Gå til innhold

De kjører usikret med barn på trening! Hvordan ta saken på en saklig måte?😡😡

Anbefalte innlegg

Jeg var i en alvorlig trafikkulykke  ble hardt skadet fordi jeg bare hadde beltet over magen. Hadde gått bedre med meg hvis jeg hadde hatt belte over brystkassa også. 

En person i en av de andre involverte bilene, føyk ut gjennom frontruta. 

Ta bilbelte på alvor. 

Jeg hadde sagt i fra at dette ikke er greit. 

Anonymkode: b782d...977

Fortsetter under...

Selvfølgelig helt uakseptabelt. Men både barn og foreldre i denne saken kjenner hverandre litt, barna skal fortsatt treffes på trening, foreldrene kanskje på kamper. 

Jeg ville aldri ha sendt en melding i en felles gruppechat. Her ville jeg aller helst snakket med de 2 foreldrene fysisk til stede, til nød på telefon.

Anonymkode: cf45c...c0e

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig helt uakseptabelt. Men både barn og foreldre i denne saken kjenner hverandre litt, barna skal fortsatt treffes på trening, foreldrene kanskje på kamper. 

Jeg ville aldri ha sendt en melding i en felles gruppechat. Her ville jeg aller helst snakket med de 2 foreldrene fysisk til stede, til nød på telefon.

Mener du ikke at de andre foreldrene har rett til å bli informert om at ungen deres sitter usikret i andres bil? 

Anonymkode: 17294...d1b

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg hadde satt veldig pris på å bil gjort oppmerksom på at noen foreldre setter seg selv foran livet og helsen til mitt barn. Helt på sin plass med gruppemelding. Aller helst burde de blitt politianmeldt også. Rassfolk.

Anonymkode: a6e08...e0f

Annonse

Beskjeden var litt delt. De gikk i forsvarsposisjon å sa de kjørte pent, ungene klaget ikke å sa det var greit uten belte, andre hadde gjort det med deres barn osv. pluss ett lite vers om å hate folk som bare har gode intensjoner osv. noen satte pris på beskjeden, noen mente at det fikk jo fint. Men greit å vite hvem som sikrer barn i bil og hvem som driter i det da. 

hi

Anonymkode: 28959...0d8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Beskjeden var litt delt. De gikk i forsvarsposisjon å sa de kjørte pent, ungene klaget ikke å sa det var greit uten belte, andre hadde gjort det med deres barn osv. pluss ett lite vers om å hate folk som bare har gode intensjoner osv. noen satte pris på beskjeden, noen mente at det fikk jo fint. Men greit å vite hvem som sikrer barn i bil og hvem som driter i det da. 

hi

De kjører pent i 100-sonen?? Hjelper fint lite når ulykken er ute.

Heier på deg - godt du tok det opp i plenum. Ville vurdert anmeldelse. De setter et barns liv i stor fare. 

Anonymkode: 1628b...d2f

hi

Ungene klaget ikke og sa det var greit. Jesus, verden er befolket av idioter.

Anonymkode: e5434...a71

hi

Ikke bare bryter de loven og setter barn i fare - de tar heller ikke ansvaret for det og velger i stedet å legge ansvaret på andre og på en gjeng med sjuåringer. Nice.

Anonymkode: bd547...8a4

Ja må jo si jeg ble sjokkert. Ungene sa det var greit. Jeg sa «at min sønn og andre barn bestemmer ikke selv om de skal ha på beltet eller ikke. Det er ikke ett valg de har». Sjåførene sa også at beltet strammet, ikke så rart når de presset ett belte på to unger. Tror de kjørte en stikkvei hjem, men der er det 80 sone å folk kjører verre der enn på e6. En ting er hvordan de kjører, men andre sjåfør har de null kontroll over.

I tillegg skyldte de på at  flere gjorde det ofte med deres andre barn, og det var jo ingen dårlige intensjoner med det. Mor slang på ett engelsk dikt på en melding om hvordan gode intensjoner Og gode handlinger ble mistolket av folk som bare ville se det dårlige😳😳😳😳😳😳😳😳. Eh ok!!! Hun har misforstått.

hi

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja må jo si jeg ble sjokkert. Ungene sa det var greit. Jeg sa «at min sønn og andre barn bestemmer ikke selv om de skal ha på beltet eller ikke. Det er ikke ett valg de har». Sjåførene sa også at beltet strammet, ikke så rart når de presset ett belte på to unger. Tror de kjørte en stikkvei hjem, men der er det 80 sone å folk kjører verre der enn på e6. En ting er hvordan de kjører, men andre sjåfør har de null kontroll over.

I tillegg skyldte de på at  flere gjorde det ofte med deres andre barn, og det var jo ingen dårlige intensjoner med det. Mor slang på ett engelsk dikt på en melding om hvordan gode intensjoner Og gode handlinger ble mistolket av folk som bare ville se det dårlige😳😳😳😳😳😳😳😳. Eh ok!!! Hun har misforstått.

hi

Du får be henne forklare hvordan de gode intensjonene beskytter ungene hvis de må bråbremse i 100 km/t for å unngå kollisjon.

Anonymkode: bd547...8a4

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor samkjører dere? Vil ikke foreldrene følge opp barna på alle treninger selv?

Anonymkode: ca21d...c85

Du tuller? Det er jo helt normalt med samkjøring? Følge opp??? Spørs jo helt hvilken alder barna er, men vi er 4 som samkjører til fotballtrening - men det er ingen  foreldre som står og ser på 12-13 åringene sine trene

Anonymkode: f4edd...c27

Annonse

Med slik total ansvarsfraskrivelse hadde jeg seriøst vurdert å anmelde dem. De innser jo ikke at de har gjort noe galt og kommer nok til å fortsette slik «med de beste intensjoner». De får forklare de gode intensjonene til politiet også.

Anonymkode: 17294...d1b

Jeg har lyst, men bør trekke meg fra videre diskusjon. Blir for useriøst å vi har tydeligvis helt ulik mening. Dumme argumenter fra dem, å de innser ikke selv hvor dumt dette er. Greit fir meg å vite hvor de står da.

hi

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Du tuller? Det er jo helt normalt med samkjøring? Følge opp??? Spørs jo helt hvilken alder barna er, men vi er 4 som samkjører til fotballtrening - men det er ingen  foreldre som står og ser på 12-13 åringene sine trene

Anonymkode: f4edd...c27

Hehe, jada, jeg er enig med deg. Men litt artig rett etter den famøse Sanna-debatten her inne, der flere åpenbart mener at man er en ræva forelder om man ikke er til stede på barnas treninger.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, jada, jeg er enig med deg. Men litt artig rett etter den famøse Sanna-debatten her inne, der flere åpenbart mener at man er en ræva forelder om man ikke er til stede på barnas treninger.

Det var det ingen i den tråden som sa. Det Sanna foreslo var jo å nekte barn aktiviteter med mindre det var i gåavstand. Eller nekte håndball/fotball pga dugnad. Ingen kritiserte samkjøring. Hehe. Hoho.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det var det ingen i den tråden som sa. Det Sanna foreslo var jo å nekte barn aktiviteter med mindre det var i gåavstand. Eller nekte håndball/fotball pga dugnad. Ingen kritiserte samkjøring. Hehe. Hoho.

Tja, når man svarer noe a la «ikke alle foreldre var ræva foreldre da vi vokste opp, det var mange som var med barna på trening», så er det jo rimelig å anta at de setter likhetstegn mellom «ræva foreldre» og «deltar ikke på barnas treninger».

Jeg er helt enig med dere andre, at dette er ikke akseptabelt. Men jeg reagerer også på at diskusjonene kun er belte. Ikke generell sikring. Hadde vært helt uaktuelt å kjøre motorvei med mitt barn på 7 år, UTEN bilstol! Det er ikke et pent syn å se forulyykede barn som ikke har hatt beltet riktig plassert.. Og jeg

Anonymkode: 23596...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...