Gå til innhold

Hva som trigger med andre brukere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg misliker så innmari den "vis en fasade" og motsi deg selv i neste tråd. Den aggressive måten å møte andre med et annet syn. Nedlatenheten og å heve seg over. Og alt på grunn av egen usikkerhet. Da kan jeg bli rimelig provosert. At ikke folk bare kan stå for ting og være seg selv. Alle må ikke like deg. Ingen har respekt av den grunn, du er bare nyttig 

Så en innrømmelse - for jeg må innrømme at jeg kunne tenkt meg å svare på en sånn måte selv noen ganger. Være skikkelig nedlatende og vulgær som å ikke ha sperrer for å ytre helt begredelige ytringer mot andre. Jeg kunne iblant tenkt at Gud så deilig det må være å bare si akkurat hva du tenker der og da, som flere gjør her.

Men det som stopper meg er en viss dannelse og at jeg setter høyere krav til meg selv. Jeg ville ikke følt det bra å uttrykke det spontant og det fikk jeg en gang utestengelse for også, så jeg vet.vDet var helt på sin plass og jeg ble ikke i forsvar eller flau, men det var er heller ikke noe jeg er stolt av!!  En annen ting er at jeg bruker tid på å forstå hvorfor noen uttrykker seg som de gjør, og da skjønner jeg bedre. 

Jeg tror at alle som trigger deg treffer ømme punkt eller viser ting du selv ikke tør og vil si og innrømme at du mener. 

Hva tenker dere? Del noen tanker?  Ikke la dette bli sånn insuinerende brukerdebatt da. Jeg syns trådene har blitt mye bedre i det siste uten det, så håper denne også kan bli det. 

Anonymkode: 65e77...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spekulasjoner og antagelser om andres indre liv og logikk, av den typen du demonstrerer her:

"Du svarer aggressivt og nedlatende fordi du er usikker"

eller

"Hvis noe trigger deg er det fordi det treffer ømme punkt"

Det er rein spekulasjon, det er uhyre lite konstruktivt og det trigger meg.

Skrevet
ostepop123 skrev (Akkurat nå):

Spekulasjoner og antagelser om andres indre liv og logikk, av den typen du demonstrerer her:

"Du svarer aggressivt og nedlatende fordi du er usikker"

eller

"Hvis noe trigger deg er det fordi det treffer ømme punkt"

Det er rein spekulasjon, det er uhyre lite konstruktivt og det trigger meg.

Ja det er greit. Jeg forklarte hvorfor noe trigget meg. Kan du forklare? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun har jo forklart. 

Skrevet (endret)

Jeg blir trigget av faktaresistens og manglende vilje til å ta til seg informasjon, gjerne kombinert med påståelighet. Det er ikke et "ømt punkt" , det er bare irriterende. 

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Jeg misliker innmari folk som skal oppdra andre her inne hele tiden.

Anonymkode: 32816...0cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg misliker innmari folk som skal oppdra andre her inne hele tiden.

Jeg ser den. Men det er også veldig frustrerende at ingen noengang sier noe også! Da blir det litt sånn- okay da får jeg si det da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser den. Men det er også veldig frustrerende at ingen noengang sier noe også! Da blir det litt sånn- okay da får jeg si det da. 

Du trenger ikke dele alle tankene dine. Mange andre går bare ut av tråder som irriterer. 

Jeg blir sjeldent trigget her inne, men irritert blir jeg. Fortrinnsvis på tråder som dette, som kun blir opprettet for å oppdra andre.

Anonymkode: eb8c6...fd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan absolutt forklare. Det trigger meg fordi du simpelthen aldri kan vite hvorfor noen reagerer som de gjør, og fordi det brukes som en bortforklaring og umyndiggjøring i diskusjonen. For å ta eksempelet "Du blir trigget fordi det er et ømt punkt": Nei, det kan hende jeg blir trigget fordi du tar feil, og jeg blir ekstra trigget av at du i samme slengen nedvurderer min eventuelle respons til å være basert på noen form av indre usikkerhet eller kaos.

