Gå til innhold

Irriterer det deg at andre bruker mye penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Feks ferie? Gjør det deg noe at noen velger å bruke 300 tusen på ferie? Dette er ikke en miljøråd. Husk at summen ikke sier mer enn akkurat summen .

Anonymkode: 614f0...faa

Nei absolutt ikke. I dag brukte jeg 6000-, uten og tenke mer over det. I går 3000-,. 

Anonymkode: 4b4eb...a0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det irriterer meg at ungdommer på min datters skole får jakker og utstyr til helt sinnsvake priser og øker kjøpetrykket for alle. Hvorfor må man kjøpe jakker til 15.000,- til ungdommer? De har også vesker som koster mer enn 10.000,- Noen får ny iPhone hver gang det kommer ny modell. Har av og til følelsen av at de kjøper seg fri fra dårlig samvittighet. Vi har råd til det sammen, men ønsker ikke det. Så selv om jeg kunne ønske at jeg ikke irriterte meg over det, må jeg innrømme at det irriterer grønn.

Anonymkode: 524f0...f56

Skrevet

Nei, men jeg syns det er usmakelig å snakke så himla høyt om det. Har feks en kollega som lett bruker 20.000 på en helgetur med kjærsten. Som bruker 100.000 på en sydentur. Som skal bruke 300.000 på en tur i påsken. Men det henger sammen med at hun ikke eier virkelighetsoppfatning, samtidig som hun vet at en annen kollega sliter vettet av seg for å få endene til å møtes. 

Anonymkode: 7f99f...4ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det irriterer meg at ungdommer på min datters skole får jakker og utstyr til helt sinnsvake priser og øker kjøpetrykket for alle. Hvorfor må man kjøpe jakker til 15.000,- til ungdommer? De har også vesker som koster mer enn 10.000,- Noen får ny iPhone hver gang det kommer ny modell. Har av og til følelsen av at de kjøper seg fri fra dårlig samvittighet. Vi har råd til det sammen, men ønsker ikke det. Så selv om jeg kunne ønske at jeg ikke irriterte meg over det, må jeg innrømme at det irriterer grønn.

Hvem kjøper seg fri fra dårlig samvittighe? Og hvorfor tror du det? Det er foreldre med veldig god økonomi som har lidd under en barndom med flere økonomiske midler, så se vil reparere egen barndom som veldig mange foreldre gjør via sine barn. Du poengterte ut dere selv har god økonomi så det er ikke den det står på. Hvorfor må du understreke det, og hva med de som ikke har god økonomi i det hele tatt? Da kan jo du irritere deg på grunn av prioriteringer, mens andre ikke har noe reelt valg i det hele tatt. Da har du plutselig et luksusproblem i rett betydning og bør vel føle like mye på det som de som kjøper de tingene du har mot til barna sine? 

Anonymkode: 99fbc...a32

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvem kjøper seg fri fra dårlig samvittighe? Og hvorfor tror du det? Det er foreldre med veldig god økonomi som har lidd under en barndom med flere økonomiske midler, så se vil reparere egen barndom som veldig mange foreldre gjør via sine barn. Du poengterte ut dere selv har god økonomi så det er ikke den det står på. Hvorfor må du understreke det, og hva med de som ikke har god økonomi i det hele tatt? Da kan jo du irritere deg på grunn av prioriteringer, mens andre ikke har noe reelt valg i det hele tatt. Da har du plutselig et luksusproblem i rett betydning og bør vel føle like mye på det som de som kjøper de tingene du har mot til barna sine? 

Anonymkode: 99fbc...a32

Disse foreldrene stiller aldri opp, så vidt de gidder å møte på foreldremøter og de bidrar aldri med noe fordi de har det så jævlig travelt. De kjøper seg fri fra sin dårlige samvittighet. Jeg velger å IKKE bidra til kjøpepress ved å si nei til jakke til 15.000,- og ny iPhone hver gang det er ny modell samt mye annen sinnsvak pengebruk. Jeg presiserer det for å unngå å få slengt i meg at jeg er misunnelig og ville gjort det samme om jeg hadde råd.

Du må jo gjerne være uenig med meg. Men nå er det nå en gang sånn at disse foreldrene irriterer meg. Mulig du er en av dem om du krenkes av innlegget.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.3.2023 den 12.59):

Feks ferie? Gjør det deg noe at noen velger å bruke 300 tusen på ferie? Dette er ikke en miljøråd. Husk at summen ikke sier mer enn akkurat summen .

Anonymkode: 614f0...faa

Pengene de bruker irriterer meg ikke, nei. Det er ikke mine penger.
Og jeg spør heller aldri hvor mye andre mennesker har brukt på en ferie, det er bare bad taste. 

Men miljøaspektet kommer man faktisk ikke unna. Og når nordmenn forbruker som gale, både mtp ferier, men i sær mtp innkjøp av ting og ting og flere ting, så må jeg si at det bekymrer meg. Ikke irriterer, det er feil ord. Jeg syns det er skremmende.

