Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #26 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Må jeg være konkret? Ok. I vennegjengen min sier Tone, Kristin, Frøydis, Arve, Linda, Karine, Lars og Njål det. Og flere. Hva hjalp det deg å vite det? Anonymkode: f07c1...e0f Lykke til med super debatteknikk. Anonymkode: 924a5...4d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #27 Del Skrevet 27. februar 2023 Altså all forskning viser at nordmenn ikke er inkluderende og tolerante. Det jeg mener er at på direkte spørsmål vil de færreste vedkjenne seg at de ikke er det Anonymkode: f07c1...e0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 27. februar 2023 #28 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Må jeg være konkret? Ok. I vennegjengen min sier Tone, Kristin, Frøydis, Arve, Linda, Karine, Lars og Njål det. Og flere. Hva hjalp det deg å vite det? Anonymkode: f07c1...e0f Da er disse 8 utnevnt som talspersoner for fem millioner "nordmenn generelt". Godt å vite. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #29 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Lykke til med super debatteknikk. Anonymkode: 924a5...4d6 Takk, det samme Anonymkode: f07c1...e0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #30 Del Skrevet 27. februar 2023 Danida skrev (Akkurat nå): Da er disse 8 utnevnt som talspersoner for fem millioner "nordmenn generelt". Godt å vite. Forskning viser at vi ikke er sånn. Men de fleste mennesker liker å si «men det gjelder ikke meg da» Anonymkode: f07c1...e0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 27. februar 2023 #31 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Altså all forskning viser at nordmenn ikke er inkluderende og tolerante. Det jeg mener er at på direkte spørsmål vil de færreste vedkjenne seg at de ikke er det Anonymkode: f07c1...e0f Hvis absolutt ALL forskning viser dette, så burde det være en smal sak for deg å finne en link du kan legge ved for å begrunne dette med? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #32 Del Skrevet 27. februar 2023 Danida skrev (12 minutter siden): Hvis absolutt ALL forskning viser dette, så burde det være en smal sak for deg å finne en link du kan legge ved for å begrunne dette med? Du kan sikkert Google «nordmenn er inkluderende» og se hva du får opp. Jeg tror de aller fleste vil svare «ja» om de får spørsmål «er du inkluderende og tolerant». Rett og slett fordi de enten mener de er det, eller de tør ikke innrømme at de ikke er det Anonymkode: f07c1...e0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #33 Del Skrevet 27. februar 2023 Hvorfor skulle nordmenn vært mer tolerante og inkluderende enn resten av verdens befolkning? Tenker du at vi nordmenn har spesielt gode gener som skulle tilsi at vi er født med en høyere moral, eller hva er greia? Er ikke det i så fall litt rasistisk å anta, at alle andre enn nordmenn generelt har dårligere forutsetninger for å utvise toleranse og inkluderende atferd? Anonymkode: 4633c...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #34 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skulle nordmenn vært mer tolerante og inkluderende enn resten av verdens befolkning? Tenker du at vi nordmenn har spesielt gode gener som skulle tilsi at vi er født med en høyere moral, eller hva er greia? Er ikke det i så fall litt rasistisk å anta, at alle andre enn nordmenn generelt har dårligere forutsetninger for å utvise toleranse og inkluderende atferd? Anonymkode: 4633c...ba2 Jeg har ikke skrevet «mer enn andre». Jeg mener det finnes samfunn som er mer inkluderende og tolerante enn oss. Vi er muligens blant verstingene etter min mening. Men vi liker ofte å tro at vi er bedre enn vi er Anonymkode: f07c1...e0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #35 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke skrevet «mer enn andre». Jeg mener det finnes samfunn som er mer inkluderende og tolerante enn oss. Vi er muligens blant verstingene etter min mening. Men vi liker ofte å tro at vi er bedre enn vi er Anonymkode: f07c1...e0f Jeg tror du bare skal snakke for deg selv jeg. Hva så om det finnes samfunn som et mer inkluderende og tolerante enn det norske? Er det et mål å være best på alle områder? Selv er jeg akkurat så inkluderende og tolerant som jeg gidder å være. Det gjelder alle andre enkeltpersoner i verden også. Jeg føler ikke noen plikt til å være ekstra tolerant og inkluderende bare fordi jeg er norsk. Anonymkode: 4633c...