Gå til innhold

Når legger deres 14 åringer seg i helger og ferier?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Visste det her kom til å komme. Men hun legger seg frivillig, om hun sovner med en gang vet jeg ikke. Hvis det er spesielt å ikke ha mobil på rommet om natten får du mene det. 

Anonymkode: 416a3...053

Jeg syns også dette høres strengt ut. Jeg har en 12-åring, og hun får ikke lov til å ha telefonen på rommet på hverdager. Men, på helg er hun oppe til kl. 23 og får ha telefonen på rommet. Kanskje greit å løsne littegrann på tøylene?

Anonymkode: a86bc...786

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Visste det her kom til å komme. Men hun legger seg frivillig, om hun sovner med en gang vet jeg ikke. Hvis det er spesielt å ikke ha mobil på rommet om natten får du mene det. 

Jeg syns også dette høres strengt ut. Jeg har en 12-åring, og hun får ikke lov til å ha telefonen på rommet på hverdager. Men, på helg er hun oppe til kl. 23 og får ha telefonen på rommet. Kanskje greit å løsne littegrann på tøylene?

Mange foreldre her som burde gå på søvnkurs ser jeg.....Dersom dere tror dere er "snille" mot barna deres som får frie tøyler og legger seg kl.4 med mobilen hele natten, tro om igjen. Vil faktisk gå så langt som å kalle det omsorgssvikt.

Anonymkode: df3ce...f42

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er strengt? Hun legger deg frivillig, spør ikke etter tlf heller, så skjønner ikke hva som er galt med det. Og du som skriver at du får vondt av jenta, jaja, stakkars deg som får det. Hun lider ingen nød. Hvorfor MÅ de ha tlf om natta i helgene? Har nok skjermtid i løpet av dagen uansett. Skal hun ligge på den helt til kl 05-06, for så å sove til 17? Hva får hun ut av helgene da? Og så skal hun plutselig legge seg kl 22 søndag kveld for å være opplagt til skolen dagen etter, er ikke trøtt når hun da har sovet til 16. Noen barn/unge klarer heller ikke å regulere dette selv.

Jeg får "vondt" av de barna som ha frie tøyler som ikke har foreldre som sier nei til mobil 24/7 og møter opp stup trøtte på skolen.

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Min 15 åring har ikke mobilen på rommet om natten heller. Vi henter den kl 23. Da skal han sove. Har prøvd å la han ta ansvaret selv, men da sovnet han veldig seint 

Anonymkode: 0776e...342

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Min 15 åring har ikke mobilen på rommet om natten heller. Vi henter den kl 23. Da skal han sove. Har prøvd å la han ta ansvaret selv, men da sovnet han veldig seint 

Anonymkode: 0776e...342

Så bra at vi er flere, vi er tydligvis slemme foreldre som ikke lar de ha mobilen om natten. Hun hadde den før, trodde vi kunne stole på henne, men da var det snap og tiktok kl 4 og 5 om morgenen. Det er ikke aktuelt, de trenger faktisk søvn. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det høres ekstremt ut. Hvordan fungerer de dagen etter da? 

Anonymkode: e34d8...bef

Ikke bra, de merker det på skolen bl.a. Men vil ikke spore av tråden, burde egentlig ikke svart, men ble bare så overrasket over at 15-åringer er i seng før mine barn og tenker at jeg må ta dette opp med far enda en gang! Dvs fornuftig at 15-åringer er i seng før/rundt midnatt og ikke er våken halva natta 👌

Anonymkode: af30d...bd9

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva er strengt? Hun legger deg frivillig, spør ikke etter tlf heller, så skjønner ikke hva som er galt med det. Og du som skriver at du får vondt av jenta, jaja, stakkars deg som får det. Hun lider ingen nød. Hvorfor MÅ de ha tlf om natta i helgene? Har nok skjermtid i løpet av dagen uansett. Skal hun ligge på den helt til kl 05-06, for så å sove til 17? Hva får hun ut av helgene da? Og så skal hun plutselig legge seg kl 22 søndag kveld for å være opplagt til skolen dagen etter, er ikke trøtt når hun da har sovet til 16. Noen barn/unge klarer heller ikke å regulere dette selv.

Jeg får "vondt" av de barna som ha frie tøyler som ikke har foreldre som sier nei til mobil 24/7 og møter opp stup trøtte på skolen.

Hva med blader, bøker. Tar dere bort dette også hvis de har?

