Gå til innhold

Transkjønn og idrett

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg kan ikke se at du har sagt noe om hvorfor du mener det er problematisk for en mannlig bokser å møte en  motstander som er født som kvinne? 

Anonymkode: 6c524...6ba

Det sier seg selv at å være mann og møte kvinne og å være kvinne og møte mann er problematisk

Anonymkode: fa0ac...bfd

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du ser ikke et problem med å plassere en kvinne i bokseringen med en mann?

nei..egentlig ikke. transmannen vil sannsynligvis få juling, men det gjør jo boksere uansett

Anonymkode: b0294...ffd

Skrevet

Jeg tenker at livet er urettferdig og sånn er det bare. Ikke alle kan være med på alt de har lyst til av forskjellige årsaker, og sånn må det være med transpersoner også. Ja, det kan føles kjipt, men sånn er det. Da må man bare rett og slett finne noe annet man kan være med på. Akkurat som man må om man blir skadet, kommer ut for en ulykke, blir syk eller hva som helst. 

Anonymkode: 16aaa...6c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at det er et større problem andre veien. De fleste trans menn er rimelig feminine og ikke akkurat de jeg ser for meg som en stor utfordring for kvinner i idrett

Din oppfatning av hvordan transpersoner ser ut er dine fordommer og ingenting annet. 

Anonymkode: 0def4...ce4

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Din oppfatning av hvordan transpersoner ser ut er dine fordommer og ingenting annet. 

Anonymkode: 0def4...ce4

Det er ikke fordommer 

Annonse

Skrevet

Når du er født biologisk mann så har du sterkere fysikk og mer krefter enn kvinner i de fleste tilfeller, så hvis transkvinner skal konkurrere med kvinner blir ikke rettferdig. Så løsningen er at transkvinner konkurrerer mot hverandre. 

Anonymkode: a3525...f67

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Transaktivisme og deres rettigheter er i vinden for tiden. Tenkte litt på dette med sport og idrett. Det er jo et område som naturlig nok er veldig kjønnsdelt. Vil man komme dit at menn som identifiserer seg med å være kvinner vil kunne delta i kvinneidrett?

Mulig jeg er gammeldags, men dette er jo et område det aldri vil være mulig å oppnå "likestilling" mellom ulike kjønnsidentiteter.

Anonymkode: c4e41...3b5

Gjesp.

Trodde du at du fant opp et brennhett tema nå?

Anonymkode: 5507b...73f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...