Anonymkode: 5c476...53c

Skrevet

Nei, men det irriterer meg at vi ikke har like mye penger å bruke😆

Anonymkode: a6740...2a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Disse foreldrene stiller aldri opp, så vidt de gidder å møte på foreldremøter og de bidrar aldri med noe fordi de har det så jævlig travelt. De kjøper seg fri fra sin dårlige samvittighet. Jeg velger å IKKE bidra til kjøpepress ved å si nei til jakke til 15.000,- og ny iPhone hver gang det er ny modell samt mye annen sinnsvak pengebruk. Jeg presiserer det for å unngå å få slengt i meg at jeg er misunnelig og ville gjort det samme om jeg hadde råd.

Du må jo gjerne være uenig med meg. Men nå er det nå en gang sånn at disse foreldrene irriterer meg. Mulig du er en av dem om du krenkes av innlegget.

Men hva vet du om hvilke prioriteringer de gjør eller hva de bruker penger på? Slutt å irriter deg over andre

Anonymkode: e12a2...234

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Men hva vet du om hvilke prioriteringer de gjør eller hva de bruker penger på? Slutt å irriter deg over andre

Du fikk med deg temaet for tråden, eller?

Skrevet
Ekspatt skrev (18 minutter siden):

Du fikk med deg temaet for tråden, eller?

Å da kan mam ikke stille spm??

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet de bruker nærmere 6-sifret beløp på ungdommenes klær ila et skoleår. Det vet jeg. Og det synes jeg er ræva og det irriterer meg. Hva annet de bruker penger på vet jeg ikke. Du føler deg muligens tråkket på tærne av min irritasjon - ikke mitt problem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet de bruker nærmere 6-sifret beløp på ungdommenes klær ila et skoleår. Det vet jeg. Og det synes jeg er ræva og det irriterer meg. Hva annet de bruker penger på vet jeg ikke. Du føler deg muligens tråkket på tærne av min irritasjon - ikke mitt problem.

Å så om de gjør det? 

nei absolutt ikke, jeg skjønner bare ikke hvorfor man blir irritert over det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å så om de gjør det? 

🙈

Anonymkode: 517fa...248

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

🙈

«Svar skyldig»-emojien der altså.

Anonymkode: 84181...746

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

«Svar skyldig»-emojien der altså.

Svar skyldig på vegne av en annen anonym?

Skrevet

Tja, kommer an på. Har en venninne som klager uavbrutt på hvor dårlig råd de har. Men reiser på kjempedyre ferier flere ganger i året. Da irriterer det meg. Og jeg har egentlig ikke behov for å vite hva folk betaler for feriene sine. Så de som må fortelle det opplever jeg som litt irriterende ja. Fortell meg gjerne om opplevelsen osv. Ikke prisen. 

Anonymkode: 7b13f...6f8

Skrevet

Det irriterer meg ikke, men det er så sykt mye penger å bruke på ferie at jeg tror de lyver. 

Anonymkode: aac58...199

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Å så om de gjør det? 

Det medfører et kjøpepress på de andre ungdommene. Derfor. Det irriterer.
Denne tråden har overskriften «Irriterer det deg at andre bruker mye penger?» 

Det synes å irritere deg at det irriterer meg. Du skjønner åpenbart hvorfor andre irriterer seg over andres pengebruk, men mitt svar var det du ikke kunne forstå. Hvor dyr jakke har din tenåring? Og hvilken iPhone ligger i lommen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Svar skyldig på vegne av en annen anonym?

«Svar skyldig» på generell basis. Folk som ikke klarer å svare med tekst, men kun klarer å hoste opp en fordummende emoji, er uansett svar skyldig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

«Svar skyldig» på generell basis. Folk som ikke klarer å svare med tekst, men kun klarer å hoste opp en fordummende emoji, er uansett svar skyldig.

Innlegget ditt var så dumt at det ikke var grunn til å svare noe annet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Innlegget ditt var så dumt at det ikke var grunn til å svare noe annet.

Hvilket innlegg var dumt?

Tips: Hvis du ikke har noe å svare, bare dropp å svare i det hele tatt. Det er ikke svarplikt her inne, og du fremstår bare paretisk hvis alt du har å komme med er en emoji.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det medfører et kjøpepress på de andre ungdommene. Derfor. Det irriterer.
Denne tråden har overskriften «Irriterer det deg at andre bruker mye penger?» 

Det synes å irritere deg at det irriterer meg. Du skjønner åpenbart hvorfor andre irriterer seg over andres pengebruk, men mitt svar var det du ikke kunne forstå. Hvor dyr jakke har din tenåring? Og hvilken iPhone ligger i lommen?

Nei jeg skjønner ikke noen som irriterer seg over andres pengebruk , noen bruker penger på reiser, noen åå vesker, noen på bil, noen på reiser osv , hvorfor skal jeg irritere meg over det.

min har hverken nyeste iPhone , stort hus å bo i, ny bil å lærekjøre med eller superdyr jakke, det går likevel fint st kompiser har det, min bryr seg ikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.3.2023 den 20.47):

Nei absolutt ikke. I dag brukte jeg 6000-, uten og tenke mer over det. I går 3000-,. 

Anonymkode: 4b4eb...a0a

Sikkert derfor du ikke får kausjonist, da.

Anonymkode: 5c476...53c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvilket innlegg var dumt?

Tips: Hvis du ikke har noe å svare, bare dropp å svare i det hele tatt. Det er ikke svarplikt her inne, og du fremstår bare paretisk hvis alt du har å komme med er en emoji.

Jeg svarer hva jeg vil, trenger ikke din tillatelse til det. Du er den siste som bør snakke om å fremstå patetisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...