Skrevet

Nei, det må du ikke. Du trenger heller ikke å lage oppdragelsestråder, det gjør ikke noe annet enn å forsure forumet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du trenger ikke dele alle tankene dine. Mange andre går bare ut av tråder som irriterer. 

Jeg blir sjeldent trigget her inne, men irritert blir jeg. Fortrinnsvis på tråder som dette, som kun blir opprettet for å oppdra andre.

Ja men skal jeg ha mindre å si enn andre? Jeg skal ikke dele tankene mine, men andre kan? 

Skrevet

Nei, det må du ikke. Du trenger heller ikke å lage oppdragelsestråder, det gjør ikke noe annet enn å forsure forumet.

Dette var ingen oppdragende tråd! Jeg skjønner ikke hvorfor du tenker det! Det handler jo bare om å gå litt i seg selv, og jeg gjorde jo det selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja men skal jeg ha mindre å si enn andre? Jeg skal ikke dele tankene mine, men andre kan? 

Du må gjerne dele dine tanker, men hold deg for god for å dele hva andre måtte mene/føle/tenke/ oppleve/ erfare osv. Du har kun din egen fasit.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Du må gjerne dele dine tanker, men hold deg for god for å dele hva andre måtte mene/føle/tenke/ oppleve/ erfare osv. Du har kun din egen fasit.

Javel. Jeg tror jeg har forstått noe. Noe vesentlig. Da får dere argumentere i mot da! Hvis dere ikke er enige. Dere må jo vite hvorfor dere IKKE er det eller? 

Jeg er helt åpen for andres syn jeg. Jeg tror jeg har forstått det. Jeg VET ikke. Men det er vanskelig å skifte mening om ingen kan forlate hva som er grunnen da! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du tar på deg oppgaven å oppdra andre. Det faller sjelden i god jord. 

Du kan dele tankene dine, men ikke tankene dine om alle andre, hele tiden. See?

Skrevet
ostepop123 skrev (19 minutter siden):

Jeg kan absolutt forklare. Det trigger meg fordi du simpelthen aldri kan vite hvorfor noen reagerer som de gjør, og fordi det brukes som en bortforklaring og umyndiggjøring i diskusjonen. For å ta eksempelet "Du blir trigget fordi det er et ømt punkt": Nei, det kan hende jeg blir trigget fordi du tar feil, og jeg blir ekstra trigget av at du i samme slengen nedvurderer min eventuelle respons til å være basert på noen form av indre usikkerhet eller kaos.

Det her er feil. Jeg får aldri en forklaring på hvorfor reaksjoner kommer. Umyndigjøring?? Jeg antar noe, men jeg nekter liksom ikke noe å uttale seg! Det har jeg aldri prøvd på! Jeg filosoferer over hva som ligger bak, og deler det. Det er alt. Vil du ikke dele eller delta i tråden er det helt greit! 

Skrevet

Du tar på deg oppgaven å oppdra andre. Det faller sjelden i god jord. 

Du kan dele tankene dine, men ikke tankene dine om alle andre, hele tiden. See?

Det er ikke jeg og dere. Det er oss. Jeg er jo likedan og har reflektert over det. Det kommer jo tydelig fra i hi. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg antar noe, men jeg nekter liksom ikke noe å uttale seg! Det har jeg aldri prøvd på! Jeg filosoferer over hva som ligger bak, og deler det. Det er alt. 

Det høres ikke ut som om du hverken antar eller filosoferer når du skriver for eksempel:

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den aggressive måten å møte andre med et annet syn. Nedlatenheten og å heve seg over. Og alt på grunn av egen usikkerhet. Da kan jeg bli rimelig provosert

Det her er feil. 

Hva er feil? At jeg blir trigget over at noen påstår at de vet hvorfor andre blir trigget eller svarer på en bestemt måte?

Skrevet
ostepop123 skrev (3 minutter siden):

Det høres ikke ut som om du hverken antar eller filosoferer når du skriver for eksempel:

Hva er feil? At jeg blir trigget over at noen påstår at de vet hvorfor andre blir trigget eller svarer på en bestemt måte?

