Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #101 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Litt av det er at man sjelden har like stort utvalg av kjøpekaker. Det er som regel noen standard å velge i, og det er ikke type kake jeg baker uansett. Men såklart, er man dårlig til å bake er sikkert kjøpekaker bedre likevel. Anonymkode: 0e579...4fb Da er vel jeg bare heldig med min lokale baker da hun baker akkurat de kakene jeg spør om, og de smaker veldig mye bedre enn om jeg skulle bakt selv eller fått andre til å bake for meg. Det betyr ikke at jeg og venner/familie er dårlige til å bake, det betyr bare at hun er ekstremt god til å bake. Anonymkode: 9da9b...273 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #102 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Da er vel jeg bare heldig med min lokale baker da hun baker akkurat de kakene jeg spør om, og de smaker veldig mye bedre enn om jeg skulle bakt selv eller fått andre til å bake for meg. Det betyr ikke at jeg og venner/familie er dårlige til å bake, det betyr bare at hun er ekstremt god til å bake. Anonymkode: 9da9b...273 Cluet her er visst at man ikke skal betale for kakene, da smaker de automatisk verre enn om de er bakt på dugnad i et privathjem. ‘Min’ konditor baker en himmelsk marsipankake, jeg har aldri smakt bedre noe sted. Men fordi den da kommer under begrepet kjøpekake er den annenrangs og altså ikke bra nok for kakemafiaen 😅 Anonymkode: d61cb...1fd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 3. mars 2023 #103 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg har vært på flotte bursdagsmiddager på hotell og restauranter. Ofte har desserten vært et kakestykke. Hvorfor er det så krise, og hvorfor er det mer krise i en konfirmasjon? Hvor mye kake må man dytte i seg før man er fornøyd egentlig? Anonymkode: 46c07...d7e Hvor stor er en fisk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #104 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Cluet her er visst at man ikke skal betale for kakene, da smaker de automatisk verre enn om de er bakt på dugnad i et privathjem. ‘Min’ konditor baker en himmelsk marsipankake, jeg har aldri smakt bedre noe sted. Men fordi den da kommer under begrepet kjøpekake er den annenrangs og altså ikke bra nok for kakemafiaen 😅 Anonymkode: d61cb...1fd Du har helt rett. Vi får kose oss med våre kaker som er kjøpt og smaker himmelsk, så får kakemafian bake sine egne kaker som de sikkert synes smaker himmelsk. Min erfaring er at hjemmebakte kaker kan være veldig gode, men også ofte ganske så dårlige. Jeg har enda ikke opplevd å kjøpe ei kake hos min lokale baker som ikke smaker sinnsykt godt det være seg Kvæfjorkake, sjokoladekake, brownies, suksesskake, bærkake , marsipankake, eplekake, ostekake, kringle mm. Anonymkode: 9da9b...273 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. mars 2023 #105 Del Skrevet 3. mars 2023 Må si at jeg håper det ikke sitter stressa foreldre der ute som føler at deres feiring ikke blir bra fordi de ikke har nok kaker, ikke hjemmebakte eller kjøpekaker, for mye eller for lite mat og at feiringen man planlegger ikke blir «rett nok». Så lenge familien og ikke minst konfirmant er fornøyd med opplegget som er valgt så betyr det ikke noe hva andre måtte mene. Det blir supert uansett😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #106 Del Skrevet 3. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden): Må si at jeg håper det ikke sitter stressa foreldre der ute som føler at deres feiring ikke blir bra fordi de ikke har nok kaker, ikke hjemmebakte eller kjøpekaker, for mye eller for lite mat og at feiringen man planlegger ikke blir «rett nok». Så lenge familien og ikke minst konfirmant er fornøyd med opplegget som er valgt så betyr det ikke noe hva andre måtte mene. Det blir supert uansett😊 Jeg er helt enig i at hovedsaken er å få til en feiring som konfirmanten og gjestene liker, men jeg synes deg er bra om en del begynner å tenke på hva som er vesentlig for at festen skal bli bra og at de gidder å gjøre en innsats. En del virker nærmest allergiske mot å gjøre noe selv og velger heller å enten betale seg ut eller velte jobben over på besteforeldregenerasjonen. Det blir sjelden like personlig eller hyggelig som hos dem som legger ned en del timer i forberedelsene selv. Anonymkode: 5a95a...93d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #107 