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #36 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tror dere virkelig på det? Nordmenn generelt er kalde og egoistiske. Bare den siste uken har jeg vært borte i flere situasjoner som motbeviser det. eks 1: var på butikken på lørdag. Det er enveiskjøring på parkeringen der. Det gikk fryktelig tregt å komme seg ut. Hører en masse tuting. Da jeg kommer frem til årsaken, blir jeg kald og egoist. En bil har fått motorstopp. En eldre dame på sikkert 70+ forsøker å dytte bilen til siden mens mannen hennes styrer. De får ikke rikket den. Og minst 30 biler har presset seg frem på den lille plassen det er å kjøre forbi i stedet for å hjelpe. Jeg parkerer bilen slik at ingen kommer forbi, og går ut og hjelper til. Jeg blir rett og slett en bitch i trafikken, og bruker ekstra lang tid tilbake til bilen. Eks 2: I går var jeg på vei hjem fra hytta. Vi ble stående i kø slik vi alltid gjør. Vi stoppet på en bensinstasjon. Da vi skulle ut derfra var det ikke en eneste en som slapp oss inn. De stor med ville klint oppi bilen foran for å hindre oss i å komme ut. Når jeg forsøkte viste folk finger eller «facepalmet» meg. Ble stående i over 10 min. Både de som skulle inn på bensinstasjonen og det var laaang kø bak meg som skulle ut eks 3: også i går på vei hjem. Det er fortsatt kø. Vi kommer til forbikjøringsfelt, men å kjøre forbi er det ingen som gjør. Det skalper vare mer kø når folk må slippe dem inn. Bortsett fra han ene som tenker at det sikkert bare er idioter på veien i dag som ikke skjønner at man kan kjøre forbi. Det går en viss en i meg igjen, og siden jeg står der det er innsnevring, legger jeg meg i midten slik at bilen ikke kommer forbi. Bilen bak meg gjør det samme, og vi tar en high-five gjennom hans frontrute og min bakrute. Så barnslige ble vi. eks 4: for noen år siden var jeg i en bilulykke. Jeg skulle ta av veien, og en bil kjørte i meg bakfra. Han hadde rimelig høy fart og bilen min ble totalvraket. Ingen stoppet selv om det er stopplikt ved ulykke. Dette var også midt i rushen. Ikke en eneste vil stoppet. Men mange var irriterte for at bilene stod i veien, og de skrek ut av vinduene. Mest ting som «hahahaha! Kan ikke kjøre» og «idiot». Stoppe gjorde ingen. Heldigvis kom det en politibil i motsatt retning. De stoppet og de delte ut noen bøter for brudd på stopplikt etter å ha sjekket trafikksenter som filmet det hele. Og de fikk tak i ambulanse da både jeg og datteren min på 3 år hadde smerter. Og dette er selvsagt ikke unikt for meg eller de stedene jeg var. Det er sånn over «hele fjøla». Vi sier av vi er så inkluderende og tolerante, men det er jo bare fordi vi liker å tro at vi er det. 90% av befolkningen i alder 30-60 er egoister og langt fra tolerante. Vi ler av sier «til pass for deg!» eller «hvordan klarte du det!?» om noen kjører av veien. Spesielt om høy fart var årsaken. Etter vi har sjekket at det ikke var noen som døde. Vi stopper ikke om vi er førstemann til ulykke. Idioten kan bare ha det så godt. Jeg mener at de fleste nordmenn lever på en livsløgn og at de selv tror på egne løgner om at vi er så inkluderende og tolerante når det er langt fra sannheten. Tror du på denne bløffen? Anonymkode: f07c1...e0f Det du skriver om her går jo hovedsaklig på hjelpsomhet og hensyn i trafikken. Ettersom du skriver nordmenn og ikke mennesker så må du jo sammenligne nordmenn med noen. Hvem sammenligner du nordmenn med? Når det gjelder nordmenn i trafikk så er vi nok noen av de mest hensynsfulle. Nordmenn følger reglene i trafikken noe som gjør trafikken her mye tryggere enn i mange andre land og vi har færre døde. Du skal ikke lenger enn til Sør-Europa før fotgjengeroverganger bare er til pynt og vikeplikt er byttet ut med akebakkeregler. Det å stoppe for ulykker er et problem i hele verden. Selv om de fleste stopper blir det fort et problem om noen ikke gjør det. Jeg bor i en by og her vil jeg tror de fleste stopper for å hjelpe og å ringe etter ambulanse/politi, men selv om de fleste stopper vil det jo fortsatt være noen som ikke stopper og det er noen for mye. Så kommer vi til toleranse. Her er nordmenn noen av de mest tolerante i verden. I Norge er levestandarden høy og vi har sikkerhetsnett om vi blir for syke eller skadd til å jobbe. Det er derfor enklere