Gå til innhold

Irriterer det deg at andre bruker mye penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks ferie? Gjør det deg noe at noen velger å bruke 300 tusen på ferie? Dette er ikke en miljøråd. Husk at summen ikke sier mer enn akkurat summen .

Anonymkode: 614f0...faa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men at jeg selv har lite irriterer 🤣

Anonymkode: 62227...3e4

Skrevet

Nei, det irriterer meg ikke at de bruker penger, men det irriterer meg ofte at de bruker penger på samfunnskadrlige formål.

Anonymkode: 7be15...359

Skrevet

Irriterer og irriterer. Jeg skjønner vel ikke helt at folk har samvittighet til det bare.

Anonymkode: 10005...5bd

Skrevet

Det irriterer meg ikke i det hele tatt. Jeg føler misunnelse men ikke irritasjon 🤣

Anonymkode: c5dbd...687

Skrevet

Neh. Bare de ikke bruker alt på bakevarer og i verste fall kaker fra bakeriet 😱 de smaker nemlig helt jævli og hjemmebakt er best. 

Det er forresten en uting at de bruker mye penger på juletrær også. Og julepynt også egentlig. 

Kanskje det irriterer meg at de bruker for mye på ferie også, og ikke minst på lavkulturferie. 

Og klær. Hva er poenget med mote og merker, og ha flatterende antrekk? Det er da mye bedre å bare ha klær fordi de kun Varner og dekker til, og fordi det er kukest å være kjerring hele livet. Det sier jo mye om verdiene dine! 

Anonymkode: 99fbc...a32

Skrevet

Nei, null problem! Folk gjør som de vil og prioriterer som de vil. 
Hadde vi bodd lott nøkternt og ikke lagt mye penger i hytte og bilpark kunne vi fint hatt ferier i den prisklassen. Vi velger å bruke pengene på å leve godt i det daglige, og så får vi flotte ferier likevel, selv om vi «bare» bruker 100-150 tusen på en skikkelig ferie annethvert år. 

Anonymkode: 8fb12...d25

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. I alle fall ikke så lenge de ikke har stjålet pengene de ferierer for. 

Anonymkode: 8453d...b2c

Skrevet

Nei, det irriterer meg ikke, men jeg skjønner ikke at folk gidder å bruke ekstremt mye penger på feks et skjerf. 

Det som virkelig irriterer meg er at det er mulig for influensere å dra i lang inntekt på over 3 mill for å gjøre totalt samfunnsunyttige tullegreier, men folk som redder liv eller har samfunnskritiske oppgaver ofte har drittlønn.

Skrevet

Nei, men jeg syns det er rart at noen bruker så mye på ting de ikke har igjen for. Vi har akkurat betalt ned huset vårt. Vi har reist på ferie hvert år for ca. 80.000 og det får man ganske mye for. Vi har utforsket mange land. Nå har vi kjøpt hytte. Jeg vil bruke mest på det jeg eier, og litt mindre på forbruk. 

Anonymkode: b2d01...e0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Nei, det irriterer meg ikke at de bruker penger, men det irriterer meg ofte at de bruker penger på samfunnskadrlige formål.

Anonymkode: 7be15...359

Enig!

Anonymkode: e037a...5c8

Skrevet

Har man så mange penger, så må de da få lov til å bruke dem. 

Jeg hadde vært dum hvis jeg hadde latt meg irritere av dette. 

Anonymkode: 09c7b...51d

Skrevet

Nei det bryr jeg meg fint lite om. Vi bruker lett 150.000,- på en ferie selv. 

Anonymkode: 82bde...f04

Skrevet

Jeg har litt problemer med å forstå hvor folk får så sinnsykt mye penger fra. De samme folkene som drar på råflotte ferier bytter også bil ofte, har hytte og gjør en haug med andre ting som koster penger. Det er gjerne folk med ganske ordinære jobber, så jeg forstår rett og slett ikke hvordan de får det til. 

Selv har jeg aldri fått noe hjemmefra og ikke arvet en krone. Jeg har tatt høy utdannelse og jobbet meg opp, så fremover nå vil vi ha råd til en del av det samme som mange andre. Men jeg har jobbet hardt for å komme dit. Og selv om jeg er kommet et stykke, så vil jeg ikke ha råd til fancy hus, dyr bil, hytte, båt OG dyre ferier. Jeg får bare ikke regnestykket til folk til å gå opp. Og ja, det irriterer meg nok litt. 

Anonymkode: d2235...cc8

Skrevet

Bare når samme personene klager over at alt er blitt så dyrt og at de ikke har råd til ditt og datt, at de sliter med økonomien og føler seg fattige. Snakk om å spytte på reelt fattige mennesker.

Anonymkode: 517fa...248

Skrevet

Absolutt ikke. De som irriterer…handler om misunnelse innerst inne, men de som irriterer seg innrømmer aldri det!

Anonymkode: 1b01d...4e0

Skrevet

Tjaa.. det er irriterende att folk bruker penger på ei jakke eller veske til 15-20.000🤭 akkurat det ser jeg ingen mening i😆 eller sjennerert dyre klær🤔 spesielt til barn. Og ofte er det kun fordi det er på mote eller for å vise att dei har penga!! 

Anonymkode: 9a6b7...676

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har litt problemer med å forstå hvor folk får så sinnsykt mye penger fra. De samme folkene som drar på råflotte ferier bytter også bil ofte, har hytte og gjør en haug med andre ting som koster penger. Det er gjerne folk med ganske ordinære jobber, så jeg forstår rett og slett ikke hvordan de får det til. 

