Gå til innhold

Barnetrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om denne som kom nå er for februar eller mars? Skulle den ikke øke fra mars? Så lurte på om det blir neste månden. 

Anonymkode: 7aa72...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De trenger sikkert tid på å omstille seg, så får vi etterbetalt i desember eller noe sånt… det er 50 ukers behandlingstid på klage til NAV, så sikkert like lang tid på dette

Anonymkode: 32fd4...653

Skrevet

Det er ikke mye den øker....

Anonymkode: f08f5...1cd

Skrevet

Så dere tror ikke det kommer av seg selv? Men hvilke mnd er den som kom i dag? Feb eller mars? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så dere tror ikke det kommer av seg selv? Men hvilke mnd er den som kom i dag? Feb eller mars? 

Det er for februar

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er for februar

Ok. Takk 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jo, det kommer av seg selv.

Men det er ikke uvanlig at slike endringer kommer litt på etterskudd også får man tilbakebetalt.

Det får vi jo se neste måned.

Anonymkode: cf38d...be1

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men det er ikke uvanlig at slike endringer kommer litt på etterskudd også får man tilbakebetalt.

Ja, får se neste mnd da 😊

Skrevet

Det er fra neste måned.

Anonymkode: 97eb6...95b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke mye den øker....

Anonymkode: f08f5...1cd

For vi som har dobbel barnetrygd så blir det en del

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, sånn jeg har skjønt det blir det noe ja. 

Skrevet (endret)

Slik det fremstår så går vi som mottar en ekstra barnetrygd ned mer enn 50% sammenlignet med tidligere fullt foreldrefradrag? I dag får jeg 2108 + ca. 950 mindre i skatt i mnd., nå blir det 2489 og ikke noe skattefradrag? Dårlig deal, men håper det slår positivt ut for mange som ikke har kunnet nyte godt av fullt foreldrefradrag i det minste. 

Ah, ser nå jeg har misforstått, de 2489 kommer i tillegg til ordinær barnetrygd på 1083 kr (ny sats). Da blir det bra for alle 😊

Endret av Leeloo76
Misforståelse
Skrevet
Leeloo76 skrev (1 time siden):

Slik det fremstår så går vi som mottar en ekstra barnetrygd ned mer enn 50% sammenlignet med tidligere fullt foreldrefradrag? I dag får jeg 2108 + ca. 950 mindre i skatt i mnd., nå blir det 2489 og ikke noe skattefradrag? Dårlig deal, men håper det slår positivt ut for mange som ikke har kunnet nyte godt av fullt foreldrefradrag i det minste. 

Ah, ser nå jeg har misforstått, de 2489 kommer i tillegg til ordinær barnetrygd på 1083 kr (ny sats). Da blir det bra for alle 😊

Ja, blir vel ca 3500 i mnd om jeg har forstått det rett. Vet ikke hvor mye skattefradraget betyr. Men får vel ikke så mye mer å rute med når de tar fra en plass og gir på en annen plass. 

Skrevet

For oss med fullt skattefradrag har det ikke så mye å si annet enn at vi får pengene hver mnd., men for de med lav inntekt som ikke har fått full uttelling på skattefradraget har det nok noe å si fordi de da får det samme som de med fullt fradrag, og utbetalt hver mnd. I hvert fall håper jeg det hjelper litt på 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ikke tilbakebetalt, men etterbetalt. 

Anonymkode: 5b617...670

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

En hundrelapp? 

Anonymkode: 309a7...c92

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

En hundrelapp? 

Nei, før 2100 og da 3500 ca om jeg har skjønt det rett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

En hundrelapp? 

Ehh nei! Før 2100 kr,å vil jeg få 3500 kr.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, før 2100 og da 3500 ca om jeg har skjønt det rett. 

Differansen blir uansett ikke mye når de har tatt bort skattefradraget. Så nei, det er ikke mye økning og for noen er det ingen økning

Anonymkode: 1afdc...d95

Skrevet

Slik jeg har tolket det, så blir dette en dårligere deal for oss som til nå har fått fullt fradrag som enslig forsørger. 

Anonymkode: cc436...380

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...