for nordmenn å tolerere mangfold enn det er for andre. Dette gjelder f.eks. religion og legning. Selv om vi fortsatt har en lang vei å gå er vi noen av de beste i klassen her. Så var det inkluderende. Igjen hjulpet av samme årsak som i sted (høy levestandard) er nordmenn også svært inkluderende. Utfordringen her er at vi er litt mer reserverte enn andre land, men blir du kjent med en nordmenn er de både inkluderende og rause. En nordmann kan virke litt kald da mange ikke snakker med fremmede på bussen etc., men en nordmann som er varm i trøyen er inkluderende. Nordmenn er heller ikke mer egoistiske sammenlignet med andre land. Vi gir mye bistand. Selv om det i perioder kan være vanskelig å få igang dugnad er det fortsatt veldig mye frivillighet i Norge. Dette gjør at kostnadene til fritidsaktiviteter kan holdes nede og sammen med bistand fra kommunen vil barn og ungdom fra alle samfunnslag ha mulighet til å delta. Så klart er det forbedringspotensiale også her, men sammenlignet med andre land er det ingen bløff at vi er tolerante og inkluderende. Har du en link på at Norge gjør det dårligere enn andre land på dette? Anonymkode: 858e9...ce0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #37 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Det du skriver om her går jo hovedsaklig på hjelpsomhet og hensyn i trafikken. Ettersom du skriver nordmenn og ikke mennesker så må du jo sammenligne nordmenn med noen. Hvem sammenligner du nordmenn med? Når det gjelder nordmenn i trafikk så er vi nok noen av de mest hensynsfulle. Nordmenn følger reglene i trafikken noe som gjør trafikken her mye tryggere enn i mange andre land og vi har færre døde. Du skal ikke lenger enn til Sør-Europa før fotgjengeroverganger bare er til pynt og vikeplikt er byttet ut med akebakkeregler. Det å stoppe for ulykker er et problem i hele verden. Selv om de fleste stopper blir det fort et problem om noen ikke gjør det. Jeg bor i en by og her vil jeg tror de fleste stopper for å hjelpe og å ringe etter ambulanse/politi, men selv om de fleste stopper vil det jo fortsatt være noen som ikke stopper og det er noen for mye. Så kommer vi til toleranse. Her er nordmenn noen av de mest tolerante i verden. I Norge er levestandarden høy og vi har sikkerhetsnett om vi blir for syke eller skadd til å jobbe. Det er derfor enklere for nordmenn å tolerere mangfold enn det er for andre. Dette gjelder f.eks. religion og legning. Selv om vi fortsatt har en lang vei å gå er vi noen av de beste i klassen her. Så var det inkluderende. Igjen hjulpet av samme årsak som i sted (høy levestandard) er nordmenn også svært inkluderende. Utfordringen her er at vi er litt mer reserverte enn andre land, men blir du kjent med en nordmenn er de både inkluderende og rause. En nordmann kan virke litt kald da mange ikke snakker med fremmede på bussen etc., men en nordmann som er varm i trøyen er inkluderende. Nordmenn er heller ikke mer egoistiske sammenlignet med andre land. Vi gir mye bistand. Selv om det i perioder kan være vanskelig å få igang dugnad er det fortsatt veldig mye frivillighet i Norge. Dette gjør at kostnadene til fritidsaktiviteter kan holdes nede og sammen med bistand fra kommunen vil barn og ungdom fra alle samfunnslag ha mulighet til å delta. Så klart er det forbedringspotensiale også her, men sammenlignet med andre land er det ingen bløff at vi er tolerante og inkluderende. Har du en link på at Norge gjør det dårligere enn andre land på dette? Anonymkode: 858e9...ce0 Vi skal ha det norske flagget i 17. mai-toget. Utlendinger føler seg ikke inkludert med mindre de fornorsker seg. Vi nekter barna våre gå i kirken til jul og påske. Vi synes hijab ikke skal brukes av barn, og i heller ikke i yrker som politi og i barnevernet. Kanskje også leger. Hvis noen barn har en diagnose som gjør de annerledes eller de har en familiesituasjon som gjør dem spesielle forbeholder vi oss retten til å ekskludere dem fra bursdager og besøk. Vi slenger dritt om de som ikke er tilstede. Vi avslutter vennskap og bryter kontakt med familie fordi de gjør noe vi ikke liker. Listen over hva vi gjør som viser til at vi ikke er så inkluderende og tolerante som vi hevder å være. Det trenger ingen sammenligning med andre land. Jeg sammenligner hva vi hevder å være med hva vi egentlig er Anonymkode: f07c1...e0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #38 