Gå til innhold

Når man får lønn den 12. Fra - til hvilken dato regner man lønna fra?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Her er det fra 19-20 etterskuddsvis når man er fast ansatt, slik at jeg da får utbetalt det jeg jobbet fra 19.januar - 20 februar den 12. mars. 

Anonymkode: ebfce...afc

Takk for svar

Anonymkode: 142c8...6c6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så jeg får lønn for dager jeg har jobbet helt opp til lønningsdag? Feks den 10.og 11.mars får jeg utbetalt den 12.?

Hvis du er fastlønnet, ja. Da får du lønn for hele mars den 12. Altså dager frem til 12. hvor du allerede har jobbet pluss forskudd for resten av måneden. Hvis du er er ringevikar, får du ubetalt måneden etter.

Anonymkode: ffe49...025

Du må nesten bare spørre på jobben din hva som er forskudds og evt etterbetalt lønn.

På min jobb får vi etterbetalt den 15. i hver måned. Fra 10. til 10. blir utbetalt den 15.

I den forrige jobben jeg hadde var lønningsdag den 20. og da fikk vi lønn for hele måneden. Altså lønn for hele mars den 20. mars. Så der fikk vi litt forskuddsbetalt.

Anonymkode: bbb01...24a

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Her er det fra 19-20 etterskuddsvis når man er fast ansatt, slik at jeg da får utbetalt det jeg jobbet fra 19.januar - 20 februar den 12. mars. 

Hvorfor skal jobben holde på lønnen din i nesten to mnd? Høres ikke ut som en ok løsning. Når du begynner i bedriften den 1. januar får du da ikke en full lønn utbetalt før 12. mars? 

Jeg jobber i kommunen, får lønn for hele mars 12. mars. Skulle jeg jobbe noe ekstra blir det plusset på neste lønn. 

Mannen får lønn etterskuddsvis, han får lønn for hele januar 1. februar, hele februar 1. mars osv. 

Anonymkode: a52ea...bb4

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Da jeg jobbet i kommune med lønningsdag 12. fikk vi lønn for måneden før - dvs 12. mars fikk vi februarlønnen - for hele februar. 

Anonymkode: 7d870...89a

Takk for svar

Jobber i kommunen. Med fastlønn får jeg betalt lønn den 12, og det er lønn den mnd. For eksempel nå i mars. Den 12. får jeg lønn for mars måned. Når jeg var vikar, og hadde timelønn derimot, tilsvarte den lønnen jeg fikk 12.mars det jeg hadde jobbet 20.januar til 20.februar. (Sånn ca, mulig det var 22. og ikke 20.). Timelønn blir betalt etterskuddsvis. 

Anonymkode: 4c6b7...b73

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal jobben holde på lønnen din i nesten to mnd? Høres ikke ut som en ok løsning. Når du begynner i bedriften den 1. januar får du da ikke en full lønn utbetalt før 12. mars? 

Jeg jobber i kommunen, får lønn for hele mars 12. mars. Skulle jeg jobbe noe ekstra blir det plusset på neste lønn. 

Mannen får lønn etterskuddsvis, han får lønn for hele januar 1. februar, hele februar 1. mars osv. 

1.januar - 20.januar utbetales 12. februar. 20/1-20/2 utbetales 12/3. Mulig det er pga turnus etc, det skal utbetales en del variable tillegg. Det er jo etterskudd men ikke 2 mnd som du nevner.

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

1.januar - 20.januar utbetales 12. februar. 20/1-20/2 utbetales 12/3. Mulig det er pga turnus etc, det skal utbetales en del variable tillegg. Det er jo etterskudd men ikke 2 mnd som du nevner.

Ja, hvis alle ansatte synes det er greit så kan jo bedriften gjøre det sånn. Men dere gir arbeidsgiver veldig god tid til utbetaling, og det er ikke en vanlig ordning. 

Hvis du begynner å jobbe der 1. januar får du ikke utbetalt en full månedslønn før 12. mars. Det er veldig lenge, nesten 2,5 mnd. 
Og hver utbetaling kommer nesten en og en halv mnd etter første arbeidsdag i perioden. 

Vi jobber turnus, med variable tillegg for aften, natt, helg og helligdag. Men det er fortsatt helt uproblematisk å få lønn den 12. i mnd, vi har jo turnus som viser hvordan vi skal jobbe. 

Jeg har fastlønn så lønna som kommer 12.mars er for mars. 
De som får timelønn får lønn til og med 26.februar nå 12.mars. 

Det er søndag før frist for lønnskjøring som er datoen her

Anonymkode: 6edf2...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...