Gå til innhold

Er mange kvinner ute av stand til å ta fornuftige valg for seg selv?

Anbefalte innlegg

Når jeg leser her, så er det helt banale ting som problemer med eksen, men mest den nye partneren hans. Det er problemer med barn og problemer med andres barn. Det er problemer med vekt, og det er problemer på jobb. Spesielt med kollegaer og sjef og leder som ikke kan rydde opp for dem. Problemer med at de ikke får gjort alt de bør, og ikke minst problemer med mannen. Late uengasjerte menn som overlater alt til dere. Som ikke virker som hverken partnere eller fedre. Si meg, velger dere ikke selv hvordan dere vil leve og hva dere vil forholde dere til? Hvem tar valgene for dere egentlig - det lurer jeg på.

Og før noen nå kommer med at det er jo problemer som blir tatt opp! Ja, det er også et valg. Er det kun problemer dere velger å skrive om og svare på? Det er meget sjelden en positiv tråd her. Meget sjelden en tråd hvor man har funnet løsninger. Meget sjelden om noe som diskuteres på en godt nivå hvor intensjonen er å drøfte. Det er krangling og angrep og fornærmelser ved hver lille tullete problemstilling som hva å gi i gave eller hva serveres i et selskap. Ting folk normalt finner ut av selv eller med familie og partner.

Det er jo heller ikke det at kun den som skriver har et problem. La oss ta eksempler med svigermor og partner. I tråden har så og si alle problemer med noe i likhet med hi. Ingen kommer med gode råd som er tuftet på fornuft og logikk, og det pendler fra -hiv ham på hue og rævva ut- til -jeg har opplevd akkurat det samme og vet hvor hardt det er-

Det kommer et og annet positivt innslag om været og blomster iblant. Noen ganger om strikketøy, antrekk og matretter. Alt annet er problemer på grunn av dårlige valg. 

Hva kommer dette av? 

Anonymkode: e9f10...d9f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis dette forumet er så uinteressant må man jo undres hvorfor du er her.

Anonymkode: 4ff44...ef0

Det er overhodet ikke uinteressant! Det er en ren studie. 

Hvis dette forumet er så uinteressant må man jo undres hvorfor du er her.

Anonymkode: 4ff44...ef0

Hvis du undrer over det så tar du forumet for seriøst. Ingen av oss andre som gidder kaste bort tid på å undres over hvorfor enkelbrukere er her.

Anonymkode: c403a...3b5

Mitt tips er å ignorere. 

Anonymkode: 9e5bd...547

Ikke minst dette. Ignorer. Blokker. Ikke svar. 

Det blir for ubehagelig fordi man må jo tenke over og ta kritikk. Det er vel alles største skrekk her. Alle vil jo tydeligvis leve i denne miserable bobla. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du undrer over det så tar du forumet for seriøst. Ingen av oss andre som gidder kaste bort tid på å undres over hvorfor enkelbrukere er her.

Så kvinner her vil egentlig bare pjatte om alt mulig for å slå ihjel tid? 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Når jeg leser her, så er det helt banale ting som problemer med eksen, men mest den nye partneren hans. Det er problemer med barn og problemer med andres barn. Det er problemer med vekt, og det er problemer på jobb. Spesielt med kollegaer og sjef og leder som ikke kan rydde opp for dem. Problemer med at de ikke får gjort alt de bør, og ikke minst problemer med mannen. Late uengasjerte menn som overlater alt til dere. Som ikke virker som hverken partnere eller fedre. Si meg, velger dere ikke selv hvordan dere vil leve og hva dere vil forholde dere til? Hvem tar valgene for dere egentlig - det lurer jeg på.