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hva er det du surrer med? En kjøpekake som er bestilt hos bakeren er like god eller bedre enn kaker som er hjemmelaget da det faktisk er profesjonelle som lager kaker hos en baker. Anonymkode: 9da9b...273 Her må jeg si meg uenig, altså! Ingen kjøpekake i verden slår hjemmebakt. Om den som har bakt kan bake, da! Anonymkode: 5aa59...cf1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #108 Del Skrevet 3. mars 2023 Konfirmanten er i fokus i en konfirmasjon. Hvis de som arrangerer konfirmasjonen har valgt å ha et mindre fokus på kaker får gjestene leve med det. Der er uforskammet å sutre fordi man «bare» fikk to stykker. Jeg kjenner mange som ikke er glad i kaker. Vi er ikke sære som du hevder. Hvis du er supersulten 3 timer etter stor og god middag og to kakestykker og kaffe får du ha med matpakke i veska - for det problemet eier du. Anonymkode: c32d8...baa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #109 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvorfor er hun sær av den grunn? I min familie er det heller ingen kakemennesker. I den siste dåpen var kakene knapt rørt. Foreldrene forsøkte å trygle familiemedlemmene om å ta med seg rester hjem, men det var ingen som hadde noe ønske om det. Vi er rett og slett ikke spesielt begeistret for kaker. Det skjer for øvrig aldri at jeg baker kaker utenom spesielle anledninger, for ingen her i hus er glad i kaker. Kunne heller aldri ha falt meg inn å bestille meg et kakestykke på kafé. Det samme gjelder egentlig desserter generelt. Jeg vil mye heller ha mest mulig god mat. Det skal gå maaaange timer før jeg får lyst på noe mer etter et slikt etegilde. Anonymkode: 8dd0d...147 Det er nesten så jeg tror at dere som påstår at "ingen i slekta liker kake" bare kverulerer! I mitt 55 årige liv har jeg møtt én person - ÉN - som ikke likte kake. Å jeg har jobbet på store arbeidsplasser med mange hundre ansatte, vært på utallige arrangement som innebærer kake, i mange selskap og sammenkomster, og ALLE kaster seg over kakene! Faktisk er jo det mest vanlige at folk blir helt tullete når det serveres kake, og jeg har i mitt stille sinn tenkt at "kjære vene, har de aldri kake hjemme..." Anonymkode: 5aa59...cf1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #110 Del Skrevet 3. mars 2023 Kaker har minst 3 betydninger i et selskap. -Praktisk, at det er mat som stiller sult -Nytelse, at de smaker godt -Symbolverdi, at de viser gjestfrihet og tradisjon Alle oppgavene kal løses på andre måter også, men som vertskap bør man tenke gjennom hvordan det skal gjøres. Hvis man velger å ha lite kake må man ha mer av noe annet for å veie opp. Anonymkode: 5a95a...93d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #111 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Cluet her er visst at man ikke skal betale for kakene, da smaker de automatisk verre enn om de er bakt på dugnad i et privathjem. ‘Min’ konditor baker en himmelsk marsipankake, jeg har aldri smakt bedre noe sted. Men fordi den da kommer under begrepet kjøpekake er den annenrangs og altså ikke bra nok for kakemafiaen 😅 Anonymkode: d61cb...1fd Det er jo nettopp marsipankake som er typisk kjøpekake. Den typen kake har vi aldri, for ingen spiser det. Anonymkode: 0e579...4fb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #112 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er nesten så jeg tror at dere som påstår at "ingen i slekta liker kake" bare kverulerer! I mitt 55 årige liv har jeg møtt én person - ÉN - som ikke likte kake. Å jeg har jobbet på store arbeidsplasser med mange hundre ansatte, vært på utallige arrangement som innebærer kake, i mange selskap og sammenkomster, og ALLE kaster seg over kakene! Faktisk er jo det mest vanlige at folk blir helt tullete når det serveres kake, og jeg har i mitt stille sinn tenkt at "kjære vene, har de aldri kake hjemme..." Anonymkode: 5aa59...cf1 Kverulerer ikke. Det er helt sant. Det pirkes i kakene. Anonymkode: c32d8...baa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #113 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er nesten så jeg tror at dere som påstår at "ingen i slekta liker kake" bare kverulerer! I mitt 55 årige liv har jeg møtt én person - ÉN - som ikke likte kake. Å jeg har jobbet på store arbeidsplasser med mange hundre ansatte, vært på