Gå til innhold

Treningstøy og lukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan treningstøy lukte vondt etter vaska? Er ikke alt, men noen topper og jakker lukter ikke bra. Er der noe som hjelper? De vaskes varmt nok.

Anonymkode: 50d9d...9e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med flytende omo sport. Stinkeproblemet mitt forvant med det kombinert med ekstra skylling.

Anonymkode: 948d1...4d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Prøv med flytende omo sport. Stinkeproblemet mitt forvant med det kombinert med ekstra skylling.

Aha! Og ekstra skylling? Får du stilt inn det på maskinen eller kjører du et ekstra program etterpå?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Aha! Og ekstra skylling? Får du stilt inn det på maskinen eller kjører du et ekstra program etterpå?

Ja, på min maskin kan jeg begge deler. 

Ca. 85-90% av tøyet hjalp dette på. 

Merker at det er sort/mørkt og spesielt treningstøy dette skjer med. Opplever dette ikke på hvitt, lyst og ull.

I følge en bekjent som jobber med vaskemaskiner så er mye av grunnen til dette at nyere maskiner tar inn mindre mengder vann i vask og skylling og at veldig mange bruker altfor mye såpe i vaska. Hvis jeg bruker like mye det står anbefalt på pakken/flaska så er det veldig mye såperester igjen i maskinen og på tøyet. Så jeg bruker ca. halvparten av det som står som anbefalt. 

Skrevet

Ha en kork edikk i kammeret til tøymykner. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (15 minutter siden):

Og det  blir ikke eddikklukt i tøyet`?

Skrevet

Hva mener du med varmt nok? Her vaskes alle treningstopper på 60 grader. Ellers blir det lukt. 

Anonymkode: cfb96...52b

Skrevet
frk Nilsen skrev (1 time siden):

Eddik skal hjelpe, men på sikt forringer det dessverre vaskemaskina....

Skrevet

Hell ei kork eddik under armene på overdeler før du legger dem i maskina. Gjort dette i mange år, tar lukt og maskina er like fin.

Anonymkode: 33d16...2d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...