Og før noen nå kommer med at det er jo problemer som blir tatt opp! Ja, det er også et valg. Er det kun problemer dere velger å skrive om og svare på? Det er meget sjelden en positiv tråd her. Meget sjelden en tråd hvor man har funnet løsninger. Meget sjelden om noe som diskuteres på en godt nivå hvor intensjonen er å drøfte. Det er krangling og angrep og fornærmelser ved hver lille tullete problemstilling som hva å gi i gave eller hva serveres i et selskap. Ting folk normalt finner ut av selv eller med familie og partner.

Det er jo heller ikke det at kun den som skriver har et problem. La oss ta eksempler med svigermor og partner. I tråden har så og si alle problemer med noe i likhet med hi. Ingen kommer med gode råd som er tuftet på fornuft og logikk, og det pendler fra -hiv ham på hue og rævva ut- til -jeg har opplevd akkurat det samme og vet hvor hardt det er-

Det kommer et og annet positivt innslag om været og blomster iblant. Noen ganger om strikketøy, antrekk og matretter. Alt annet er problemer på grunn av dårlige valg. 

Hva kommer dette av? 

Og du sliter med å forstå at andre er annerledes og tenker annerledes enn deg?

Anonymkode: 367c5...f4f

Kvinner er generelt sosialt intelligente. I det ligger det at vi liker å drøfte små og store problemer, ikke alltid for å få klare svar, men også for nyanser og sosialt samspill. Selv er jeg elendig på småvalg (for eksempel å velge fra en meny på restaurant), men heldig handlekraftig når det gjelder. 

Anonymkode: 82ce2...449

Og du sliter med å forstå at andre er annerledes og tenker annerledes enn deg?

Nei overhodet ikke. Jeg har store problemer med å forstå at kvinner lever som det uttrykkes her dag etter dag. Vi har alle mulighetene til å gjøre akkurat det vil ønsker. 

Hakk i samme plata som før - angrep på og nedrakking av andre grupper, inkl. forumbrukerne-..

At du velger å lese forumet som Fanden leser Bibelen, det er kun ditt eget problem, HI, det sier ingenting hverken om kvinner generelt eller om forumbrukerne. Det sier kun noe om deg.

Anonymkode: 6e7fe...9ec

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så kvinner her vil egentlig bare pjatte om alt mulig for å slå ihjel tid? 

Jeg har det inntrykket, ja. Jeg har spurt om mer seriøse ting uten å få noen svar. Det er laber interesse for politikk og samfunnskritiske ting. Det er størst interesse for det som gir kortvarig følelsesmessig tilfredsstillelse.

Men det er mitt subjektive inntrykk. Det er ikke en objektiv undersøkelse i hvorfor folk er her. Det er bare hva jeg føler, opplever. Jeg er et menneske. Jeg er ikke objektiv.

Kvinner er generelt sosialt intelligente. I det ligger det at vi liker å drøfte små og store problemer, ikke alltid for å få klare svar, men også for nyanser og sosialt samspill. Selv er jeg elendig på småvalg (for eksempel å velge fra en meny på restaurant), men heldig handlekraftig når det gjelder. 

Anonymkode: 82ce2...449

Mener du at problemene som blir tatt opp her og svarene man for er tuftet på sosial intelligens? 

Annonse

Hakk i samme plata som før - angrep på og nedrakking av andre grupper, inkl. forumbrukerne-..

At du velger å lese forumet som Fanden leser Bibelen, det er kun ditt eget problem, HI, det sier ingenting hverken om kvinner generelt eller om forumbrukerne. Det sier kun noe om deg.

Anonymkode: 6e7fe...9ec

Og så hersketeknikkene. Angrep? Jeg kommer med helt konkrete og reelle eksempler på problemstillinger her. Jeg dikter ikke opp noe og jeg angriper ingen! Hvilke grupper mener du at jeg i så fall angriper?

Er det ikke liv til å undres over kulturen her? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har det inntrykket, ja. Jeg har spurt om mer seriøse ting uten å få noen svar. Det er laber interesse for politikk og samfunnskritiske ting. Det er størst interesse for det som gir kortvarig følelsesmessig tilfredsstillelse.

Men det er mitt subjektive inntrykk. Det er ikke en objektiv undersøkelse i hvorfor folk er her. Det er bare hva jeg føler, opplever. Jeg er et menneske. Jeg er ikke objektiv.

Godt å se at du også har reflektert over dette. 

Jeg tenker to ting:

1. Du har ikke forstått behovet for å lufte frustrasjoner og få støtte fra andre for at det er frustrerende. Veldig mange skriver inn om situasjoner de kanskje ikke kan rase ut om andre steder eller faktisk kan eller ønsker å gjøre noe med. De er ikke ute etter en løsning, men støtte og kanskje litt trøst eller et klapp på skuldra. 

2. Dette er fortsatt ikke forumet folk kommer til for å drøfte og i hvert fall ikke det du gjerne løfter som oppdragende emner for allmuen. Hadde flertallet ønsket at dette var stedet man gikk for å diskutere internasjonal politikk, filosofi og etiske dilemmaer så hadde det allerede vært sånn for år siden. At du synes det er trivielle og meningsløse ting som diskuteres her betyr ikke at du har rett og de andre har feil. 

Anonymkode: 611b4...0db

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Nei overhodet ikke. Jeg har store problemer med å forstå at kvinner lever som det uttrykkes her dag etter dag. Vi har alle mulighetene til å gjøre akkurat det vil ønsker. 

Akkurat det vi ønsker? Eh.. nei.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker to ting:

1. Du har ikke forstått behovet for å lufte frustrasjoner og få støtte fra andre for at det er frustrerende. Veldig mange skriver inn om situasjoner de kanskje ikke kan rase ut om andre steder eller faktisk kan eller ønsker å gjøre noe med. De er ikke ute etter en løsning, men støtte og kanskje litt trøst eller et klapp på skuldra. 

2. Dette er fortsatt ikke forumet folk kommer til for å drøfte og i hvert fall ikke det du gjerne løfter som oppdragende emner for allmuen. Hadde flertallet ønsket at dette var stedet man gikk for å diskutere internasjonal politikk, filosofi og etiske dilemmaer så hadde det allerede vært sånn for år siden. At du synes det er trivielle og meningsløse ting som diskuteres her betyr ikke at du har rett og de andre har feil. 

Anonymkode: 611b4...0db

Jeg tenker også to ting ; du har ikke skjønt spørsmålet mitt om hvorfor noen kvinner har BEHOV for å snakke kun om problemer. I tillegg er altså disse trådene mest populære. Jo mer drama, jo bedre. Kan de få ut aggressive kommentarer? Flott! Da tar de det ut der. Om det så gjelder en kake! 

2. Hva er dette Forumet? Jo det er et for foreldre. Så hvem bestemmer hva det skal handle om utenom det da? Du? Noen andre, og i såfall hvem? Hvem legger føringene? 

Det er ikke snakk om rett og feil. Det er snakk om et veldig kritisk blikk fra meg. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Akkurat det vi ønsker? Eh.. nei.

Stort sett om jeg må poengtere det. Folk bør ønske ut fra realitetene. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Stort sett om jeg må poengtere det. Folk bør ønske ut fra realitetene. 

Ja, for det bestemmer du? Tror di at du er Gud? 🤣 Gudekompleks mutch🤦‍♀️

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, for det bestemmer du? Tror di at du er Gud? 🤣 Gudekompleks mutch🤦‍♀️

Oi. Hva skjedde nå og hvor i all verden kom det fra?

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jeg syns ikke anonyme internettforum er egnet for å diskutere seriøse spørsmål. Denslags diskuterer jeg på jobb og med folk jeg vet hvem er. Derimot passer det fint til å diskutere mindre viktige småspørsmål, potetgullsmaker og hageplaner og menn som ikke tørker støv.

Anonymkode: 07895...765

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...