Gå til innhold

Dere som flyttet fra hverandre ved skilsmisse/samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi

Han beholdt huset med den svære krevende tomten. Huset var stort også, og jeg drømte om miniatyrhus. Det var drømmen min i flere år, så ingen diskusjon her da han likte god plass og var kjempeinteressant i vekster og blomster av alle slag. Han bodde i blokk en gang i tiden og ble deprimert av det, men jeg er mindre jo bedre 🙂 

Valget ville blitt det samme uavhengig av hvem som ville ut. 

Endret av NotNaomi

Jeg beholdt boligen, for jeg hadde råd til det, ikke han. Jeg var den som gikk, men han var helt klar på at det var 100% hans skyld at jeg gikk. Jeg solgte uansett boligen 1 år etterpå og flyttet.

Anonymkode: 6b6f9...78d

Annonse

Han ville ut av forholdet fordi han traff en ny. Vi hadde en utleieleilighet, så han flyttet dit. Jeg kunne ikke sitte med huset, men ble enige om at vi skulle vente ett år med å selge pga barna. Jeg var også i sjokk og livet ble helt snudd på hodet. Han hjalp til med utgifter på huset det første året og jeg flyttet ut annenhver helg når han skulle ha barna. Etter 1,5 år ble begge boligene solgt og vi kjøpte hver vår bolig. 

Anonymkode: 050d1...f32

Vi leide bare på det tidspunktet, og begge flyttet derifra. Jeg og sønnen fordi jeg trengte noe rimeligere og han til noe nærmere jobben sin. Var jeg som brøt ut og som flyttet først, for å få fortgang i det siden jeg måtte søke stønader. 

Anonymkode: f8ce8...5f3

Tror ikke det er noe fasitsvar på dette, alle tilfeller er forskjellige.

Søsteren min ble skilt for et par år siden, og der var det hun som ønsket å skilles, men han som flyttet ut. Han kjøpte seg en leilighet så han slapp utvendig vedlikehold osv.

Han tjener sikkert dobbelt så mye som henne, men han ønsket ikke å sitte med huset. Hun klarte med nød å neppe å beholde, mye velvilje fra banken der for egentlig tjente hun for lite til å sitte med såpass høyt lån, men de lot henne prøve seg og det har gått fint.

Anonymkode: 36a42...99f

Boligen var 100 % min, så jeg ble boende. Jeg ba om skilsmisse (han gjorde noe utilgivelig, sa han skjønte hvis jeg ville gå, men trodde aldri jeg ville forlate ham). Barna har fast bosted hos meg.

Anonymkode: b4b57...9f2

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg beholdt boligen. Vi hadde begge råd til det, men han ville ikke ha barna, så da var det jeg som trengte plassen

Anonymkode: dd523...cfa

Så trist at han ikke ville ha barna. 

Anonymkode: 16e7b...65b

Jeg som ville ut av forholdet. Vi hadde samme mulighet til å beholde huset, men jeg hadde ikke skills eller lyst til omfattende vedlikehold. Kjøpte meg leilighet rett i nærheten.

Anonymkode: ae70d...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...