utallige arrangement som innebærer kake, i mange selskap og sammenkomster, og ALLE kaster seg over kakene! Faktisk er jo det mest vanlige at folk blir helt tullete når det serveres kake, og jeg har i mitt stille sinn tenkt at "kjære vene, har de aldri kake hjemme..." Anonymkode: 5aa59...cf1 Enig med deg, de som ikke liker kake er det få av. Men det finnes noen evig slankende folk som skyr alt sånn. Men det er ikke mange jeg har vært borti, folk elsker kaker. Anonymkode: 0e579...4fb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2023 #114 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det er nesten så jeg tror at dere som påstår at "ingen i slekta liker kake" bare kverulerer! I mitt 55 årige liv har jeg møtt én person - ÉN - som ikke likte kake. Å jeg har jobbet på store arbeidsplasser med mange hundre ansatte, vært på utallige arrangement som innebærer kake, i mange selskap og sammenkomster, og ALLE kaster seg over kakene! Faktisk er jo det mest vanlige at folk blir helt tullete når det serveres kake, og jeg har i mitt stille sinn tenkt at "kjære vene, har de aldri kake hjemme..." Anonymkode: 5aa59...cf1 Jeg har tenkt den tanken jeg også. Så har jeg også tenkt at det sikkert i den slekta er noen som faktisk er veldig glad i kake, men de står jo ikke i en konfirmasjon eller et bryllup der det kun serveres ei kake og proklamerer sin skuffelse. Ikke en gang på direkte spørsmål fra arrangøren ville de der og da sagt at det var dumt at det ikke var flere kaker. Folk har da oppdragelse. Jeg kommer fra en familie der et kakebord skal bugne. Mannen min kommer fra en familie der to kaker regnes som "en mengde". I følge svigermor så er det fordi de ikke er spesielt glade i kaker i hennes slekt. Det ser ikke sånn ut når de er i selskap hos meg. Da tar de godt for seg alle mann. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #115 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo nettopp marsipankake som er typisk kjøpekake. Den typen kake har vi aldri, for ingen spiser det. Anonymkode: 0e579...4fb Så du godtar at den type kake ikke spises, men kjempesært med oss som ikke liker andre kaker. Anonymkode: c32d8...baa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #116 Del Skrevet 3. mars 2023 Himmel og hav skrev (7 minutter siden): Jeg har tenkt den tanken jeg også. Så har jeg også tenkt at det sikkert i den slekta er noen som faktisk er veldig glad i kake, men de står jo ikke i en konfirmasjon eller et bryllup der det kun serveres ei kake og proklamerer sin skuffelse. Ikke en gang på direkte spørsmål fra arrangøren ville de der og da sagt at det var dumt at det ikke var flere kaker. Folk har da oppdragelse. Jeg kommer fra en familie der et kakebord skal bugne. Mannen min kommer fra en familie der to kaker regnes som "en mengde". I følge svigermor så er det fordi de ikke er spesielt glade i kaker i hennes slekt. Det ser ikke sånn ut når de er i selskap hos meg. Da tar de godt for seg alle mann. Haha 😆 Akkurat samme opplevelse har jeg med folk som proklamerer at de ikke er "spesielt glad i slik eller sånn"! Det er ofte de som virkelig hiver innpå når de får sjansen. Anonymkode: 5aa59...cf1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #117 Del Skrevet 3. mars 2023 Fascinerende at dette vekker så sterke reaksjoner 😆 Min erfaring fra diverse konfirmasjoner, dåp og bryllup er at folk kan komplimentere kakebordet, men at det begrenser seg veldig hvor mye som faktisk blir spist. Her har man enten treretters eller koldtbord og kaker er mektige greier så jeg forstår godt at det blir med et lite stykke, spesielt når man har frukt, bær og is i tillegg. Og det er ingen enkel sak å trøkke i seg mer kake når man faktisk er sprekkeferdig mett. Ofte har jo kollegaer og naboer vært i egne selskaper på samme tid, så den store interessen for andres kakerester er ikke nødvendigvis den helt store. Anonymkode: eb87d...a0e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #118 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Fascinerende at dette vekker så sterke reaksjoner 😆 Min erfaring fra diverse konfirmasjoner, dåp og bryllup er at folk kan komplimentere kakebordet, men at det begrenser seg veldig hvor mye som faktisk blir spist. Her har man enten treretters eller koldtbord og kaker er mektige greier så jeg forstår godt at det blir med et lite stykke, spesielt når man har frukt, bær og