Anonym bruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Du må ikke ha pålegg eller drikke med sjokolade tilsatt, for andre barns foreldre kan ikke oppdra barna sine godt nok til å la være å spise det Psykisk syke kan ikke si et enkelt takk, og hvis du forventer det etter å ha tilbudt støtte eller hjelp, og lyttet i timesvis i lange tider, så eier du ikke empati fordi du forstår ikke at man ikke må kreve at det blir litt verdsatt på noen måte. Du må ikke si at du vil unngå å konkurrere med eldre kolleger fordi de viser misnøye. Du må slutte å tro at du er bedre til jobben fordi da er du brautende. Barnet ditt må ikke oppgi hvor mange dører det er i hjemmet ditt til klassekompiser, for noe må bli skjermet hvis noen har flere dører enn dere i huset eller leiligheten. Hva man lærer her inne! Anonymkode: b48d7...691
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Du har tydeligvis ikke lært noe som helst. Anonymkode: 9463f...8ef
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du har tydeligvis ikke lært noe som helst. Anonymkode: 9463f...8ef Det har du helt rett i 😆 Anonymkode: b48d7...691
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Nå kom jeg på at jeg rent glemte at jeg også har lært at hvis du sier en ting, så får det ofte en helt annen betydning i andres hode. Anonymkode: b48d7...691
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå kom jeg på at jeg rent glemte at jeg også har lært at hvis du sier en ting, så får det ofte en helt annen betydning i andres hode. Anonymkode: b48d7...691 Da ville jeg tenkt litt over min egen formidlingsevne, om det er noe du opplever ofte. Anonymkode: e941e...89e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Da ville jeg tenkt litt over min egen formidlingsevne, om det er noe du opplever ofte. Anonymkode: e941e...89e Har du lært noe her i dag da? Anonymkode: b48d7...691
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har du lært noe her i dag da? Anonymkode: b48d7...691 Har knapt vært innom i dag, så nei. Anonymkode: e941e...89e
Gjest Danida Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Ja vel. For å lære deg nyansering, trenger du vel kanskje noen dager til, da?
Gjest Danida Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå kom jeg på at jeg rent glemte at jeg også har lært at hvis du sier en ting, så får det ofte en helt annen betydning i andres hode. Anonymkode: b48d7...691 Tror kanskje at også det som en del folk prøver å si, kan ha fått en veldig annerledes betydning inni ditt hode enn det de selv tenkte...
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 Er jeg den eneste som tolket HI's innlegg som satire? Det er jo, i mine øyne, åpenbart satt på spissen og fylt av sarkasme og ironi. Mulig jeg bare leser det annerledes enn resten 🤷♀️ Anonymkode: 821da...25a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du må ikke ha pålegg eller drikke med sjokolade tilsatt, for andre barns foreldre kan ikke oppdra barna sine godt nok til å la være å spise det Psykisk syke kan ikke si et enkelt takk, og hvis du forventer det etter å ha tilbudt støtte eller hjelp, og lyttet i timesvis i lange tider, så eier du ikke empati fordi du forstår ikke at man ikke må kreve at det blir litt verdsatt på noen måte. Du må ikke si at du vil unngå å konkurrere med eldre kolleger fordi de viser misnøye. Du må slutte å tro at du er bedre til jobben fordi da er du brautende. Barnet ditt må ikke oppgi hvor mange dører det er i hjemmet ditt til klassekompiser, for noe må bli skjermet hvis noen har flere dører enn dere i huset eller leiligheten. Hva man lærer her inne! Anonymkode: b48d7...691 😂😂 Anonymkode: 213fc...e3e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 Det jeg har lært av denne tråden, er at du skal ikke prøve. Ikke prøv én eneste gang å sette noe som helst på spissen. Da skal du se du blir beskyldt for det meste og folk gjør sitt beste for at du ikke skal åpne kjeften igjen. Anonymkode: 43725...6fb
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det jeg har lært av denne tråden, er at du skal ikke prøve. Ikke prøv én eneste gang å sette noe som helst på spissen. Da skal du se du blir beskyldt for det meste og folk gjør sitt beste for at du ikke skal åpne kjeften igjen. Anonymkode: 43725...6fb Ironi er en kunst som få behersker. Jeg er dog redd for at hi slett ikke prøver å være ironisk, hn starter for mange oppdragende tråder til det. Anonymkode: e941e...89e
Admin Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Admin
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #15 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ironi er en kunst som få behersker. Jeg er dog redd for at hi slett ikke prøver å være ironisk, hn starter for mange oppdragende tråder til det. Anonymkode: e941e...89e Ironi er ingen kunst, og alle forstår det når de er over en viss alder. Ironi skal ikke brukes ovenfor små barn da de blir forvirret og kan tvile på sin egen dømmekraft. Mennesker med spesifikke diagnoser kan også ha problemer med å forstå ironi. Satire derimot kan være en kunst, da det er litt mer avansert og må formidles litt mer sofistikert. Jeg ser med glede at flere her tar poenget 🙂 Anonymkode: b48d7...691
Gjest Danida Skrevet 2. mars 2023 #16 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er jeg den eneste som tolket HI's innlegg som satire? Det er jo, i mine øyne, åpenbart satt på spissen og fylt av sarkasme og ironi. Mulig jeg bare leser det annerledes enn resten 🤷♀️ Anonymkode: 821da...25a Satire er en raffinert kunst.
