Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Var innom min økonomi og såg at vi har brukt mellom 11000 og 15000 per mnd i matbutikk. Vi er to voksne og tre barn mellom 8 og 13 år. Er ikke det veldig mye? 🤔

Anonymkode: f1408...051

Kanskje litt mye med tanke på alderen til barna. Hadde de vært 15 år og oppover og trente mye kunne det vært forståelig. Men 3000 per hode er ikke mye, jeg bruker 3000 kr på mat per mnd alene. Har to små barn så vi bruker tilsammen ca 5000. Når de blir store så er vi plutselig oppe i 9000 om jeg skal ta utgangspunkt i min egen sum som voksen.

Anonymkode: eb412...922

Annonse

Mellom 11-12 000 mnd for 2 voksne og 2 barn på 11, 14. Litt mye kanskje men syns ikke vi handler mer enn nødvendig, men kunne sikkert bakt mer selv, lagd mer mat fra bunnen av osv, tida strekker bare ikke til når vi begge jobber mye. Handler fast mandag og fredag.

Anonymkode: 5e4b6...9d6

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, det høres helt normalt ut. Vi bruker omtrent det samme nå.

Anonymkode: 2b1f8...b2c

Ok, så bra 👍 synes bare det høres mye ut. Men mat og husholdningsart. er jo dyrt 🤔

Anonymkode: f1408...051

11000 i mnd på alt som kjøpes på matbutikken - mat, toalettartikler, såpe etc.  2 voksne og to tenåringer. Begge tenåringene trener, den ene to dager i uken, den andre opptil 8 økter i uken. Lager nesten all mat fra bunnen.

Anonymkode: a805f...ef9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mellom 11-12 000 mnd for 2 voksne og 2 barn på 11, 14. Litt mye kanskje men syns ikke vi handler mer enn nødvendig, men kunne sikkert bakt mer selv, lagd mer mat fra bunnen av osv, tida strekker bare ikke til når vi begge jobber mye. Handler fast mandag og fredag.

Anonymkode: 5e4b6...9d6

Det er ikke nødvendigvis billigere å lage fra bunnen...

F.eks ville sønnen i huset her gjerne ha meksikansk gryte til middag forrige dagen, og jeg lagde den fra bunnen. Med alle grønnsaker, ris og kjøttdeig ble det mye dyrere enn å bare kjøpe kjøttdeig og en toropose.

Anonymkode: 92da0...44c

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis billigere å lage fra bunnen...

F.eks ville sønnen i huset her gjerne ha meksikansk gryte til middag forrige dagen, og jeg lagde den fra bunnen. Med alle grønnsaker, ris og kjøttdeig ble det mye dyrere enn å bare kjøpe kjøttdeig og en toropose.

Anonymkode: 92da0...44c

Du kjøper jo ikke 30 riskorn da, som en toropose inneholder. Og grønnsaker i meksikansk gryte? 5 bønner da eller? Klart det er billigere å lage fra bunnen. 

En toropose metter ikke en familie på 2 voksne og 2 ungdommer. 

"Alle grønnsaker, ris og kjøttdeig". De aller fleste lager ris og kjøttdeig i tillegg til toroposen. Så hva var dyrere? "Alle grønnsakene"?  

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du kjøper jo ikke 30 riskorn da, som en toropose inneholder. Og grønnsaker i meksikansk gryte? 5 bønner da eller? Klart det er billigere å lage fra bunnen. 

En toropose metter ikke en familie på 2 voksne og 2 ungdommer. 

"Alle grønnsaker, ris og kjøttdeig". De aller fleste lager ris og kjøttdeig i tillegg til toroposen. Så hva var dyrere? "Alle grønnsakene"?  

Hvorfor så nedlatende, hva er vitsem med det?

Anonymkode: 1a57d...e13

SIFO sitt referansebudsjett viser vel ca 12700 kr for en familie på 5. det ekskludert såper/dopapir, husholdningsartikler.

Vi er 2 voksne og 3 barn. Vi har et matbudsjett på 13.000 , men det skal inkludere 1 tank på den ene bilen vår også.

Anonymkode: 5890c...033

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...