is i tillegg. Og det er ingen enkel sak å trøkke i seg mer kake når man faktisk er sprekkeferdig mett. Ofte har jo kollegaer og naboer vært i egne selskaper på samme tid, så den store interessen for andres kakerester er ikke nødvendigvis den helt store. Anonymkode: eb87d...a0e Helt motsatt erfaring, gitt! Overalt hvor jeg har ferdes har det værtSTOR interesse for kakerester. Og bare en liten oppklaring: at det er mye kake igjen etter et selskap, betyr IKKE at det er for mye kake, eller at folk ikke liker. Det betyr at det har vært nok kake, det SKAL være masse rester. Om alle fat var skrapet, ville det vært det samme som at det var for lite. For meg som vertinne ville det vært en katastrofe, og jeg hadde følt på dyp skam. Nok kaker og mat betyr gjestfrihet, kunnskap om skikk og bruk og at man trakterer sine gjester etter alle kunstens regler. Det motsatte vitner om kjiphet, at man er gjerrig, ikke forstår hvordan et selskap skal være, og at man driter i de av gjestene som har gledet seg til å spise kake. Og DEM er det mange av: hører stadig folk snakke om at de gleder seg til alle kakene når de skal i selskap. TENK for en skuffelse å komme i en konfirmasjon med to kaker! Anonymkode: 5aa59...cf1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #119 Del Skrevet 3. mars 2023 Himmel og hav skrev (33 minutter siden): Jeg har tenkt den tanken jeg også. Så har jeg også tenkt at det sikkert i den slekta er noen som faktisk er veldig glad i kake, men de står jo ikke i en konfirmasjon eller et bryllup der det kun serveres ei kake og proklamerer sin skuffelse. Ikke en gang på direkte spørsmål fra arrangøren ville de der og da sagt at det var dumt at det ikke var flere kaker. Folk har da oppdragelse. Jeg kommer fra en familie der et kakebord skal bugne. Mannen min kommer fra en familie der to kaker regnes som "en mengde". I følge svigermor så er det fordi de ikke er spesielt glade i kaker i hennes slekt. Det ser ikke sånn ut når de er i selskap hos meg. Da tar de godt for seg alle mann. Akkurat dette. Ingen sier jo fra om sånt, så i selskap med lite kake er det garantert mange som er skuffet. I tillegg virker det som noen ser på kaker som noe vederstyggelige greier og da er det jo klart ikke folk tør si noe om at de elsker kake selv. Så går de få kakehaterne rundt og tror alle rundt dem også tenker likt. Anonymkode: 0e579...4fb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #120 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Fascinerende at dette vekker så sterke reaksjoner 😆 Min erfaring fra diverse konfirmasjoner, dåp og bryllup er at folk kan komplimentere kakebordet, men at det begrenser seg veldig hvor mye som faktisk blir spist. Her har man enten treretters eller koldtbord og kaker er mektige greier så jeg forstår godt at det blir med et lite stykke, spesielt når man har frukt, bær og is i tillegg. Og det er ingen enkel sak å trøkke i seg mer kake når man faktisk er sprekkeferdig mett. Ofte har jo kollegaer og naboer vært i egne selskaper på samme tid, så den store interessen for andres kakerester er ikke nødvendigvis den helt store. Anonymkode: eb87d...a0e Her er alle blitt sultne igjen etter noen timer, naturlig nok. Man spiser da normalt mer enn ett måltid per dag? Så her stappes det inn like mye kake som mat, det er jo derfor man serverer det? Det er jo ikke bare for pynt som et acessory til festen, det ER jo festen egentlig. Også koser man seg sammen med dette. Anonymkode: 0e579...4fb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #121 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Helt motsatt erfaring, gitt! Overalt hvor jeg har ferdes har det værtSTOR interesse for kakerester. Og bare en liten oppklaring: at det er mye kake igjen etter et selskap, betyr IKKE at det er for mye kake, eller at folk ikke liker. Det betyr at det har vært nok kake, det SKAL være masse rester. Om alle fat var skrapet, ville det vært det samme som at det var for lite. For meg som vertinne ville det vært en katastrofe, og jeg hadde følt på dyp skam. Nok kaker og mat betyr gjestfrihet, kunnskap om skikk og bruk og at man trakterer sine gjester etter alle kunstens regler. Det motsatte vitner om kjiphet, at man er gjerrig, ikke forstår hvordan et selskap skal være, og at man driter i de av gjestene som har gledet seg til å spise kake. Og DEM er det mange av: hører stadig folk snakke om at de