Anonymkode: 275b4...65e

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mange foreldre her som burde gå på søvnkurs ser jeg.....Dersom dere tror dere er "snille" mot barna deres som får frie tøyler og legger seg kl.4 med mobilen hele natten, tro om igjen. Vil faktisk gå så langt som å kalle det omsorgssvikt.

Anonymkode: df3ce...f42

Herregud 

Anonymkode: 876b2...ad6

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du må liksom bare komme med stikk nederst? 

Annonse

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du må liksom bare komme med stikk nederst? 

Ja, fordi jeg får et stikk, der noen får vondt av mitt barn som legger seg tidlig. Hva er galt med det? Kan man ikke bare gjøre som man selv mener er best for sitt barn uten at noen går vondt i mammahjertet sitt.

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hva med blader, bøker. Tar dere bort dette også hvis de har?

Anonymkode: 275b4...65e

Nei, hvor skriver jeg det? Litt forskjell på bøker og mobil syns jeg da.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Nei, hvor skriver jeg det? Litt forskjell på bøker og mobil syns jeg da.

Ok. Men bøker holder en våken det også om man leser på senga. Heldigvis har ikke mine barn det så strengt. Jeg vil de skal lære å finne ut av ting selv.

15 år og legger seg mellom 21:30 og 22 både hverdag, helg og ferie dersom det ikke skjer noe spesielt. Har aldri med seg telefon i senga. Han er uansett ikke på noen sosiale medier. 

Anonymkode: aaa92...904

juli77 skrev (1 time siden):

Ok. Men bøker holder en våken det også om man leser på senga. Heldigvis har ikke mine barn det så strengt. Jeg vil de skal lære å finne ut av ting selv.

Ikke på samme måte som en mobil. Men hun er ingen lesehest uansett, så slipper å tenke på det da....

Så heldige dine barn er ds som ikke har så streng mor. 

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Ikke på samme måte som en mobil. Men hun er ingen lesehest uansett, så slipper å tenke på det da....

Så heldige dine barn er ds som ikke har så streng mor. 

Ok. Jada Folk gjør det forskjellig, men jeg ser ikke poenget med å ha sånne regler i Helger og ferier for tenåringer. De må uansett lære seg å styre dette selv. Derfor blander jeg meg ikke. De styrer stort sett selv i ukedagene også, men de kommer seg uansett opp. Vil de sitte lenge oppe og se på film osv… eller legge seg tidlig, valget er deres. Når de flytter ut senere må de jo uansett styre dette selv.

juli77 skrev (13 minutter siden):

Ok. Jada Folk gjør det forskjellig, men jeg ser ikke poenget med å ha sånne regler i Helger og ferier for tenåringer. De må uansett lære seg å styre dette selv. Derfor blander jeg meg ikke. De styrer stort sett selv i ukedagene også, men de kommer seg uansett opp. Vil de sitte lenge oppe og se på film osv… eller legge seg tidlig, valget er deres. Når de flytter ut senere må de jo uansett styre dette selv.

Nei, men nå kjenner jeg vel mitt barn best og hva som er best for oss. Hvis du leser hva jeg skriver så legger hun seg selv og det er heller ikke mas om å ha mobilen om natta, hun har da styrt selv at det ikke er lurt å ha. Vi hadde ikke mobil når vi var unge, klarte oss helt fint uten det, ser uansett ikke behovet med å ha mobilen om natta da de har mye mobiltid ellers i løpet av dagen. Og hva gjør de på mobilen om natten som de ikke allerede har snakket med vennene sine om på dagtid? Man MÅ ikke glo på tik tok 24/7. 

Du skriver at de styrer hverdagene selv og, og kommer seg opp, men hvor uthvilte er de? Og klarer de å følge med på skolen hvis de har glodd på mobil hele natten? På første foreldremøte på ungdomsskolen så tok lærer og helsesykepleier nettopp opp dette med søvn og mobil, fordi de opplevde mange trøtte ungdom. Tilfeldig?

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så bra at vi er flere, vi er tydligvis slemme foreldre som ikke lar de ha mobilen om natten. Hun hadde den før, trodde vi kunne stole på henne, men da var det snap og tiktok kl 4 og 5 om morgenen. Det er ikke aktuelt, de trenger faktisk søvn. 

Dere gjør barna en bjørnetjeneste. De er tre år fra å være myndige og dere behandler dem som babyer. Når skal de lære å ta ansvar for eget liv? Når skal de vokse opp? 

Anonymkode: 3ceb9...c3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...