Gå til innhold

Var det dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen skulle lage middag. Jeg så at han hadde tatt opp så lite fra fryseren at jeg trodde det ville bli for lite så jeg spurte om jeg skulle hente litt mer for ham. Han svarte at nei, det var nok. 

Det ble lite så i dag tok jeg på så mye jeg hadde lyst på til meg selv og ga ungene det de ville ha. Da mannen skulle forsyne seg var det bare littegran igjen, kanskje 1/4 av hva han pleier å spise. Vanligvis er det jeg og ungene som fortsatt pleier å være småsultne etter middag når han feilberegner. Det er ikke første gangen han beregner for lite, men var det dårlig gjort å la ham få så lite eller var det lurt så han kanskje forstår at bi trenger mer?

Anonymkode: 9e9a9...a6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Mannen skulle lage middag. Jeg så at han hadde tatt opp så lite fra fryseren at jeg trodde det ville bli for lite så jeg spurte om jeg skulle hente litt mer for ham. Han svarte at nei, det var nok. 

Det ble lite så i dag tok jeg på så mye jeg hadde lyst på til meg selv og ga ungene det de ville ha. Da mannen skulle forsyne seg var det bare littegran igjen, kanskje 1/4 av hva han pleier å spise. Vanligvis er det jeg og ungene som fortsatt pleier å være småsultne etter middag når han feilberegner. Det er ikke første gangen han beregner for lite, men var det dårlig gjort å la ham få så lite eller var det lurt så han kanskje forstår at bi trenger mer?

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare sa at det der er for lite, hehe henter mer. Spesielt når han pleier feilberegne? Litt passivt aggressivt å gjøre det slik du gjorde da, drt må da være bedre å snakke med han om det? 

Anonymkode: ced62...488

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare sa at det der er for lite, hehe henter mer. Spesielt når han pleier feilberegne? Litt passivt aggressivt å gjøre det slik du gjorde da, drt må da være bedre å snakke med han om det? 

Jeg sa at det var for lite. Han sa nei.

Skrevet

Nei det var ikke dårlig gjort. Du spurte om du skulle ta opp mer og han mente det var nok. Da er det rimelig at dere forsyner dere først og at det som er igjen blir til han.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sa at det var for lite. Han sa nei.

Men da må du jo insistere på drt, si fra at det ofte er for lite, er ikke sikkert han vet det engang om dere ikke sier noe?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du klarte å nyte maten, og det er derfor jeg lurer hva som skjer i hodet ditt når du gjør sånt. 

Anonymkode: 18b2b...12a

Skrevet

Jeg tenker at det var helt på sin plass å gjøre det sånn. Han lever jo tydeligvis i den villfarelsen at han beregner riktig fordi han pleier å være den som spiser seg mett på den mengden han lager mens du og ungene går halvmette. Gjør det sånn de neste gangene han lager for lite mat selv om du sier fra også, så lærer han sikkert. Noen lærer bedre på den måten. 

Skrevet

Ikke dårlig gjort. Men vet han at dere går rundt og er snåsultne ellers, da? 

Skrevet

Forstår baktanken her, men har du tidligere fortalt at dere faktisk ikke har blitt mette av middagen han lager? Ellers har han jo lært seg at han beregner helt rett.

Anonymkode: 04ddf...aef

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Forstår baktanken her, men har du tidligere fortalt at dere faktisk ikke har blitt mette av middagen han lager? Ellers har han jo lært seg at han beregner helt rett.

Anonymkode: 04ddf...aef

Ja, og jeg har flere ganger dekket på med brød og pålegg før vi har reist oss fra bordet.

Skrevet

Ok, da må han lære the hard way. 

Skrevet

Han mente det var nok mat og da mente han at du og ungene skulle kunne spise dere mette av maten og det gjorde dere. Hvis ikke han fikk nok mat er det hans problem. 

Anonymkode: 61c40...799

Skrevet

Kanskje han lærte nå da. Sikkert ikke. Ser for meg at han ikke skal innrømme at han fortsatt var sulten

Anonymkode: 729b9...721

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kanskje han lærte nå da. Sikkert ikke. Ser for meg at han ikke skal innrømme at han fortsatt var sulten

Anonymkode: 729b9...721

Han tok seg noen skiver og litt rester fra i går rett etter middag. Det var ikke så han måtte gå sulten til frokost.

Gjest Danida
Skrevet

Kanskje det var det han trengte for å lære noe, da.

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du klarer ikke å se for deg den vage muligheten at hun kanskje har prøvd din metode ca 100 ganger før og alltid fått høre at han ikke mener det er for lite likevel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...