gleder seg til alle kakene når de skal i selskap. TENK for en skuffelse å komme i en konfirmasjon med to kaker! Anonymkode: 5aa59...cf1 Jeg tror nok hos enkelte som er dårlige til å bake eller kjøper kaker at det fort kan bli igjen litt fordi de ikke liker da. Feks om det er kun en stor kjøpekake vil jeg tro det blir igjen mye slik at verten tror det var mer enn nok kake. Men der var jo bare altfor lite utvalg og ikke noe godt å velge i. Og det at folk er høflige og ikke skraper i seg alt når det er lite. Klart folk hadde spist mer kake om de kunne velge litt og de så det faktisk var mer enn nok å ta av. Anonymkode: 0e579...4fb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. mars 2023 #122 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kaker har minst 3 betydninger i et selskap. -Praktisk, at det er mat som stiller sult -Nytelse, at de smaker godt -Symbolverdi, at de viser gjestfrihet og tradisjon Alle oppgavene kal løses på andre måter også, men som vertskap bør man tenke gjennom hvordan det skal gjøres. Hvis man velger å ha lite kake må man ha mer av noe annet for å veie opp. Anonymkode: 5a95a...93d Dette er jeg veldig enig i! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #123 Del Skrevet 3. mars 2023 Men hva er forskjellen om jeg får min lokale baker til å bake Kvæfjordkake, suksesterte, kringle, ostekake, gulrotkake, brownies mm eller om jeg eller en i familien/venn/nabo baker disse kakene? Min lokale baker er bedre til å bake disse kakene da dette er hennes profesjon (vi har aldri kjøpt marsipankake), men kun fordi jeg har kjøpt de så er de dårligere enn om jeg bakte de selv ifølge mange her inne. Anonymkode: 9da9b...273 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #124 Del Skrevet 3. mars 2023 Himmel og hav skrev (Akkurat nå): Jeg har tenkt den tanken jeg også. Så har jeg også tenkt at det sikkert i den slekta er noen som faktisk er veldig glad i kake, men de står jo ikke i en konfirmasjon eller et bryllup der det kun serveres ei kake og proklamerer sin skuffelse. Ikke en gang på direkte spørsmål fra arrangøren ville de der og da sagt at det var dumt at det ikke var flere kaker. Folk har da oppdragelse. Jeg kommer fra en familie der et kakebord skal bugne. Mannen min kommer fra en familie der to kaker regnes som "en mengde". I følge svigermor så er det fordi de ikke er spesielt glade i kaker i hennes slekt. Det ser ikke sånn ut når de er i selskap hos meg. Da tar de godt for seg alle mann. Skal man lage bugnende kakebord for 5 av 30 gjester for så å kaste masse kakerester? De 5 som elsker kake liker vel da de 5 kakene som er servert. Siden resten av selskapet pliktskyldigst spiser noen få små stykker kan kakeelskerne likevel meske seg i det som blir igjen. Jeg lager ikke 12 kaker for så å kaste 70%. Det er sløsing og jeg liker ikke å kaste mat (noe jeg endte opp med å gjøre i vår første dåp). Jeg kan heller ikke ta det med på jobb - jeg tar kollektivt til jobb og klarer ikke bære med meg x antall mer eller mindre urørte kaker. Ikke er det vanlig med etterlag her vi bor. Jeg skjønner at kaker er så viktig for mange at det er vanskelig å forstå at noen av oss rett og slett ikke liker det særlig godt. Jeg tror aldri jeg har spist et kakestykke og tenkt «det var godt, jeg vil ha mer». Jeg har i mange sosiale settinger presset i meg kake fordi det forventes. Anonymkode: c32d8...baa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2023 #125 Del Skrevet 3. mars 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Her er alle blitt sultne igjen etter noen timer, naturlig nok. Man spiser da normalt mer enn ett måltid per dag? Så her stappes det inn like mye kake som mat, det er jo derfor man serverer det? Det er jo ikke bare for pynt som et acessory til festen, det ER jo festen egentlig. Også koser man seg sammen med dette. Anonymkode: 0e579...4fb Jeg håper virkelig jeg ikke skulle slumpe til å invitere deg på fest for så å bedømmes utelukkende på antall kaker. For min familie er IKKE kakene festen. Tro det eller ei. Du får snike med deg muffins i vesken om kaker må til for at du hygger deg. For meg er det viktigere med folk og skikkelig mat - ikke sukker, sjokolade, fett og krem. Anonymkode: c32d8...baa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438458-konfirmasjon-og-kaker/page/5/#findComment-149924118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå