Anonym bruker Skrevet 6. mars 2023 #26 Skrevet 6. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (43 minutter siden): Du tar feil fordi du ikke vet noe som helst om andre basert på hva de skriver. Du kan ikke konkludere med at Per er deprimert fordi han skriver noe du linker opp til at Per har en depresjon. Ingen kan diskutere dette fordi vi alle kun har vår egen fasit på hva som ligger bak vår reaksjon . ostepop123 skrev (41 minutter siden): Jeg kan forsøke igjen: Jeg liker ikke at noen mener å vite hvorfor andre reagerer som de gjør. Det gjelder spesifikt i det første innlegget ditt, men også helt generelt. Du kan ikke vite at noen som svarer aggressivt egentlig er usikre, for eksempel. Jeg har ingen argumenter for å underbygge at folk føler noe som helst, for jeg prøver ikke å gjette hva slags motivasjon noen har for å mene det de gjør. Jeg forholder meg til det de skriver, og hvis jeg lurer spør jeg. Men nå er ikke vi mennesker så ulike. Vi gjenkjenner ting hele tiden og uten den gjenkjennelsen hadde vi aldri kunnet stole på noen eller kommunisert. Vi er ikke så ulike som dere ser ut til å tro 🙂 Anonymkode: 65e77...8eb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2023 #27 Skrevet 6. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men nå er ikke vi mennesker så ulike. Vi gjenkjenner ting hele tiden og uten den gjenkjennelsen hadde vi aldri kunnet stole på noen eller kommunisert. Vi er ikke så ulike som dere ser ut til å tro 🙂 Anonymkode: 65e77...8eb Er du helt fullstendig ute av stand til å ta til deg informasjon? Du får forklaringen gang på gang, med teskje og pipette, likevel gnåler du i vei på ditt. Anonymkode: eb8c6...fd5
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2023 #29 Skrevet 6. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Du tar feil fordi du ikke vet noe som helst om andre basert på hva de skriver. Du kan ikke konkludere med at Per er deprimert fordi han skriver noe du linker opp til at Per har en depresjon. Ingen kan diskutere dette fordi vi alle kun har vår egen fasit på hva som ligger bak vår reaksjon . ostepop123 skrev (1 time siden): Jeg kan forsøke igjen: Jeg liker ikke at noen mener å vite hvorfor andre reagerer som de gjør. Det gjelder spesifikt i det første innlegget ditt, men også helt generelt. Du kan ikke vite at noen som svarer aggressivt egentlig er usikre, for eksempel. Jeg har ingen argumenter for å underbygge at folk føler noe som helst, for jeg prøver ikke å gjette hva slags motivasjon noen har for å mene det de gjør. Jeg forholder meg til det de skriver, og hvis jeg lurer spør Anonymkode: 65e77...8eb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2023 #30 Skrevet 6. mars 2023 Glem det! 🙂 Jeg vet ikke om jeg undervurderer eller overvurderer dere, men jeg innser at jeg bommet på temaet 🙂 Det er greit nok det. Anonymkode: 65e77...8eb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2023 #31 Skrevet 6. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det her er feil. Jeg får aldri en forklaring på hvorfor reaksjoner kommer. Umyndigjøring?? Jeg antar noe, men jeg nekter liksom ikke noe å uttale seg! Det har jeg aldri prøvd på! Jeg filosoferer over hva som ligger bak, og deler det. Det er alt. Vil du ikke dele eller delta i tråden er det helt greit! Anonymkode: 65e77...8eb Filosoferer? I beste fall kan det kalles "spekulerer på en særdeles lavpannet og kunnskapsløs måte". Anonymkode: c2619...a08
