Gå til innhold

Jeg blør hele tida! Tips til gode jerntabletter?

Anbefalte innlegg

Legen ville jeg skulle ta niferex, så tar 4 hver dag. Den er visst mest skånsom for magen. Men jeg blir alikevel helt gåen i magen og flyr på do støtt og stadig. Jeg føler meg blodfattig, og er helt elendig i formen akkurat nå 😕 

Noen tips??

Anonymkode: 16487...2b4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Legen ville jeg skulle ta niferex, så tar 4 hver dag. Den er visst mest skånsom for magen. Men jeg blir alikevel helt gåen i magen og flyr på do støtt og stadig. Jeg føler meg blodfattig, og er helt elendig i formen akkurat nå 😕 

Noen tips??

Jeg vil si Amino jern. De skal være skånsom for magen. 

Anonymkode: c38ba...ea8

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Noen tips??

Niferex er den beste fikk jeg beskjed om, men den er drepen for magen min og. Visste ikke at den skulle være den mest skånsomme for magen, det skulle man ikke tro. Følger, kanskje jeg og kan få et godt tips.

Anonymkode: 072a5...051

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Niferex er den beste fikk jeg beskjed om, men den er drepen for magen min og. Visste ikke at den skulle være den mest skånsomme for magen, det skulle man ikke tro. Følger, kanskje jeg og kan få et godt tips.

Anonymkode: 072a5...051

Ja var det legen min sa og, at det var den beste! Men kan jo være fordi den er såpass sterk at magen uansett reagerer? 🤷🏼‍♀️

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor blør du så mye? Kanskje du burde gjøre noe med det? Jeg var i samme situasjon i 30 år jeg ble operert . Anbefales 

Anonymkode: 64fca...855

Nei, det er det ingen som vet. Har vært hos gyn og tatt biopsi og celleprøve og er henvist til operasjon :)  Har ikke fått noe innkalling enda, men vet jeg har estimert time i april for samtale så håper ikke jeg må vente så altfor lenge på operasjon

Hemofer er veldig snill mot magen. Du må riktignok ta mange tabletter, siden den er svak, men jeg har foretrukket det. Aminojern økte ikke ferritinnivået mitt sv en eller annen grunn, selv om jrg tok samme dose som av hemofer.

Anonymkode: 7be9a...d3f

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hemofer er veldig snill mot magen. Du må riktignok ta mange tabletter, siden den er svak, men jeg har foretrukket det. Aminojern økte ikke ferritinnivået mitt sv en eller annen grunn, selv om jrg tok samme dose som av hemofer.

Anonymkode: 7be9a...d3f

Ja, den har jeg brukt når jeg har vært gravid når jeg tenker meg om! Kanskje prøve den da, selvom det krever endel piller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...