Men hva handler det om da??? Du angriper det jeg kommer med uten å ha argumenter for hva DU mener? Da er vi like langt da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det her er feil. Jeg får aldri en forklaring på hvorfor reaksjoner kommer. Umyndigjøring?? Jeg antar noe, men jeg nekter liksom ikke noe å uttale seg! Det har jeg aldri prøvd på! Jeg filosoferer over hva som ligger bak, og deler det. Det er alt. Vil du ikke dele eller delta i tråden er det helt greit! 

Poenget er jo at du ikke trenger å dele alt mulig, du fremstår ofte bare nedlatende og belærende.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Poenget er jo at du ikke trenger å dele alt mulig, du fremstår ofte bare nedlatende og belærende.

Det beklager jeg oppriktig. Jeg putter på smileemoijer hele tiden for å vise at jeg ikke er nedlatende! 

Og jeg vil diskutere og ikke tro at jeg vet! Jeg vil veldig gjerne ha motargumenter, og jeg har jo også sagt at jeg ser dem. At andre har rett i sine meninger og at de er like riktige som mine. 

Skrevet

Det beklager jeg oppriktig. Jeg putter på smileemoijer hele tiden for å vise at jeg ikke er nedlatende! 

Og jeg vil diskutere og ikke tro at jeg vet! Jeg vil veldig gjerne ha motargumenter, og jeg har jo også sagt at jeg ser dem. At andre har rett i sine meninger og at de er like riktige som mine. 

Hvis du vil diskutere noe så er det ofte en dårlig start å bastant påstå hva andre er eller mener. Du kunne jo stilt spørsmålet på en annen måte. Man blir sjelden tatt seriøst på denne måten.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Hvis du vil diskutere noe så er det ofte en dårlig start å bastant påstå hva andre er eller mener. Du kunne jo stilt spørsmålet på en annen måte. Man blir sjelden tatt seriøst på denne måten.

Hvorfor er du så belærende? 🙂 Jeg har påstander fordi det er min konklusjon etter å ha observert og tenkt. Så sier "dere" at jeg tar feil uten å kunne komme med noen argumenter mot. Og nå er det måten jeg formulerer meg på. 

Så istedenfor å faktisk diskuterer dette og gi meg nytt perspektiv så begynner dere jo å angripe! Da blir jo bare min påstand bevist da. 

Så jeg savner at du og andre her har egne syn på dette og kan diskutere saken her. 

Skrevet

Hvorfor er du så belærende? 🙂 Jeg har påstander fordi det er min konklusjon etter å ha observert og tenkt. Så sier "dere" at jeg tar feil uten å kunne komme med noen argumenter mot. Og nå er det måten jeg formulerer meg på. 

Så istedenfor å faktisk diskuterer dette og gi meg nytt perspektiv så begynner dere jo å angripe! Da blir jo bare min påstand bevist da. 

Så jeg savner at du og andre her har egne syn på dette og kan diskutere saken her. 

Du tar feil fordi du ikke vet noe som helst om andre basert på hva de skriver. Du kan ikke konkludere med at Per er deprimert fordi han skriver noe du linker opp til at Per har en depresjon. Ingen kan diskutere dette fordi vi alle kun har vår egen fasit på hva som ligger bak vår reaksjon .

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men hva handler det om da??? Du angriper det jeg kommer med uten å ha argumenter for hva DU mener? Da er vi like langt da. 

Jeg kan forsøke igjen: Jeg liker ikke at noen mener å vite hvorfor andre reagerer som de gjør. Det gjelder spesifikt i det første innlegget ditt, men også helt generelt. Du kan ikke vite at noen som svarer aggressivt egentlig er usikre, for eksempel.

Jeg har ingen argumenter for å underbygge at folk føler noe som helst, for jeg prøver ikke å gjette hva slags motivasjon noen har for å mene det de gjør. Jeg forholder meg til det de skriver, og hvis jeg lurer spør jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...