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2023 #32 Skrevet 6. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Filosoferer? I beste fall kan det kalles "spekulerer på en særdeles lavpannet og kunnskapsløs måte". Anonymkode: c2619...a08 Da er det rart ingen kan argumentere mot, syns du ikke? Og det er jo det jeg ogsp tar opp i hi. Det er sykt mye aggresjon her blant noen. Paranoia også. Og det siste har jeg også tenkt på. Hvorfor denne mistilliten og mistenksomheten? Og vet du hva? Det er av samme sjangeren som jeg skrev i nettop HI. At det du sier vil bli brukt mot deg. At du kan ikke mene en ting om noe uten at de andre drar paralleller til andre ting du har sagt. Så det krever at du må ha integritet, og det krever at ting må være gjennomtenkte. Og det er ikke alltid det. Så alt blir fort forsvar isteden for innrømmelser. Og angrep isteden for ettertenksomhet. Dessverre. Anonymkode: 65e77...8eb
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2023 #33 Skrevet 6. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Da er det rart ingen kan argumentere mot, syns du ikke? Og det er jo det jeg ogsp tar opp i hi. Det er sykt mye aggresjon her blant noen. Paranoia også. Og det siste har jeg også tenkt på. Hvorfor denne mistilliten og mistenksomheten? Og vet du hva? Det er av samme sjangeren som jeg skrev i nettop HI. At det du sier vil bli brukt mot deg. At du kan ikke mene en ting om noe uten at de andre drar paralleller til andre ting du har sagt. Så det krever at du må ha integritet, og det krever at ting må være gjennomtenkte. Og det er ikke alltid det. Så alt blir fort forsvar isteden for innrømmelser. Og angrep isteden for ettertenksomhet. Dessverre. Anonymkode: 65e77...8eb En fordel da å ikke starte annenhver tråd med angrep på andre selv... Anonymkode: 62c54...397
Gjest Danida Skrevet 8. mars 2023 #34 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 6.3.2023 den 16.06): Filosoferer? I beste fall kan det kalles "spekulerer på en særdeles lavpannet og kunnskapsløs måte". Anonymkode: c2619...a08 Enig. Å filosofere - det som filosofer gjør - er blant annet å undersøke en påstands gyldighet via bevis og logikk. Det er i alle fall ikke beslektet med det som foregår i denne tråden. Egentlig er det en litt merkelig opplevelse å lese en sånn tråd, der HI starter med et (umulig) premiss om at hun sitter med noe inside information om hva som bor i hodet til andre folk, og når de forteller henne at de ikke tenker sånn, men helt annerledes - da tror hun ikke engang på dem! Hun mener seg å vite best likevel, hun!
Gjest Danida Skrevet 8. mars 2023 #35 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 6.3.2023 den 12.38): Jeg tror at alle som trigger deg treffer ømme punkt eller viser ting du selv ikke tør og vil si og innrømme at du mener. Anonymkode: 65e77...8eb Alle? Jeg tror at de gangene man virkelig føler seg truffet, da kan man reagere med f eks først å bli provosert, men etterpå å reflektere. Det er fint mulig, og det er selvsagt alltid vondt å bli tråkket der det ømmeste punktet sitter. Men feilslutningen din går på at du ikke tror at det i tillegg finnes andre ting man også kan bli provosert av. Og eksempelvis er det ekstremt provoserende å bli tillagt meninger man ikke har, få lagt seg ord i munnen som man aldri har sagt, eller oppleve at andre misforstår med vilje, vrenger på utsagn til det ugjenkjennelige eller stiller opp en stråmann som ikke ligner på det standpunktet man forsvarer. At folk da blir provosert er jo helt logisk for meg, og det er også logisk at grunnen da ikke er den samme som når man føler seg truffet eller kjenner at man har en rem av huden selv. Men hvis du insisterer på at ingen kan bli trigget eller provosert av andre ting enn bare å føle seg truffet, så vil du jo fortsette å trampe inn og påstå at du vet bedre enn den andre hva hun/han faktisk mener; siden det å bli misforstått eller feilsitert ikke er grunn nok til å trigges, i din bok. Kanskje du kan se på det litt som å gå til legen: hvis du har en allergi som gir deg utslett, ville det være veldig rart om legen insisterer på at alle utslett egentlig er vannkopper. Du vet jo selv at du hadde vannkopper i 3.klasse, og at det faktisk ikke kan være grunnen nå. I mine øyne er du den legen. Du klarer ikke å se alternative årsaksforklaringer. Og det er faktisk ikke de andres skyld. Du må heller bestemme deg for at de som gir deg et korrektiv til ditt verdensbilde ikke lyver for å lure deg.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2023 #36 Skrevet 8. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 6.3.2023 den 12.38): Jeg misliker så innmari den "vis en fasade" og motsi deg selv i neste tråd. Den aggressive måten å møte andre med et annet syn. Nedlatenheten og å heve seg over. Og alt på grunn av egen usikkerhet. Da kan jeg bli rimelig provosert. At ikke folk bare kan stå for ting og være seg selv. Alle må ikke like deg. Ingen har respekt av den grunn, du er bare nyttig Så en innrømmelse - for jeg må innrømme at jeg kunne tenkt meg å svare på en sånn måte selv noen ganger. Være skikkelig nedlatende og vulgær som å ikke ha sperrer for å ytre helt begredelige ytringer mot andre. Jeg kunne iblant tenkt at Gud så deilig det må være å bare si akkurat hva du tenker der og da, som flere gjør her. Men det som stopper meg er en viss dannelse og at jeg setter høyere krav til meg selv. Jeg ville ikke følt det bra å uttrykke det spontant og det fikk jeg en gang utestengelse for også, så jeg vet.vDet var helt på sin plass og jeg ble ikke i forsvar eller flau, men det var er heller ikke noe jeg er stolt av!! En annen ting er at jeg bruker tid på å forstå hvorfor noen uttrykker seg som de gjør, og da skjønner jeg bedre. Jeg tror at alle som trigger deg treffer ømme punkt eller viser ting du selv ikke tør og vil si og innrømme at du mener. Hva tenker dere? Del noen tanker? Ikke la dette bli sånn insuinerende brukerdebatt da. Jeg syns trådene har blitt mye bedre i det siste uten det, så håper denne også kan bli det. Anonymkode: 65e77...8eb Det er det forsket på, og du tar feil. Anonymkode: 734b4...4cc
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #37 Skrevet 9. mars 2023 Men det er jo det kvinner gjør! Kvinner er kvinner verst. Vi klarer ikke rakke ned på menn fordi vi er så dumme at vi tror de er bedre enn oss. Derfor rakker vi ned på samme kjønn fordi vi ser på dem som svake. Og så føler vi oss bedre, ja overlegne en liten stund. Og så trenger vi påfyll igjen og så tar vi samme runden en gang til. Og så sitter vi på fredagskvelden med et glass vin fullt av gift i hånden, rakker ned på røykere som fyller kroppen med gift, og føler at vi er et godt parti, og mannen er så heldig som har oss! Ironien i innlegget….. Vi kvinner må slutte å angripe hverandre og finne feil med hverandre. Vi oppfører oss for det meste som barn som slåss over den fineste barbien i lekekassen. Anonymkode: 37fbe...4eb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #38 Skrevet 9. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (På 6.3.2023 den 14.19): Du må gjerne dele dine tanker, men hold deg for god for å dele hva andre måtte mene/føle/tenke/ oppleve/ erfare osv. Du har kun din egen fasit. Har du noen gang på dette forumet lest noen som svarer i en tråd med hva andres fasit er? Eller IRL? Hvis man ikke skal dele egen fasit her inne, så kan vi nesten bare slutte å svare i tråder da. Eller vi kan begynne å svare hva fasiten faktisk er, selv om den ikke er vår. Og så der det ikke er et fasitsvar, får vi droppe å svare. Det fører til mange svar på tråder tenker jeg😁 Anonymkode: 37fbe...4eb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. mars 2023 #39 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du noen gang på dette forumet lest noen som svarer i en tråd med hva andres fasit er? Eller IRL? Hvis man ikke skal dele egen fasit her inne, så kan vi nesten bare slutte å svare i tråder da. Eller vi kan begynne å svare hva fasiten faktisk er, selv om den ikke er vår. Og så der det ikke er et fasitsvar, får vi droppe å svare. Det fører til mange svar på tråder tenker jeg😁 Anonymkode: 37fbe...4eb Ja. Jeg har lest mange tråder hvor noen påstår hva andres sannhet er.