Gå til innhold

Får ikke bytter samtaleemne

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Demens?

Anonymkode: 16abf...7d4

Hun er bare 44, så er vel litt tidlig?

Anonymkode: 49acb...592

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det gir en fin følelse hver gang de man gjør noe for, faktisk legger merke til at man gjør det. 
Det beste jeg vet er å hjelpe folk. Men det er ikke like morsomt når de ikke bryr seg.

Ja, burde gi det og det er vel ikke alltid å få noe tilbake, vel? Hvor står det at hun ikke bryr seg? 

Anonymkode: ba089...7c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.2.2023 den 12.57):

Ja, burde gi det og det er vel ikke alltid å få noe tilbake, vel? Hvor står det at hun ikke bryr seg? 

Du og jeg vet vel begge to at det ikke er HIs kjenning vi snakker om.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du og jeg vet vel begge to at det ikke er HIs kjenning vi snakker om.

Uansett er det en glede å hjelpe som du sier. Og så klart fint når det blir satt pris på.,

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Uansett er det en glede å hjelpe som du sier. Og så klart fint når det blir satt pris på.,

Men bør ikke gjør noe for å få noe tilbake. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men bør ikke gjør noe for å få noe tilbake. 

Hva er det for noe piss? Driver du og gjør masse ting for andre uten å få noe tilbake? Da kommer du til å bli både utbrent og får helt sikkert andre helseproblemer. Du vet at ingen tar vare på deg selv mer enn du, og sånn skal det heller ikke være når man er blitt voksen. Du skal ta vare på deg selv, få respekt av andre, og noe av den respekten betyr at andre viser at de setter pris på det du gjør. 

Selvfølgelig skal ingen gå rundt å please andre mens de tar det som en selvfølge.

Ts er hyggelig og vil besøke denne personen. Det betyr ikke at hun ikke har et problem her, og at den personen hun besøker ikke kan ha sine greier som gjør andre frustrerte. Du hadde sikkert ikke likt at folk snakket så intenst og ustanselig om samme tema du heller. 

Anonymkode: 82d32...ce5

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva er det for noe piss? Driver du og gjør masse ting for andre uten å få noe tilbake? Da kommer du til å bli både utbrent og får helt sikkert andre helseproblemer. Du vet at ingen tar vare på deg selv mer enn du, og sånn skal det heller ikke være når man er blitt voksen. Du skal ta vare på deg selv, få respekt av andre, og noe av den respekten betyr at andre viser at de setter pris på det du gjør. 

Selvfølgelig skal ingen gå rundt å please andre mens de tar det som en selvfølge.

Ts er hyggelig og vil besøke denne personen. Det betyr ikke at hun ikke har et problem her, og at den personen hun besøker ikke kan ha sine greier som gjør andre frustrerte. Du hadde sikkert ikke likt at folk snakket så intenst og ustanselig om samme tema du heller. 

Som jeg har skrevet lengre opp så må hun ikke. Hun kan la være. Jeg gjør ting for andre fordi jeg har lyst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som jeg har skrevet lengre opp så må hun ikke. Hun kan la være. Jeg gjør ting for andre fordi jeg har lyst. 

Hvorfor har du lyst? Det må du reflektere over. Det ligger kanskje en overraskelse der du vil oppdage? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor har du lyst? Det må du reflektere over. Det ligger kanskje en overraskelse der du vil oppdage? 

Om jeg hjelper foreldrene mine, barna , venner ellet andre er det fordi jeg vil. Klart det er godt å bli satt pris på og de blir glad. Hadde en hatt det vanskelig som her eller slit ville jeg vært der så godt jeg kunne. Skjønner det kunne vært slitsomt, men trengte ikke være så lenge f.eks. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Om jeg hjelper foreldrene mine, barna , venner ellet andre er det fordi jeg vil. Klart det er godt å bli satt pris på og de blir glad. Hadde en hatt det vanskelig som her eller slit ville jeg vært der så godt jeg kunne. Skjønner det kunne vært slitsomt, men trengte ikke være så lenge f.eks. 

Ja, da er vi enige. For det er jo helt meningsløst å hjelpe andre når du ikke vet om de blir glade for det, eller setter pris på det. Da blir det toppen av egoisme rett og slett. Du skal jo ikke drive å gi folk det du tror er best for dem, men gi det de selv ønsker. Og uten at de uttrykker det, så vet du det heller ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...