Gå til innhold

Sannas gode råd til foreldre.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror rett og slett at hun verken er en særlig god pedagog eller mor, basert på hennes egne utsagn gjennom flere år. 

Anonymkode: 33c03...d27

Hehe, klassisk usikker-dib-mor-utsagn. «Du er uenig med meg, så da er du en dårlig mor». 
Det er ganske drøyt å anklage noen både for å være en dårlig forelder, OG å være dårlig i jobben sin. I det minste burde du være konkret på nøyaktig hva det er som gjør henne til en «ikke særlig god pedagog eller mor», og hvilken kvalifikasjoner du har til å bedømme hennes rolle som mor og hennes pedagogiske kvaliteter.

Anonymkode: aae77...f15

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men man lar være å få flere barn enn man med vilje ikke følger opp. Det er ingen som diskuterer på at barn ikke skal ha grenser enten de er del av en stor søskenflokk eller ikke, men hun bommer som vanlig på målet med sine bastante utsagn. Jeg tror rett og slett at hun verken er en særlig god pedagog eller mor, basert på hennes egne utsagn gjennom flere år. 

Du tror ikke at hun er en særlig god mor eller pedagog? 

Slutt a 😆

Anonymkode: 49749...e3f

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hehe, klassisk usikker-dib-mor-utsagn. «Du er uenig med meg, så da er du en dårlig mor». 
Det er ganske drøyt å anklage noen både for å være en dårlig forelder, OG å være dårlig i jobben sin. I det minste burde du være konkret på nøyaktig hva det er som gjør henne til en «ikke særlig god pedagog eller mor», og hvilken kvalifikasjoner du har til å bedømme hennes rolle som mor og hennes pedagogiske kvaliteter.

Om det var det du fikk ut av mitt utsagn, så får det bare være. Jeg skrev at inntrykket var basert på hennes uttalelser gjennom flere år, mer konkret trenger jeg ikke være. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er faktisk ikke lov å skrive med nick og anonym i samme tråd. Nå har du brutt en regel på forumet. Skam deg! 

Anonymkode: 1c1ba...e13

Ja, ble litt surr som jeg beklaget. Fort gjort. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du tror ikke at hun er en særlig god mor eller pedagog? 

Slutt a 😆

Hvorfor skal jeg slutte? Hun åpner selv for at man kan bedømme henne på begge deler. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvor leser du det? Å kunne klage og lufte frustrasjon kan bære hidt for mange og  det påvirker andres samvittighet. Som med alt annet bør det ikke overdrives, men et samfunn der ingen klager over at de selv må ta for stor del av byrdene er utopisk.

Anonymkode: 49616...5a6

Jeg tror du tar feil. Ingen får dårlig samvittighet på grunn av andres klaging. Du må gjerne tro det da. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Om det var det du fikk ut av mitt utsagn, så får det bare være. Jeg skrev at inntrykket var basert på hennes uttalelser gjennom flere år, mer konkret trenger jeg ikke være. 

Du trenger selvsagt ikke å underbygge hvorfor du mener en annen kvinne neppe er en god mor eller god i jobben sin, men da står fremdeles inntrykket av deg som en usikker dib-mor som ikke tåler at andre mødre gjør ting annerledes enn deg uten at du må kaste «dårlig mamma»-kortet på dem. Og det etterlater jo et visst inntrykk av deg også…

Hvorfor skal jeg slutte? Hun åpner selv for at man kan bedømme henne på begge deler. 

Det er så utrolig dumt utsagn 🙂 selv om du mener noe annet så betyr det ikke at noen er dårlig mor eller pedagog. Sånt er bare flaut å komme med altså. 

Annonse

Viser du til en artikkel på KK? 

Dette var en artikkel som omhandlet et menneske som har erfaring fra norsk og amerikansk barnehage samtidig. Altså ; fra en småbarnsmor som opplever barnehagene vidt forskjellig. Det må da være relevant ? Det finnes også mye informasjon om temaet som ikke er fra KK. Det er ingen hemmelighet at det er store forskjeller mellom Norge og USA når det gjelder barnehager. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Dette var en artikkel som omhandlet et menneske som har erfaring fra norsk og amerikansk barnehage samtidig. Altså ; fra en småbarnsmor som opplever barnehagene vidt forskjellig. Det må da være relevant ? Det finnes også mye informasjon om temaet som ikke er fra KK. Det er ingen hemmelighet at det er store forskjeller mellom Norge og USA når det gjelder barnehager. 

En artikkel fra kk var ikke et godt argument det blir det samme som pg henvise til artikkel i norsk ukeblad 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror du tar feil. Ingen får dårlig samvittighet på grunn av andres klaging. Du må gjerne tro det da.galloween

Hvis du ikke får dårlig samvittighet over at noen klager. Hvorfor plager det deg da?

Hvis du ikke får vite at de som pleier å arrangere halloweenfest for klassen er slitne og lei, hvordan oppfatter du da at du selv kanskje burde gjøre litt ekstra for å hjelpe dem?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du trenger selvsagt ikke å underbygge hvorfor du mener en annen kvinne neppe er en god mor eller god i jobben sin, men da står fremdeles inntrykket av deg som en usikker dib-mor som ikke tåler at andre mødre gjør ting annerledes enn deg uten at du må kaste «dårlig mamma»-kortet på dem. Og det etterlater jo et visst inntrykk av deg også…

Det står jeg faktisk helt støtt i. Hva du mener om meg bryr meg faktisk ingenting, tro det eller ei. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er så utrolig dumt utsagn 🙂 selv om du mener noe annet så betyr det ikke at noen er dårlig mor eller pedagog. Sånt er bare flaut å komme med altså. 

Jeg beskriver mitt inntrykk. At du blir flau er ikke mitt problem.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du ikke får dårlig samvittighet over at noen klager. Hvorfor plager det deg da?

Hvis du ikke får vite at de som pleier å arrangere halloweenfest for klassen er slitne og lei, hvordan oppfatter du da at du selv kanskje burde gjøre litt ekstra for å hjelpe dem?

Det er da ikke meg dette er snakk om. Det er snakk om foteldre som påtar seg for mye, som klager og som blir slitne og frustrerte. Hvor kom jeg inn i bildet her? 

ReneRene skrev (50 minutter siden):

Jeg skrev at hun er pedagog og driver opplæring. Hvilket er sant. 

Sorry, det ble Nick 🙂 forutsetter som anonym. 

Sukk, det var faktisk bedre da du var Naomi og skrev med nick. Da visste jeg hvilke tråder jeg skulle holde meg unna. 

Anonymkode: 7f0b6...379

Det er da ikke meg dette er snakk om. Det er snakk om foteldre som påtar seg for mye, som klager og som blir slitne og frustrerte. Hvor kom jeg inn i bildet her? 

Er det ikke du som misliker klaging?

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Eh nei 

Eh jo. Barnehage i Norge er noe ganske annet. Hvor mye tror du barn i USA er ute i aktivitet? Eller i UK? Det ER annerledes. Banna bein.

Anonymkode: cec70...8a2

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Viser du til en artikkel på KK? 

Hvis meg en kilde som sier at det er en å samme ting med barnehage i USA og Norge. Annet enn: «eh jo».

Anonymkode: cec70...8a2

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Sukk, det var faktisk bedre da du var Naomi og skrev med nick. Da visste jeg hvilke tråder jeg skulle holde meg unna. 

Anonymkode: 7f0b6...379

Jeg er fremdeles ikke Naomi. Har du et slags oppheng i den brukeren eller noe? 

Hold deg til sak og ikke bruker. Det er et fornuftig råd i en debatt 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...