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #40 Skrevet 9. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (15 minutter siden): Ja. Jeg har lest mange tråder hvor noen påstår hva andres sannhet er. Nei. Du har sett mange tråder der en brukers sannhet er at en annen brukers sannhet er sånn eller slik. Anonymkode: 37fbe...4eb
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #41 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men det er jo det kvinner gjør! Kvinner er kvinner verst. Vi klarer ikke rakke ned på menn fordi vi er så dumme at vi tror de er bedre enn oss. Derfor rakker vi ned på samme kjønn fordi vi ser på dem som svake. Og så føler vi oss bedre, ja overlegne en liten stund. Og så trenger vi påfyll igjen og så tar vi samme runden en gang til. Og så sitter vi på fredagskvelden med et glass vin fullt av gift i hånden, rakker ned på røykere som fyller kroppen med gift, og føler at vi er et godt parti, og mannen er så heldig som har oss! Ironien i innlegget….. Vi kvinner må slutte å angripe hverandre og finne feil med hverandre. Vi oppfører oss for det meste som barn som slåss over den fineste barbien i lekekassen. Anonymkode: 37fbe...4eb Jeg vil ha meg frabedt å bli inkludert i ‘vi’ i dette innlegget! Ingenting av det du skriver her passer på meg. Ingenting. Anonymkode: eb8c6...fd5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #42 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei. Du har sett mange tråder der en brukers sannhet er at en annen brukers sannhet er sånn eller slik. Anonymkode: 37fbe...4eb Så du har faktisk full kontroll på alle trådene alle har lest her inne? Anonymkode: eb8c6...fd5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2023 #43 Skrevet 9. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg vil ha meg frabedt å bli inkludert i ‘vi’ i dette innlegget! Ingenting av det du skriver her passer på meg. Ingenting. Anonymkode: eb8c6...fd5 Ok. Da kan du ekskludere deg selv da… Anonymkode: 37fbe...4eb
Gjest Danida Skrevet 10. mars 2023 #44 Skrevet 10. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 9.3.2023 den 6.57): Men det er jo det kvinner gjør! Kvinner er kvinner verst. Vi klarer ikke rakke ned på menn fordi vi er så dumme at vi tror de er bedre enn oss. Derfor rakker vi ned på samme kjønn fordi vi ser på dem som svake. Og så føler vi oss bedre, ja overlegne en liten stund. Og så trenger vi påfyll igjen og så tar vi samme runden en gang til. Og så sitter vi på fredagskvelden med et glass vin fullt av gift i hånden, rakker ned på røykere som fyller kroppen med gift, og føler at vi er et godt parti, og mannen er så heldig som har oss! Ironien i innlegget….. Vi kvinner må slutte å angripe hverandre og finne feil med hverandre. Vi oppfører oss for det meste som barn som slåss over den fineste barbien i lekekassen. Anonymkode: 37fbe...4eb "Vi"? Snakk for deg selv. Jeg klarer fint å "rakke ned på menn" hvis det skulle være fortjent, og være solidarisk med kvinner. Men generelt rakker jeg ikke ned på noen, og jeg er i alle fall ikke verre mot andre kvinner. Og "kvinne er kvinne verst" der er en gammel myte som kun eksisterer for å avlede oppmerksomheten fra at menn er mye verre mot kvinner. Vold, voldtekter og partnerdrap er det menn som gjør mot kvinner. Det er faktisk en del verre enn å bli motsagt av en annen kvinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå