Gå til innhold

Sannas gode råd til foreldre.

Anbefalte innlegg

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Tror du oppriktig at en gutt på 10 er mest opptatt av at mamma er uthvilt og tar hensyn til seg selv eller at han får spille fotball med kompisene og har en mamma som kommer på kamper og heier på han? 

Ja hvis de har innlært empati er de mer opptatt av at en er uthvilt. 

Anonymkode: 1c1ba...e13

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Tror du oppriktig at en gutt på 10 er mest opptatt av at mamma er uthvilt og tar hensyn til seg selv eller at han får spille fotball med kompisene og har en mamma som kommer på kamper og heier på han? 

Hvis forelderen blir sliten og utmattet av det ja, helt klart. 

Anonymkode: 49749...e3f

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For de som går innenfor normale timer dvs 5-6 trengs det aktivitet. 

Det trengs ikke organisert aktivitet, nei. De trenger tid med foreldrene sine. 

Anonymkode: 33c03...d27

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det trengs ikke organisert aktivitet, nei. De trenger tid med foreldrene sine. 

De har nok tid med dem. Tror du ikke de blir sliten av egne foreldre? 

Da er man tilbake til at man ikke bør få flere barn enn man takler, ikke å råde andre til å få så mange barn at man ikke orker å følge dem opp.

Annonse

Der er vi sterkt uenige. Jeg tror ingen 10 åring vil føle at det er greit å ikke få delta hvis alle kompisene får lov. 

Ingen andre som leste dette som en litt artig spissformulering?
Og tenkte at poenget var at barn har godt av å finne ut av ting selv og at ingen familier har godt av at foreldrene ikke henger sammen? Tror ikke hun mener at listen skal følges slavisk og at man skal gi F altså. Bare noen småfrekke tips. 

Anonymkode: b8ac4...79d

Hehe, for en gangs skyld er jeg enig med henne, det er ikke ofte. 

Nå har jeg kun to barn, med første gikk jeg rett i fella. Fotball, ski, var på alt av møter, med i FAU, SU blablabla. Har jeg gjort en forskjell? Nei. Ble han fotballstjerne? Nei! Han driver med noe helt annet og det fant han ut av selv, Skulle ønske jeg leste denne for 18 år siden, i stedet for å henge etter forventningene til den indoktrinerte mødregruppa jeg ble sluset inn i. 

Jeg synes det var trivelig å lese når barna var mindre, men etter en viss alder og store utfordringer med søvn, har lydbok vært tidenes investering 🥳 

Hun kunne slengt på ett punkt til. Hvis ungen din ikke har noen glede av felles bursdag med alle i klassen, ha en bursdag med gode venner i stedet 👌🏻

Anonymkode: 3ff6e...c01

Og tenkte at poenget var at barn har godt av å finne ut av ting selv og at ingen familier har godt av at foreldrene ikke henger sammen? Tror ikke hun mener at listen skal følges slavisk og at man skal gi F altså. Bare noen småfrekke tips. 

Basert på noen særdeles stygge saker hun har vært involvert i så er jeg ikke så sikker.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da er man tilbake til at man ikke bør få flere barn enn man takler, ikke å råde andre til å få så mange barn at man ikke orker å følge dem opp.

Nei. Det handler tvert om at man kan prioritere annerledes. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg tror faktisk hun er en  så stor egoist.

Anonymkode: 49616...5a6

Annonse

Nei. Det handler tvert om at man kan prioritere annerledes. 

Det hun sier er at du bør prioritere ned ungene dine og overlate mest mulig til alle andre. Det er ikke noe høyverdig ideal.

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Der er vi sterkt uenige. Jeg tror ingen 10 åring vil føle at det er greit å ikke få delta hvis alle kompisene får lov. 

Hvis alle kompisene får lov? Hva er du inne på nå? Du skal ikke nekte barnet et valg det vil ta hvis han vil drive med noe, og du ikke kommer opp med noe bedre. Men siden det absolutt har med denne saken å gjøre , så har du uffet deg ganske jevnlig over foreldre som ikke blir med på dugnad og kjøring. Da får du slutte å klage for alt du gjør er jo frivillig. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det hun sier er at du bør prioritere ned ungene dine og overlate mest mulig til alle andre. Det er ikke noe høyverdig ideal.

Hva overlater hun til andre? 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hun spissformulerer ofte 🙂 det er ikke det samme som at hun har gode argumenter og poeng 🙂

Hun spissformulerer ofte 🙂 det er ikke det samme som at hun har gode argumenter og poeng 🙂

Det samme som at hun *ikke har gode poeng. 

Hvis alle kompisene får lov? Hva er du inne på nå? Du skal ikke nekte barnet et valg det vil ta hvis han vil drive med noe, og du ikke kommer opp med noe bedre. Men siden det absolutt har med denne saken å gjøre , så har du uffet deg ganske jevnlig over foreldre som ikke blir med på dugnad og kjøring. Da får du slutte å klage for alt du gjør er jo frivillig. 

Jeg tror nettopp folk klager over det at foreldre ikke bidrar i idretten til sine barn bunner i det du sier her. Det er FRIVILLIG. Hvis alle hadde tenkt sånn ;at noen gjør det fordi de vil og andre lar være fordi det er frivillig så går det utover ungene. Jeg stiller opp fordi jeg tenker idrett er basert på frivillighet og hvis ingen stiller så er det ikke noe idrett. Akkurat det er det vært å klage over. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva overlater hun til andre? 

Høytlesing

Oppdragelse på skolen og i barnehage

Opplæring i skole og barnehage 

Organisering av aktivitetstilbud og sosiale settinger

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg tror nettopp folk klager over det at foreldre ikke bidrar i idretten til sine barn bunner i det du sier her. Det er FRIVILLIG. Hvis alle hadde tenkt sånn ;at noen gjør det fordi de vil og andre lar være fordi det er frivillig så går det utover ungene. Jeg stiller opp fordi jeg tenker idrett er basert på frivillighet og hvis ingen stiller så er det ikke noe idrett. Akkurat det er det vært å klage over. 

Skal aldri delta på en dugnad i mitt liv. Sånt tull tar jeg meg ikke tid til så det er godt du kan ta deg av det

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det er åpenbart ikke verdt det, for særlige forandringer blir det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...