Selv har jeg aldri fått noe hjemmefra og ikke arvet en krone. Jeg har tatt høy utdannelse og jobbet meg opp, så fremover nå vil vi ha råd til en del av det samme som mange andre. Men jeg har jobbet hardt for å komme dit. Og selv om jeg er kommet et stykke, så vil jeg ikke ha råd til fancy hus, dyr bil, hytte, båt OG dyre ferier. Jeg får bare ikke regnestykket til folk til å gå opp. Og ja, det irriterer meg nok litt. 

Anonymkode: d2235...cc8

Helt enig i dette, lurer på det samme selv! Kan noen av dere med helt vanlige jobber forklare?🤔

Anonymkode: b961c...1c8

Skrevet

Hvor mye, og hva andre bruker penger på bryr jeg meg ikke om. Vet egentlig ikke helt hvorfor det skulle irritert meg... 

Skrevet

De gangene andres forbruk irriterer meg er kun når det er min ene svigerinne, hun klager alltid over at hun har så dårlig råd og vil gjerne at vi spanderer for de har det så trangt. Hun sløser sinnsykt. 

Skrevet

Det irriterer meg bare når det er folk som egt ikke har penger, reiser 24/7 og som måneden etter klager på at de ikke har råd til mat. Sløsing med andre ord. Og klaging etterpå.

Anonymkode: 1e5a1...df9

Skrevet

Jeg forsøker generelt å fokusere på meg selv og mitt når det gjelder økonomi, og tenker at folk får gjøre som de ønsker. Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg sikkert brukt dem, jeg også.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Absolutt ikke. De som irriterer…handler om misunnelse innerst inne, men de som irriterer seg innrømmer aldri det!

Anonymkode: 1b01d...4e0

Det er nok tilfelle mange ganger, men det gjelder jo ikke alle. Svogeren min er blottet for misunnelse og er veldig hyggelig og ordentlig på alle måter. Men han har utdannelse innen økonomi og blir tydelig oppgitt ogover folks lite respekt for penger ( mitt forhold for til penger eksempel 🙂 ) og han tjener tre ganger så mye som meg så ikke mye misunnelse der 🙂

Anonymkode: 99fbc...a32

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Helt enig i dette, lurer på det samme selv! Kan noen av dere med helt vanlige jobber forklare?🤔

For det første kan det være grunner som ikke er synlige, som f.eks. arv, veldig måtelig forbruk ellers el. For det andre er det kanskje vanskelig å vite nøyaktig hva disse vanlige jobbene innebærer. 

Jeg er lærer, men fordi jeg har veldig lang utdanning i tillegg til mastergraden min, har noen ekstraoppgaver og full ansiennitet, er lønnen min relativt høy til lærerlønn å være (omtrent 750 000 kr). Mannen min er ingeniør, men folk flest vet ikke at han både har lederansvar og er medeier, noe som gir en grunnlønn på 1 mill i året, samt utbytte på omtrent 500 000 kr i året, og har 5-6 millioner i diverse fond. Vi leier også ut bolig for rundt 150 000 kr i året. Alt sammen er ting vi har jobbet for, ingenting kom gratis, men vi har sikkert hatt flaks også. I tillegg lever vi ganske nøkternt til hverdags. Vi spiser sjeldent ute, er sjeldent ute på teater, konserter, kino ol., klipper oss sjeldent hos frisør, er flink til å følge med på tilbud og kjøper sjeldent klær og diverse til fullpris osv. Summen av alt gjør at vi har rikelig med penger til det som interesserer oss, selv om vi utenfra sett er helt ordinære folk. Derfor kan vi f.eks. både spandere sertifikatet på ene ungen, ha konfirmasjon for ene og reise på ferie for et par hundre tusen kroner uten at vi en gang trenger å spare til det.

Anonymkode: dbeab...753

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

For det første kan det være grunner som ikke er synlige, som f.eks. arv, veldig måtelig forbruk ellers el. For det andre er det kanskje vanskelig å vite nøyaktig hva disse vanlige jobbene innebærer. 

Jeg er lærer, men fordi jeg har veldig lang utdanning i tillegg til mastergraden min, har noen ekstraoppgaver og full ansiennitet, er lønnen min relativt høy til lærerlønn å være (omtrent 750 000 kr). Mannen min er ingeniør, men folk flest vet ikke at han både har lederansvar og er medeier, noe som gir en grunnlønn på 1 mill i året, samt utbytte på omtrent 500 000 kr i året, og har 5-6 millioner i diverse fond. Vi leier også ut bolig for rundt 150 000 kr i året. Alt sammen er ting vi har jobbet for, ingenting kom gratis, men vi har sikkert hatt flaks også. I tillegg lever vi ganske nøkternt til hverdags. Vi spiser sjeldent ute, er sjeldent ute på teater, konserter, kino ol., klipper oss sjeldent hos frisør, er flink til å følge med på tilbud og kjøper sjeldent klær og diverse til fullpris osv. Summen av alt gjør at vi har rikelig med penger til det som interesserer oss, selv om vi utenfra sett er helt ordinære folk. Derfor kan vi f.eks. både spandere sertifikatet på ene ungen, ha konfirmasjon for ene og reise på ferie for et par hundre tusen kroner uten at vi en gang trenger å spare til det.

Anonymkode: dbeab...753

Takk for svar😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...