mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. februar 2023 #1 Skrevet 26. februar 2023 Nå ser jeg bare fryktelig frem til vår og en lun solvegg og gleder meg til det. De første blomstene som kan stå ute på dagtid er også noe jeg ser frem til. Jeg vet jo at stemor og feks julerose tåler litt, men vet noen om noen andre blomster som tåler litt tidlig vår ( kan ta dem inn på natten). Tenker å pakke godt inn med mose i potter.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #2 Skrevet 26. februar 2023 Krokus. Påskeliljer. Snøklokker. Anonymkode: e666c...7bf
sug lut Skrevet 26. februar 2023 #3 Skrevet 26. februar 2023 Hvis du kjøper en gjeng av de små gule påskeliljene i butikken og setter dem ute får du langsomt følge dem (mine har stått ute både dag og natt i to uker her i Oslo). Jeg kjøpte også perleblomster og pinseliljer men de har jeg kostet på meg å ha inne for å få fortgang i, perleblomstene er nå snart ferdige, mens pinseliljene vokser sakte inne også. Og alle løkene kan du jo få igjen neste år, sleng dem i et bed eller en stor krukke når sommeren kommer.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. februar 2023 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2023 sug lut skrev (11 minutter siden): Hvis du kjøper en gjeng av de små gule påskeliljene i butikken og setter dem ute får du langsomt følge dem (mine har stått ute både dag og natt i to uker her i Oslo). Jeg kjøpte også perleblomster og pinseliljer men de har jeg kostet på meg å ha inne for å få fortgang i, perleblomstene er nå snart ferdige, mens pinseliljene vokser sakte inne også. Og alle løkene kan du jo få igjen neste år, sleng dem i et bed eller en stor krukke når sommeren kommer. Har som deg juksevår inne og koser meg stort med det. Hvis du har hatt blomster ute allerede som bor i samme kant av landet så går turen til plantasjen etterpå. Kjøper de billige små påskeliljene og tenker å sette dem i store og små potter rundt på terrassen! Dette blir en fin søndag😊😊😊
sug lut Skrevet 26. februar 2023 #5 Skrevet 26. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Har som deg juksevår inne og koser meg stort med det. Hvis du har hatt blomster ute allerede som bor i samme kant av landet så går turen til plantasjen etterpå. Kjøper de billige små påskeliljene og tenker å sette dem i store og små potter rundt på terrassen! Dette blir en fin søndag😊😊😊 Det er en nydelig søndag! Lys og lekker og som skapt for blomsteraktivitet. Jeg skal så blomstereng på benken (sommerblomstblanding, kommer som et skudd under overlyset og blomstrer i april-mai) og andre sommerblomster som trenger lang voksetid.
Ekspatt Skrevet 26. februar 2023 #6 Skrevet 26. februar 2023 Jeg har påskeliljer, stemor og primula ute nå (nyinnkjøpt i år), samt at flere løker fra i fjor har begynt å vise seg. Tror det er både krokus, liljer, perleblomst og tulipan, men de er for små til å vite helt sikkert enda.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #7 Skrevet 26. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Nå ser jeg bare fryktelig frem til vår og en lun solvegg og gleder meg til det. De første blomstene som kan stå ute på dagtid er også noe jeg ser frem til. Jeg vet jo at stemor og feks julerose tåler litt, men vet noen om noen andre blomster som tåler litt tidlig vår ( kan ta dem inn på natten). Tenker å pakke godt inn med mose i potter. Har du stemoren din ute i Hagen? Anonymkode: b59ec...4d8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #8 Skrevet 26. februar 2023 sug lut skrev (43 minutter siden): Det er en nydelig søndag! Lys og lekker og som skapt for blomsteraktivitet. Jeg skal så blomstereng på benken (sommerblomstblanding, kommer som et skudd under overlyset og blomstrer i april-mai) og andre sommerblomster som trenger lang voksetid. 1800 tallet ringte … Anonymkode: b59ec...4d8
Ekspatt Skrevet 26. februar 2023 #9 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): 1800 tallet ringte … Anonymkode: b59ec...4d8 Hvis du skal prøve å være morsom på andres bekostning, kan du i det minste skrive korrekt. Har du fullført grunnskolen?
amandine Skrevet 26. februar 2023 #10 Skrevet 26. februar 2023 Plantasjen, ja! Der sa du noe. Jeg drar. Nok en søndagsaktivitet på listen!
Iiiiik Skrevet 26. februar 2023 #11 Skrevet 26. februar 2023 amandine skrev (7 minutter siden): Plantasjen, ja! Der sa du noe. Jeg drar. Nok en søndagsaktivitet på listen! Jeg var der i går, har frø på tilbud (10 for prisen av fem)
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. februar 2023 Forfatter #12 Skrevet 26. februar 2023 sug lut skrev (1 time siden): Det er en nydelig søndag! Lys og lekker og som skapt for blomsteraktivitet. Jeg skal så blomstereng på benken (sommerblomstblanding, kommer som et skudd under overlyset og blomstrer i april-mai) og andre sommerblomster som trenger lang voksetid. Høres ut som en perfekt søndag😊😊
Himmel og hav Skrevet 26. februar 2023 #13 Skrevet 26. februar 2023 Tusenfryd og vårlyng tåler også noen få kuldegrader. Her blomstrer juleroser og snøklokker i bedet og krokusen spirer 🌷
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. februar 2023 Forfatter #14 Skrevet 26. februar 2023 Da ble det 3 store poser med hjem fra plantasjen og våren er inne og vil komme ut😊
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #15 Skrevet 26. februar 2023 Iiiiik skrev (7 timer siden): Jeg var der i går, har frø på tilbud (10 for prisen av fem) Åh, neeei... måtte du si det??! Jeg som egentlig ikke skulle kjøpe flere frø Anonymkode: d2f02...a13
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #16 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Har du stemoren din ute i Hagen? Anonymkode: b59ec...4d8 Stemorsblomster tåler ned til fem minus, om du har dem i potte. Jeg har hatt dem ute kaldere enn det også, og min erfaring var at de tålte ned til minus åtte grader, men kaldere enn det, da ble de veldig svekket. Anonymkode: d2f02...a13
Iiiiik Skrevet 26. februar 2023 #17 Skrevet 26. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Åh, neeei... måtte du si det??! Jeg som egentlig ikke skulle kjøpe flere frø Anonymkode: d2f02...a13 Sorry!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2023 #18 Skrevet 26. februar 2023 Jeg gleder meg til å starte med kjøkkenhagen. Er ikke så flink med blomster, men elsker å gro egne grønnsaker. Har kjøpt alt for mange frø som skal i jorden (inne i første omgang) til helgen:) Anonymkode: c73c2...5f9
Cura Skrevet 26. februar 2023 #19 Skrevet 26. februar 2023 Nå blir jeg misunnelig. Her er hagen dekket av snø.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. februar 2023 #20 Skrevet 27. februar 2023 Ikke så mange inne eller i hagen enda, men jeg storkoser meg med å se krokusene og snøklokkene som dukker opp i bedene langs veien, og hestehoven som straks titter frem. Ah, jeg ELSKER våren! Må nok gå til innkjøp av noen påskeliljer snart, hvertfall. De minner meg om mamma, så jeg må få noen i hus og satt noen på graven før 18. mars, da er det 5 år siden hun døde. Stemorsblomstene som var hennes favoritter dukker opp helt av seg selv på graven hennes, til tross for at vi aldri har plantet noen der. Helt snodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå