Gå til innhold

Sannas gode råd til foreldre.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Foreldremøter er stort sett bare tull. For de fleste foreldre er det ikke spesielt relevant å lytte til en representant fra politiet heller, da det kun er et fåtall av elever som vil bedrive gjengkriminalitet. Hvis ungen din havner der, løses det ikke av at mor sitter engasjert og lytter til en politibetjent. 

Anonymkode: b8aa7...289

Hva er det med dere som har sånne holdninger? Blit helt skremt

Anonymkode: 4ecad...d33

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva er det med dere som har sånne holdninger? Blit helt skremt

Hun har faktisk et poeng. 

Ungdom har ikke enne til å tenke konsekvenser uansett, og politiet når kanskje fram til en, knapt to. Så ja, sånn er det. Erfaring er alt som teller, og bagasjen du har med deg hjemmefra. 

Anonymkode: 49749...e3f

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ungdom har ikke enne til å tenke konsekvenser uansett, og politiet når kanskje fram til en, knapt to. Så ja, sånn er det. Erfaring er alt som teller, og bagasjen du har med deg hjemmefra. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/It_takes_a_village Enkelt forklart er at vi er flere som bryr oss om alle barna i klassen/miljøet/ gata vår og ikke kun vårt eget barn eller egne behov. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

https://en.m.wikipedia.org/wiki/It_takes_a_village Enkelt forklart er at vi er flere som bryr oss om alle barna i klassen/miljøet/ gata vår og ikke kun vårt eget barn eller egne behov. 

It takes a villages?  Har du noe på norsk og som er relatert til norske omgivelser siden det er her vi bor? 

Du vet. At samfunn og sosiale relasjoner er kuktur, og amerikansk kultur er ekstremt mer konservativ enn vår. Relasjoner også, og, ikke minst politiet og forholdet til dem.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei hun har ikke et poeng 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nei hun har ikke et poeng 

Jo, det har jeg. Jeg samarbeider tett med forebyggende enhet hos politiet, og det er ikke uten grunn at de aldri brukes til å snakke generelt på f.eks. foreldremøter. Det er et fåtall av elever man behøver å jobbe forebyggende med. Det er ikke de samme elevene som har foreldre som kriger om å påta seg FAU-vervet og som aldri har gått glipp av en fotballkamp. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jo, det har jeg. Jeg samarbeider tett med forebyggende enhet hos politiet, og det er ikke uten grunn at de aldri brukes til å snakke generelt på f.eks. foreldremøter. Det er et fåtall av elever man behøver å jobbe forebyggende med. Det er ikke de samme elevene som har foreldre som kriger om å påta seg FAU-vervet og som aldri har gått glipp av en fotballkamp. 

Takk sier jeg bare. Og lar det bli med det. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Haha, nei, det gjør du ikke! 

Anonymkode: 33c03...d27

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det kan godt være, men det er jo merkelig å bruke det som et argument mot å engasjere i skolemiljøet.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Foreldremøter er veldig mye mer enn infoen som formidles. Noe av det viktigste er at foreldrene skal føle eierskap og følge opp både løsninger som velges og miljøet i klassen og på skolen. De skal vite hvem hverandre er slik at det er kortere vei til å ta kontakt om det er nødvendig. Slik kontakt mellom foreldrene og mellom lærere og foreldre er et virkemiddel for å få ned mobbing og utenforskap og er viktig lang utover informasjonen som formidles. 

Anonymkode: 146a2...5d7

Og hvordan synes du det går?

Jeg har ikke tall på hvor mange foreldremøter jeg har sittet i hvor vi har diskutert f.eks sosiale medier. Det er så god stemning atte, og alle er skjønt enige om at vi holder oss innenfor aldersgrenser på SoMe og spill, så slipper vi noe mas om at «alle andre får». En uke senere har 80% av 10–åringene spill de er for unge til, og mammaene som var enige om at «alt blir så mye enklere når vi foreldre kjenner hverandre» er fullstendig i tottene på hverandre fordi noens døtre har mobba noen andres døtre på Snap (som de uansett er for unge til å ha), og alt viste seg å bare være tomt prat og bortkasta tid.

Anonymkode: aae77...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...