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi skal ha det norske flagget i 17. mai-toget. Utlendinger føler seg ikke inkludert med mindre de fornorsker seg. Vi nekter barna våre gå i kirken til jul og påske. Vi synes hijab ikke skal brukes av barn, og i heller ikke i yrker som politi og i barnevernet. Kanskje også leger. Hvis noen barn har en diagnose som gjør de annerledes eller de har en familiesituasjon som gjør dem spesielle forbeholder vi oss retten til å ekskludere dem fra bursdager og besøk. Vi slenger dritt om de som ikke er tilstede. Vi avslutter vennskap og bryter kontakt med familie fordi de gjør noe vi ikke liker. Listen over hva vi gjør som viser til at vi ikke er så inkluderende og tolerante som vi hevder å være. Det trenger ingen sammenligning med andre land. Jeg sammenligner hva vi hevder å være med hva vi egentlig er Anonymkode: f07c1...e0f Vi opplever nok nordmenn veldig forskjellig. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Er dette noe du opplever i ditt nærmiljø eller har du bare tatt det mest ekstreme fra forumet her og tar det som representativt for alle/de fleste? Anonymkode: 858e9...ce0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #39 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Vi opplever nok nordmenn veldig forskjellig. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du beskriver. Er dette noe du opplever i ditt nærmiljø eller har du bare tatt det mest ekstreme fra forumet her og tar det som representativt for alle/de fleste? Anonymkode: 858e9...ce0 Dette er nok tatt fra nyhetssaker jeg har lest. Har du ikke fått med deg noen av disse debattene? Anonymkode: f07c1...e0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #40 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dette er nok tatt fra nyhetssaker jeg har lest. Har du ikke fått med deg noen av disse debattene? Anonymkode: f07c1...e0f Jo, jeg har fått med meg alt dette. Skal du cherry-picke slik er det jo fullt mulig å finne tilsvarende gladsaker og si at du tar helt feil. Du kan ikke samle bare negative saker fra hele landet og legge det frem som om det er en balansert beskrivelse av hva nordmenn er. Man får sjelden en god debatt på noe ved å starte med et vrangbilde av virkeligheten som få kjenner seg igjen i. Anonymkode: 858e9...ce0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #41 Del Skrevet 27. februar 2023 Denne tråden følger et veldig kjent mønster, som vi har sluppet i det siste på forumet. Nedrakking av nordmenn eller grupper, masse liksomreferanser og liksomhistorier for å rakke ned på andre. Ingen substans, akkurat samme mønster. Jeg forstår godt at trådstarter opplever samfunnet som hun gjør. Er det dette som nå skal få fortsette å herje på forumet så trekker jeg meg ut igjen. Anonymkode: 4b336...902 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #42 Del Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (2 timer siden): Ja, jeg leste det. Det var noe med et stoff de skilte ut. Om det er helt sant vet jeg ikke.. Herregud, du tror virkelig alt du leser eller? 🤦♀️ Anonymkode: c95f8...8f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2023 #43 Del Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Herregud, du tror virkelig alt du leser eller? 🤦♀️ Anonymkode: c95f8...8f0 Nei, det gjør jeg ikke. Derfor la jeg til at det ikke er sikkert at det er sant. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149921993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #44 Del Skrevet 27. februar 2023 Vet ikke om idioter i trafikken er spesielt for Norge og Nordmenn generelt, sammenlignet med andre land. 😅 Men ja vi er jo kjent for å bry oss med vårt eget. Anonymkode: 3d13d...c08 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149922012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #45 Del Skrevet 27. februar 2023 Du kan jo dra til et eller annet muslimsk land og nekte å ta på deg hijab, eller stå frem åpent som homofil. Det vil nok sette toleranse i et litt annet lys. Anonymkode: 4633c...ba2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149922069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 28. februar 2023 #46 Del Skrevet 28. februar 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du kan sikkert Google «nordmenn er inkluderende» og se hva du får opp. Jeg tror de aller fleste vil svare «ja» om de får spørsmål «er du inkluderende og tolerant». Rett og slett fordi de enten mener de er det, eller de tør ikke innrømme at de ikke er det Anonymkode: f07c1...e0f Du, når du selv sier "all forskning viser..." og så etterpå sier "google selv", skjønner du ikke at det er en falitterklæring? Med tanke på sakligheten og troverdigheten din? Jeg har egentlig aldri hørt at nordmenn ansees for å være spesielt inkluderende, heller tvert om. Og de fleste nordmenn veit det selv også. Og sier det høyt til alle som vil høre på. Tolerant er noe annet. På verdensbasis tipper jeg Norge er blant de topp 15 tolerante landene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149922106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2023 #47 Del Skrevet 28. februar 2023 Danida skrev (4 timer siden): Du, når du selv sier "all forskning viser..." og så etterpå sier "google selv", skjønner du ikke at det er en falitterklæring? Med tanke på sakligheten og troverdigheten din? Jeg har egentlig aldri hørt at nordmenn ansees for å være spesielt inkluderende, heller tvert om. Og de fleste nordmenn veit det selv også. Og sier det høyt til alle som vil høre på. Tolerant er noe annet. På verdensbasis tipper jeg Norge er blant de topp 15 tolerante landene. Hadde du brukt tiden du brukte på å skrive et innlegg på å sjekke et kjemepverktøy som Google, så hadde du kunne funnet det jeg har hevdet, og diskusjonen ville vært over. Men mens vi er inne på dette med å vise til link. Vis meg en link hvor de fleste nordmenn sier høyt til alle som vil høre på at de er ekskluderende. For et googlesøk hjalp lite der. Finner faktisk ikke noe om det. Husk at toleranse ikke bare gjelder religion og pride. Det gjelder også når naboens hun bjeffer eller når han under deg i blokken røyker på verandaen. Når barnet til venninnen din kaller deg dum, når naboen klipper plen på søndager, når lærerne kjefter på barnet ditt, når noen sniker i kassen på rema, når naboen har fest osv. Anonymkode: f07c1...e0f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149922128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2023 #48 Del Skrevet 28. februar 2023 Jeg kjenner ikke igjenn de du beskriver, men Norge har et svert tillitsbasert samfunn. Da tror jeg det er en nødvendighet med sterk sosial kontroll. Det kan mok føre til at bi får relativt trange rammer for akseptabel oppførsel. Anonymkode: 4c8e7...46b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149922234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 1. mars 2023 #49 Del Skrevet 1. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 28.2.2023 den 6.51): Hadde du brukt tiden du brukte på å skrive et innlegg på å sjekke et kjemepverktøy som Google, så hadde du kunne funnet det jeg har hevdet, og diskusjonen ville vært over. Men mens vi er inne på dette med å vise til link. Vis meg en link hvor de fleste nordmenn sier høyt til alle som vil høre på at de er ekskluderende. For et googlesøk hjalp lite der. Finner faktisk ikke noe om det. Husk at toleranse ikke bare gjelder religion og pride. Det gjelder også når naboens hun bjeffer eller når han under deg i blokken røyker på verandaen. Når barnet til venninnen din kaller deg dum, når naboen klipper plen på søndager, når lærerne kjefter på barnet ditt, når noen sniker i kassen på rema, når naboen har fest osv. Anonymkode: f07c1...e0f Det er ikke JEG som påstår at "all forskning sier" noe som helst. For alt du vet refererer jeg til Tone, Kristin, Frøydis, Arve, Linda, Karine, Lars og Njål... Men poenget er vel at du ikke helt skjønner tegninga. Dersom du drar inn en påstand, og har en diffus kilde, så er det DU som skal google fram din egen dokumentasjon. Jeg skal ikke belegge dine argumenter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149923281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2023 #50 Del Skrevet 1. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 27.2.2023 den 18.12): Altså all forskning viser at nordmenn ikke er inkluderende og tolerante. Det jeg mener er at på direkte spørsmål vil de færreste vedkjenne seg at de ikke er det Anonymkode: f07c1...e0f All forskning viser?? Kan du i det minste linke til NOE av all denne forskningen? Anonymkode: 5aca0...349 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438417-%C2%ABnordmenn-generelt-er-inkluderende-og-tolerante%C2%BB-for-en-bl%C3%B8ff/page/2/#findComment-149923283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå