Gå til innhold

Den første vårdagen!

Anbefalte innlegg

Nå er det altså vår folkens og det er så deilig. Elsker årstiden vi nå går inn i og kan nesten ikke vente med å ta tak i hage og terrasse. Flere som har en ekstra god følelse nå når våren ( i alle fall i følge kalenderen ) er her? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438475-den-f%C3%B8rste-v%C3%A5rdagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Nå er det altså vår folkens og det er så deilig. Elsker årstiden vi nå går inn i og kan nesten ikke vente med å ta tak i hage og terrasse. Flere som har en ekstra god følelse nå når våren ( i alle fall i følge kalenderen ) er her? 

Utrolig deilig og hatt fint vær her noen dager nå og ser hvor lyst det er på kveldene blitt 🌞

Anonymkode: 865e9...2d7

Jeg elsker alle årstider og føler ikke mer for våren enn jeg gjør for høsten, sommeren og vinteren. Men jeg misliker den perioden som er mellom snøsmeltingen begynner og når det endelig er blitt grønt, når alt er grått, møkkete og vått ute.

Men - jeg ELSKER mars, april og mai på fjellet, med skiturer i strålende solskinn og god stemning i løypene! Så jeg gleder meg til fjellet de nærmeste ukene, så gleder jeg meg over blomster, sjø og hagearbeid når den tid kommer 😀

Anonymkode: 15d3a...0f2

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer snart mer snø. Bare vent og se

Anonymkode: 21e4b...647

Dette blir som å kommentere at det er meldt regn i morgen hvis noen gleder seg over at sola skinner i dag. Uansett om det snør til uka så er vi nå i den første dagen i den første vårmåneden. DET er verdt å glede seg over😊

Dette blir som å kommentere at det er meldt regn i morgen hvis noen gleder seg over at sola skinner i dag. Uansett om det snør til uka så er vi nå i den første dagen i den første vårmåneden. DET er verdt å glede seg over😊

Ikke for oss som er glade i snø 😀 Vi finnes vi og.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke for oss som er glade i snø 😀 Vi finnes vi og.

Joda, men kommentaren min var basert på svaret i tråden. Selvsagt er det mange som liker snø😊

Joda, men kommentaren min var basert på svaret i tråden. Selvsagt er det mange som liker snø😊

Skjønte det 😜

Våren og sommeren kommer den, med eller uten mer snø først 🌞

mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Nei. Jeg gleder meg til en skitur eller to til før våren overtar. 

Anonymkode: 21e4b...647

Går til jobb hele året og en liten hverdagsglede er å følge med på lyset som kommer. Fra å labbe av gårde i bekmørke, til å skimte lys i horisonten og nå gå hjemmefra i strålende sol og dagslys er en god følelse. Nå venter jeg bare på at lyset er på plass etter senvakter og. Det er ikke lenge til :)

Våren er en fryd og jeg ser helst at den er lang og langsom. At sola varmer, at det spirer og gror, se hva som dukker opp fra bakken og hva som får skudd og har overlevd vinteren er en glede. Elsker våren. Når jordene fra den ene dagen til den neste plutselig har et skjær av limegrønt over seg og når vipa, linærla og de andre trekkfuglene plutselig er her, når alt som var grått og brunt i grøftekantene brått er grønt...jeg fryder meg! 

Annonse

I prinsippet, ja, i praksis, nei. 

Men lyset er tilbake, og bare det gjør hverdagen bedre. Likevel, det er for tidlig å glede seg veldig over våren her på min lille tue. Altfor mye snø og kulde til det, og mer skal det visst bli. Men våren kommer! I år også. 

Anonymkode: 97bd8...d79

Er også veldig glad i våren, men jeg er glad i alle årstidene bortsett fra at sommeren kan bli litt hektisk siden så mye skal skje og det er mye folk overalt. Våren er den fineste årstiden, og det er like koselig hvert år når blomster dukker opp i grøftekant og langs veier. Det beste er den første natten det blir tidlig lyst og fuglene våkner og kvitrer. Det er så fint, og å spasere rundt i byen langs brygga og spise første pizzaen på uteservering. Den første dagen du kan kaste ytterjakke og kjenne sola varmer ordentlig. Jo, det er en fin tid. Denne vinteren har gått veldig fort. 

Anonymkode: a60f6...dc2

Elsker den tida her! Men, jeg har plutselig begynt å like alpint igjen!😅 så nå skal jeg glede meg over bar terasse, og mulighet for å kjøre en time for å stå alpint 🤩 meldt knallvær fremover og jeg elsker det!!!

Anonymkode: 114a5...cea

Det er så deilig! I dag har jeg fått lovnader fra 15-åringen om å være med på tur i det nydelige været, så jeg gleder meg ekstra til å sitte i solveggen og ta en pause underveis nå som solen faktisk varmer litt igjen 😊

Anonymkode: 56a38...61b

Ja, nå er det vår, selv om vi fortsatt har snø og venter mer snø i helgen som kommer. Jeg gleder meg over at det innimellom kan være bært på fortauene så jeg kan gå turer uten å skli, og det er enormt deilig at det er lyst når jeg står opp. Gledde meg også at vi den ene dagen vinterferien hadde sol og varmegrader så det var deilig å ut og ake med ungene. 

Jeg bor nord i Trøndelag, i en liten kystby, og i helgen kom krykkjene (måkene) og gjorde sitt inntog i reirene på rorbuene. Det er vår når de er her 😄 (likevel glad jeg ikke bor ved disse rorbuene og slipper litt unna bråket) 

Anonymkode: 53e88...596

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er så deilig! I dag har jeg fått lovnader fra 15-åringen om å være med på tur i det nydelige været, så jeg gleder meg ekstra til å sitte i solveggen og ta en pause underveis nå som solen faktisk varmer litt igjen 😊

Anonymkode: 56a38...61b

Kos dere så masse på tur!!! 

prekæs skrev (7 timer siden):

Går til jobb hele året og en liten hverdagsglede er å følge med på lyset som kommer. Fra å labbe av gårde i bekmørke, til å skimte lys i horisonten og nå gå hjemmefra i strålende sol og dagslys er en god følelse. Nå venter jeg bare på at lyset er på plass etter senvakter og. Det er ikke lenge til :)

Samme, elsker at jeg nå har kunnet kaste refleksen på min spasertur fra toget til jobben, og på turen med hunden etter jobb. Snart er det lyst når jeg står opp kl 5 også, og det er ikke lenge til man kan kjenne varmen fra sola! ❤️ 

Som min sønn så fint sa det- våren er som en eneste lang fredagskveld! :) 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

J

Jeg bor nord i Trøndelag, i en liten kystby, og i helgen kom krykkjene (måkene) og gjorde sitt inntog i reirene på rorbuene. Det er vår når de er her 😄 (likevel glad jeg ikke bor ved disse rorbuene og slipper litt unna bråket) 

Anonymkode: 53e88...596

Og her er det vipa vi venter på, den er visstnok sett nede i byen :) 

Kommer noen måker på næringsbyggene her også, men de driter meg i huet hver gang jeg går forbi, så det er ikke like hyggelig 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...