Gjest Danida Skrevet 2. mars 2023 #17 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det jeg har lært av denne tråden, er at du skal ikke prøve. Ikke prøv én eneste gang å sette noe som helst på spissen. Da skal du se du blir beskyldt for det meste og folk gjør sitt beste for at du ikke skal åpne kjeften igjen. Anonymkode: 43725...6fb Å frelse sjeler er krevende, ja.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #18 Skrevet 2. mars 2023 Danida skrev (4 minutter siden): Å frelse sjeler er krevende, ja. Hvordan går du fram når du forsøker? Anonymkode: b48d7...691
Gjest Danida Skrevet 2. mars 2023 #19 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvordan går du fram når du forsøker? Anonymkode: b48d7...691 Jeg tramper i alle fall ikke inn på en ny arena og forventer at jeg allerede har en status der. Det er nok nyttigere å lytte til hvor folk er her og nå, og gå inn i samtale mer enn i proklamasjoner.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #20 Skrevet 2. mars 2023 Danida skrev (5 minutter siden): Jeg tramper i alle fall ikke inn på en ny arena og forventer at jeg allerede har en status der. Det er nok nyttigere å lytte til hvor folk er her og nå, og gå inn i samtale mer enn i proklamasjoner. Javel, jeg ser ikke hva dette har med å frelse sjeler og gjøre. Jeg aner ikke hva du tenker, men nå prøver ikke jeg å frelse sjeler heller da. Jeg prøver å ta opp mer seriøse tema som burde engasjere foreldre når samfunnet er som det er blitt. Det er mulig at mange ikke ser netthets som foregår og skjønner hva som ligger bak. Hvis man vil gjøre noe med et problem må man begynne i riktig ende. Anonymkode: b48d7...691
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #21 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Javel, jeg ser ikke hva dette har med å frelse sjeler og gjøre. Jeg aner ikke hva du tenker, men nå prøver ikke jeg å frelse sjeler heller da. Jeg prøver å ta opp mer seriøse tema som burde engasjere foreldre når samfunnet er som det er blitt. Det er mulig at mange ikke ser netthets som foregår og skjønner hva som ligger bak. Hvis man vil gjøre noe med et problem må man begynne i riktig ende. Anonymkode: b48d7...691 Du inviterer jo ikke til dialog, du forteller oss at din mening er den eneste riktige og at du skjønner så mye mer enn alle andre. Da blir folk ofte vrange og lite villige til å faktisk høre (lese) hva du mener. Anonymkode: e941e...89e
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #22 Skrevet 2. mars 2023 Jeg tenker at de som bruker dib som rettesnor her i livet, mangler noe vesentlig. Jeg deltar gjerne i samfunnsdebatter, men ikke på et anonymforum som for det meste består av kvinnfolk. For "alle" vet at kvinnfolk er kvinnfolk verst. Og ja, jeg er et kvinnfolk selv. Anonymkode: bde77...b56
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #23 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du inviterer jo ikke til dialog, du forteller oss at din mening er den eneste riktige og at du skjønner så mye mer enn alle andre. Da blir folk ofte vrange og lite villige til å faktisk høre (lese) hva du mener. Anonymkode: e941e...89e Jeg tenkte vel at andre fulgte opp med å skrive hva de hadde lært her 🙂 Anonymkode: b48d7...691
Gjest Danida Skrevet 2. mars 2023 #24 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg prøver å ta opp mer seriøse tema som burde engasjere foreldre når samfunnet er som det er blitt Så da prøver du å frelse foreldrenes sjeler, da.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2023 #25 Skrevet 2. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at de som bruker dib som rettesnor her i livet, mangler noe vesentlig. Jeg deltar gjerne i samfunnsdebatter, men ikke på et anonymforum som for det meste består av kvinnfolk. For "alle" vet at kvinnfolk er kvinnfolk verst. Og ja, jeg er et kvinnfolk selv. Anonymkode: bde77...b56 Det er oppsiktsvekkende at du er her inne uten å diskutere samfunnsrelaterte tema. Du må nesten gjøre et forsøk, og ikke tro at alle tør ta opp seriøse tema og at alt handler om smalltalk her. Kanskje du ville vært mer nyttig hvis du tok opp mer alvorlige saker? Anonymkode: b48d7...691
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå