Gå til innhold

Konfirmasjon og kaker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan jo ikke ha kaker med 30 stk på hver? Blir det tomt av en sort kan man ta av de andre. Vi hadde 5-6 kaker til 23 stk og det var kaker som ikke var sprettet. Is med forskjellig strø til barna har vært en suksess hos oss. 

Anonymkode: d61cb...1fd

Luksusdyret skrev (13 minutter siden):

Nettopp. Vi er alle forskjellige. Mange av oss må passe vekta og begrense oss til 1 eller 2 stykker kake.

Sist gang vi  hadde konfirmasjon  var kakebordet tilgjengelig i over 6 timer. Da er det god tid til å forsyne seg mange ganger. Selv om det skulle være en eller to som ikke spiser kake er det også loen som spiser mye.

Anonymkode: 5a95a...93d

Annonse

Vi hadde nylig dåp og var da 19 personer inkludert barn. Vi hadde en hovedkake vi hadde bestilt i tillegg fire hjemmelagde kaker, boller og cupcakes. Var nok til at alle kunne forsyne seg av alt. Det var riktignok mye rester, men man må jo ha litt utvalg på en sånn stor dag. Restene ble sendt med gjestene hjem og fryst ned.

Anonymkode: e46b5...5ee

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvem i alle dager orker å spise 4 «gode» kakestykker? Selv den mest storspiste karene i familien min orker det.

Anonymkode: 46c07...d7e

Alle gjør da det, lett. Jeg spiser mer enn det og, om det er gode kaker, og nok kaker. Er ikke i konfirmasjon så ofte da. 

Anonymkode: 0e579...4fb

Jeg lurer mest på hvilken type mat dere serverer dere som omtrent har en kake pr gjest?? Vi hadde full middag og dessert. Middag var med to serveringer pr gjest. Etter middag og dessert var det virkelig ingen av våre gjester som orket «fire store kakestykker» ihvertfall. 

Anonymkode: 6233c...9d5

Luksusdyret skrev (3 timer siden):

Nettopp. Vi er alle forskjellige. Mange av oss må passe vekta og begrense oss til 1 eller 2 stykker kake.

Jeg vet ikke hvor mange konfirmasjoner du er i i løpet av livet, men passe vekta gjør man da ikke de gangen man er i slike selskaper.

Min mamma er den største kakespiseren i vår familie, en liten dame som bruker str XS i klær kan proppe i seg uante mengder med kake, nesten fascinerende mye ;)

Det er jo hva man spiser i hverdagen som avgjør vekten din, ikke hva du spiser de få gangene du er i konfirmasjon.

Anonymkode: f74b6...e09

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer mest på hvilken type mat dere serverer dere som omtrent har en kake pr gjest?? Vi hadde full middag og dessert. Middag var med to serveringer pr gjest. Etter middag og dessert var det virkelig ingen av våre gjester som orket «fire store kakestykker» ihvertfall. 

Jeg har aldri vært i konfirmasjon med dessert. Det har vært middag, pause og mingling, og kakebord (gjerne med noen desserter på).

Forrige konfirmasjon vi hadde serverte vi tapas/koldtbord, veldig mye god mat. Laget på en herregård/spahotell i nærheten her.

Anonymkode: f74b6...e09

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi hadde koldtbord med rikelig og god mat. Ikke dessert, bare en kaffekopp og en sjokoladebit. 2-3 timer etter det rigges kakebordet og da er folk gjerne litt sultne igjen. Kakene blir også stående framme i flere timer så man kan rekke flere runder om man vil. De færreste er jo mette av en middag og dessert resten av dagen. 

Anonym bruker skrev (På 28.2.2023 den 22.06):

Vi var 28 gjester og hadde 8 kaker. Det var mer enn nok og masse til overs. Dette med å ha «bugnende bord» med kaker nok til halve bygda er bare vulgært og vitner om å gjøre seg bedre enn man er. 

Nope absolutt ikkr. Dette med å ha lite kaker og utvalg vitner om fattigdom 

Anonymkode: f5483...ea5

Annonse

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det kan dreie seg litt om hvor lenge selskapets varer.  Selv om folk i min familie spisef hodt yil middag klokka 16, klarer de mye kaker før midnatt, innimellom leker, dans og prating. Hos oss står kakene fremme i mange timer. 

Anonymkode: 5a95a...93d

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Vi har alltid tapas. Og jeg lager alltid så mye at alle gjester kan ta 5 av hver rett, minst! Jeg burde skamme meg, men jeg skammer meg mer hvis noen ikke får smake på maten! I sist selskap hadde vi tapas pluss gryterett (etter sønnens ønske) og ja, jeg hadde nok gryterett til alle i tillegg...

Men de orker kake likevel! :)  (Det var igjen mer enn nok kaker, og aaaaltfor mye mat)

Anonymkode: 95e7b...f56

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Dere spiser vel ikke kaker rett etterpå?? Eller trekkes mat og kaker inn før de dyttes på dør?

Her spises det godt både av mat og kaker.

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

At konfirmasjon og diskusjoner rundt det skal ta frem det verste i oss…

Men det er jo ganske smålig og virker veldig gjerrig om det settes fram en kake liksom. Ofte en kjøpt som da ikke er spesielt god. Det vil jo ikke så mange ha. I sånne lag skal man jo kunne velge i mye og riktig kose seg. Ingen koser seg med en kjøpekake. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 1.3.2023 den 7.06):

Vi blir ca 20 stykker og etter konfirmantens ønske blir det mer fokus på mat enn kaker så det blir ikke noe bugnende kakebord hos oss og det synes jeg er helt fint. Vi har ingen i familien som er store kake-spisere og når det er dette som er ønsket så har alle det fint med det. Det blir en stor kake etter hans ønske , noe småtteri i tillegg , pluss frukt og is. 

Mer fokus på mat enn kake?? Altså ja takk begge deler. Maten er også i fokus for oss som har mye kaker. Begge deler er viktig! Gjestene må da bli sultne om de kun får middag og så bare en liten kakebit. Eller serverer dere mat to ganger istedenfor? Et sånt lag varer jo i mange timer. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Mer fokus på mat enn kake?? Altså ja takk begge deler. Maten er også i fokus for oss som har mye kaker. Begge deler er viktig! Gjestene må da bli sultne om de kun får middag og så bare en liten kakebit. Eller serverer dere mat to ganger istedenfor? Et sånt lag varer jo i mange timer. 

Vi er ikke kake spisere og vi blir kun nær familie. Konfirmanten ønsker seg mer forskjellig mat enn kaker så da har vi det. Det vil serveres tapas, gryteretter, helstekt lam og det vil være mye forskjellige salater og frukt. Maten lager vi selv og det vil være muligheter til å forsyne seg selv gjennom hele selskapet. Tenker det må være lov å ha mange kaker og det å ha få kaker. Helt uten at noe av det blir feil. Vi gidder i alle fall ikke ha haugevis av kaker når kaker ikke er vår greie😊

Oj, snakk om å ta helt av ang kaker da😅hvorfor være negativ til de som kanskje ikke har en kake til hver og hvorfor være negativ til de som har en kake til hver? Ender nok opp med 10-11 kaker. Tror det holder. 

Kjenner jeg blir mer stressa over dere som skriver at det går flere timer mellom mat og kake, masse leker innemellom og kake til midnatt, hjelpes, er det sånn en komfirmasjon er? Blir ikke sånn hos oss...

Hi

Anonymkode: 5d22d...06b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...