Gå til innhold

Forbilder. Er dere her inne det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke verdier formidler dere til barna deres? 

Er alle like mye verdt?

Et forskjeller viktig og hvorfor?

Kan du godta at noen er bedre enn deg på noen områder? 

Anonymkode: 8068d...098

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg ser at enkelte hakker på kjendiser som er tøffe og står midt i det og tar all mulig slags kritikk, så tenker jeg mitt om hvor "gode" forbilder enkelte her inne er.

Når jeg ser guttemammaer ta voldtektsmenn i forsvar og forsøker å angripe offeret, til og med når det er hypotetisk, så tenker jeg mitt om hvor "gode" forbilder enkelte her inne er.

I det hele tatt burde en del av de her inne ta en titt innover, reflektere over hva de faktisk sier og står for.

Anonymkode: 9b974...691

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Når jeg ser at enkelte hakker på kjendiser som er tøffe og står midt i det og tar all mulig slags kritikk, så tenker jeg mitt om hvor "gode" forbilder enkelte her inne er.

Når jeg ser guttemammaer ta voldtektsmenn i forsvar og forsøker å angripe offeret, til og med når det er hypotetisk, så tenker jeg mitt om hvor "gode" forbilder enkelte her inne er.

I det hele tatt burde en del av de her inne ta en titt innover, reflektere over hva de faktisk sier og står for.

Jeg blir veldig skeptisk seiv. Dette er en ny planet for meg. En tråd hvor det stilles spørsmål med om voldtekt bør bli legalt for veldig mye respons. Hvorfor? Og hvorfor står slike tråder? Hva skjer på dette forumet egentlig? Jeg blir helt matt av hvilke temaer som skaper interesse! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir veldig skeptisk seiv. Dette er en ny planet for meg. En tråd hvor det stilles spørsmål med om voldtekt bør bli legalt for veldig mye respons. Hvorfor? Og hvorfor står slike tråder? Hva skjer på dette forumet egentlig? Jeg blir helt matt av hvilke temaer som skaper interesse! 

Enig med deg her. 

Anonymkode: 8a1dd...799

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Enig med deg her. 

Ja, takk. Jeg blir så matt. Du ser tittelen og går ikke bare inn på tråden men begynner å diskutere! Da snakker du om å gråte blod. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja, takk. Jeg blir så matt. Du ser tittelen og går ikke bare inn på tråden men begynner å diskutere! Da snakker du om å gråte blod. 

Jeg orker ikke sånne diskusjoner, men folk er forskjellig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg orker ikke sånne diskusjoner, men folk er forskjellig. 

Jeg vet du ikke orker det. Det er problemet. De fleste her orker ikke. De har nok med sitt, og derfor er det som det er her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet du ikke orker det. Det er problemet. De fleste her orker ikke. De har nok med sitt, og derfor er det som det er her. 

Først klager du på at folk svarer i sånne diskusjoner, så klager du på at den du siterer ikke orker å delta i sånne diskusjoner??

Anonymkode: 21f4e...82c

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Først klager du på at folk svarer i sånne diskusjoner, så klager du på at den du siterer ikke orker å delta i sånne diskusjoner??

Anonymkode: 21f4e...82c

Nei, jeg klager ikke. 

Skrevet

Jeg er så glad for at barna mine er så trygge på seg selv at de ikke blir sjalue eller lei seg hvis jeg gir andre barn eller folk på tv komplimenter. 

De er så trygge på seg selv at de tåler at andre er bedre enn med i ting, er penere osv. 

At de kan glede seg over andre. 

Ikke bli missunnelig. 

Da har man kommet langt. 😊😊

Mamma sa aldri noe pent til meg, fikk mye kjeft hjemme. 

Hun kunne si så mye fint om venninnene mine, og at hun skulle ønske at hun ene var dattern hennes, fordi hun var så kul. 

Det gjorde så vondt. 

Glad barna mine opplever så. stor kjærlighet hjemme, at de tåler at jeg snakker pent om andre. 

Anonymkode: ac0ea...68c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er så glad for at barna mine er så trygge på seg selv at de ikke blir sjalue eller lei seg hvis jeg gir andre barn eller folk på tv komplimenter. 

De er så trygge på seg selv at de tåler at andre er bedre enn med i ting, er penere osv. 

At de kan glede seg over andre. 

Ikke bli missunnelig. 

Da har man kommet langt. 😊😊

Mamma sa aldri noe pent til meg, fikk mye kjeft hjemme. 

Hun kunne si så mye fint om venninnene mine, og at hun skulle ønske at hun ene var dattern hennes, fordi hun var så kul. 

Det gjorde så vondt. 

Glad barna mine opplever så. stor kjærlighet hjemme, at de tåler at jeg snakker pent om andre. 

Fint å lese 😊 Synd du ikke fikk likt hjemme. 

Skrevet

Ja, jeg er et supert forbilde og oppdrar fine små mennesker. 

Anonymkode: 84baa...8a6

Skrevet

Tja, jeg ble veldig glad inni meg da datteren min på 13 år, i forbindelse med at vi begynte å diskutere Sophie Elise og NRK rundt middagsbordet, spør "Hvem er det egentlig?". Og da vi forklarte, kom oppfølgeren "Jeg skjønner ikke at folk må fokusere sånn på utseende, det er jo ikke viktig, man blir jo ikke venn med ansiktet til noen akkurat, men med den de er inni seg!". 

Dette er jo bare ett eksempel, men jeg synes at jeg, og mannen, er et godt forbilde fordi vi har oppdratt barna våre (nå mellom 13 og 20 år) til å bli rause, inkluderende og vidsynte mennesker som er i stand til å reflektere og diskutere på en ordentlig måte. Dette samsvarer jo da med våre verdier om solidaritet, inkludering osv., men jeg antar at andre har andre verdier og derfor mener de er gode rollemodeller når de oppdrar sine barn til å følge deres verdier.

Anonymkode: dac5d...9a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Fint å lese 😊 Synd du ikke fikk likt hjemme. 

Takk. ❤️😊Det var snillt sagt. ❤️😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk. ❤️😊Det var snillt sagt. ❤️😊

❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Nei, det var i en tråd for guttemammaer. Det var tydelig at de unnskyldte gutteungene sine alle sammen. Ingen av de stolte på det ofrene hadde fortalt dem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Er alle like mye verdt?

Nei, alle er ikke like mye verdt for meg.

Ja, det er bra med noen forskjeller, men ikke alle kulturer og måter å leve på er like gode.

Selvfølgelig finnes det mange som er bedre enn meg til mye. Ingen ar best i alt.

Anonymkode: 4b505...ca8

Skrevet

Nå spurte ikke HI om hvor rævva forbilder du synes andre her inne er, da. Men det er kanskje mer krevende å se innover, slik du snakker om. 

Anonymkode: 0da9c...e9d

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.3.2023 den 0.18):

Er alle like mye verdt?

Ja, jeg er et forbilde. Jeg formidler respekt for andre mennesker gjennom å vise mine barn respekt -  og alle vi omgås. 
Forskjeller skal man akseptere, ingen er like og det er lov. 

Jeg går ut fra at på de fleste områder fins det ikke bare noen, men MANGE som er bedre enn meg, og det møter jeg med å la meg inspirere av dem.

Anonymkode: 31bf4...769

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei, det var i en tråd for guttemammaer. Det var tydelig at de unnskyldte gutteungene sine alle sammen. Ingen av de stolte på det ofrene hadde fortalt dem.

Kanskje poenget var at det ikke er noen vits i å spekulere over telefon med andre mødre?

Skrevet

Nei, jeg klager ikke. 

Hvis du sier at det er et problem, så er det jo å klage.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Den får jo respons fordi dette er noe som en del advokater har sagt i mange år: at de fraråder sine klienter å anmelde...😟 ikke fordi de mener at menn skal har rett til å voldta, men for å sette søkelys på problemet overfor politi, rettsvesen og politikere. Loven blir jo en skinn-lov som egentlig ikke brukes, når det er umulig å få noen dømt for dette. Og da er det bare en ekstrabelastning for klienten å måtte rippe opp i elendigheten i rettsvesenet.

Skrevet

Forbilde, hva er det, egentlig? Det er jo ett definisjonsspørsmål basert på hvem du ønsker å formidle noe til.. 

Jeg er feks ingen spesielt god mor når det kommer til folkeskikk, egentlig. Jeg banner for mye, jeg klager på rot, jeg bruker telefon under middagen å jeg skriker når det blir nok krangling å bråk under lek. 
Derimot har vi ett veldig åpent hjem med besøk fra mennesker med store variasjoner i livsstil, levesett, fasong og farge, og ikke minst bakgrunn. Vi har ett kjærlig forhold, vi foreldrene, å viser barna at det er viktig med nærhet, gode samtaler å tid bare for oss selv som familie. Vi prøver å vise barna hvordan vi kan gjenbruke eller reparere ting, eller kanskje bare være mer forsiktige i utgangspunktet, sånn at ting ikke går så lett i stykker osv...

Men når sant skal sies, så aner jeg faktisk ikke hvordan jeg har fått så fine, morsomme, nysgjerrige å åpne barn! Antageligvis bare flaks..

Anonymkode: a048c...64f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...