Gå til innhold

Til dere som røyker...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Der tar du feil. Mennesker i høye stillinger røyker oftere enn andre. Intelligente mennesker like så, men de kan jo være på navstønad da, men vet ikke om de fleste på det er mer intelligente enn andre. 

Anonymkode: 70eaa...14e

Det du påstår er faktisk feil:

Sosiale forskjeller i røyking

• Det er svært stor forskjell mellom de ulike utdanningsgruppene når det gjelder røyking, målt i befolkningen i alderen 25–74 år.
  • Blant dem med kort utdanning (grunnskole) røykte om lag 19 prosent daglig i 2022. Blant dem med videregående skole røykte 9 prosent, og blant dem med utdanning på universitets-/høgskolenivå røykte 3 prosent.
  • Det har blitt færre som røyker i alle gruppene de siste årene, men forskjellen er fortsatt svært stor.https://www.helsedirektoratet.no/tema/tobakk-royk-og-snus/statistikk-om-royking-bruk-av-snus-og-e-sigaretter

Anonymkode: 1b837...05c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortsett fra min gamle far på snart 80 år, så kjenner jeg faktisk ingen som røyker….

Anonymkode: bfa9e...aba

Skrevet

Røyker ute. Og til alle som lirer på om folk fortsatt røyker mår man vet det er skadelig… hvorfor drikker folk fortsatt alkohol når man vet det er skadelig? Det er mer akseptert og like dumt

Anonymkode: 5d3c9...92a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.3.2023 den 17.36):

Nei herregud. Jeg røyker ute og ungdommen er smartere enn meg og lar det være 

Anonymkode: 0facb...678

Samme her.

Anonymkode: 9c9ce...714

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Det du påstår er faktisk feil:

Sosiale forskjeller i røyking

• Det er svært stor forskjell mellom de ulike utdanningsgruppene når det gjelder røyking, målt i befolkningen i alderen 25–74 år.
  • Blant dem med kort utdanning (grunnskole) røykte om lag 19 prosent daglig i 2022. Blant dem med videregående skole røykte 9 prosent, og blant dem med utdanning på universitets-/høgskolenivå røykte 3 prosent.
  • Det har blitt færre som røyker i alle gruppene de siste årene, men forskjellen er fortsatt svært stor.https://www.helsedirektoratet.no/tema/tobakk-royk-og-snus/statistikk-om-royking-bruk-av-snus-og-e-sigaretter

Jeg snakket om stillinger og intelligens. Du snakker om utdanning, og jeg tror du tenker at høye stillinger er det samme som høy utdanning. Det er ikke nødvendigvis det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg snakket om stillinger og intelligens. Du snakker om utdanning, og jeg tror du tenker at høye stillinger er det samme som høy utdanning. Det er ikke nødvendigvis det. 

Det er vel egentlig det. Det er ikke mange i høye stillinger som kun har grunnskole og det er ikke mange med høy intelligens som ikke søker utdanning i en eller annen form. Hvor finner du alle disse menneskene i høye stillinger som droppet ut etter ungdomsskolen og som røyker? Kan du gi meg noen eksempler?

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det er vel egentlig det. Det er ikke mange i høye stillinger som kun har grunnskole og det er ikke mange med høy intelligens som ikke søker utdanning i en eller annen form. Hvor finner du alle disse menneskene i høye stillinger som droppet ut etter ungdomsskolen og som røyker? Kan du gi meg noen eksempler?

Jeg kan vel ikke akkurat begynne å navngi folk, men det er påfallende mange av de som leder større konsern som ikke har særlig høy utdannelse. 

Og jeg må bare si at høy utdanning har ikke mye med intelligens å gjøre i mange tilfeller. Å tilegne seg kunnskap handler minst om god hukommelse og disiplin. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg kan vel ikke akkurat begynne å navngi folk, men det er påfallende mange av de som leder større konsern som ikke har særlig høy utdannelse. 

Og jeg må bare si at høy utdanning har ikke mye med intelligens å gjøre i mange tilfeller. Å tilegne seg kunnskap handler minst om god hukommelse og disiplin. 

Men disse som leder disse konsernene, røyker de? For det var jo det som var din påstand. Ikke bare at de hadde høye stillinger men at de røyker. Ellers er det faktisk gjort undersøkelser som tyder på at intelligente mennesker ikke røyker oftere enn de som ikke er like intelligente. Det er faktisk tvert om. https://www.aftenposten.no/norge/i/OQJXk/ndash-ikke-roeykere-er-smartere-enn-roeykere Så jeg begynner å bli veldig nysgjerrig på hva du baserer påstanden din på. Har du noe å vise til som ikke er svogerforskning som sier at: 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Mennesker i høye stillinger røyker oftere enn andre. Intelligente mennesker like så...

Skrevet

Kjenner ingen som røyker, selv om vi har stor omgangskrets og fire ungdommer. Trodde det nesten ikke var folk som røyker lengre jeg. Å røyke inne er jo helt tragisk og tyder på lite kunnskap. Og i tillegg så synker verdien på boligen noe enormt..

Anonymkode: 3d52f...b52

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.3.2023 den 23.21):

Så det du sier er at folk på stønad er dumme mennesker...nice. Jeg vet hva en sånn påstand sier om deg, og det er ikke noe som helst pent.

Anonymkode: d5f4a...adb

Kunne ikke sagt det bedre selv. Tyler Perry

Skrevet
jessie skrev (Akkurat nå):

Kunne ikke sagt det bedre selv. Tyler Perry

Vet ikke hvordan den der Tyler Perry kom inn her:-)

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.3.2023 den 23.18):

Eneste jeg vet om som røyker er mennesker med en eller annen form for nav stønad, tenker at det henger sammen med intelligens. Hvem ønsker å påføre seg selv sykdom?

Anonymkode: dd3e2...79c

Herregud🙄

Anonymkode: 04dad...7af

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.3.2023 den 23.18):

Hvem ønsker å påføre seg selv sykdom?

Anonymkode: dd3e2...79c

Tja, alle som drikker alkohol? Alle som ikke trener/er fysisk aktive? Det er ganske mange skal jeg si deg, og LANGT flere enn den bittelille andelen som røyker.

Anonymkode: 26497...72f

Skrevet

Jeg kjenner ingen som røyker inne, og egentlig svært få som røyker i det hele tatt. Ungene min røyker ikke, men om de plutselig hadde bestemt seg for å begynne røyke, hadde det ikke vært på tale å røyke inne. Da får de finne seg en røykekrok i god avstand til hus og hage. 

Anonymkode: 362fc...273

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...