Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Dette er fordi vi ikke har sex. Vi har ikke hatt sex på 8 år. Vi har vært i samtale med hverandre og med sexolog uten at det har hjulpet. Jeg vil bare ikke ha sex. Han har spurt meg om det er greit med åpent forhold, noe ikke jeg vil. Nå er han lei, så nå vil han skilles, og jeg er helt knust. Syntes han overreagerer, vi har det ellers fint uten sex, men det synes tydeligvis ikke han. Jeg tror også at han har funnet seg en ny dame. Nå sitter han på jobb og sender meg linker til leiligheter han mener jeg har råd til. Jeg har ikke råd til å beholde huset, det har han. Vi har voksne barn som har flyttet ut, så det går ikke utover dem i stor grad. Vet ikke helt hva jeg vil, er bare veldig lei meg. Anonymkode: a38f5...b1e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Jeg er kvinne, men kan jo forstå ham, på en måte. Sex og intimitet er viktig for et forhold, for at man skal føles som kjærester og ikke bare kompiser. Det å føle seg begjært og å dele det mest intime er viktig for de fleste og veldig sårt og trist hvis man må leve uten det. Anonymkode: 465b8...65c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Det er da en ærlig sak å savne sex i et ekteskap. Etter åtte år uten, er det ikke rart han vil skilles. Det er trist, men det må du bare leve med. Anonymkode: 312c1...59e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Jeg skjønner han godt. Hvis mannen min ikke ville hatt sex på 8 år hadde jeg bedt om skilsmisse, for flere år siden Anonymkode: 483e1...85f
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Veldig trist for dere begge. Du kan jo ikke tvinge deg til å ha sex hvis du ikke ønsker det - men for han er det jo viktig å ha et sexliv. Jeg vet ikke om det fins noe annet og bedre alternativ enn å skille lag? Anonymkode: 84f7a...b7c
ulenissen Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Dette er fordi vi ikke har sex. Vi har ikke hatt sex på 8 år. Vi har vært i samtale med hverandre og med sexolog uten at det har hjulpet. Jeg vil bare ikke ha sex. Han har spurt meg om det er greit med åpent forhold, noe ikke jeg vil. Nå er han lei, så nå vil han skilles, og jeg er helt knust. Syntes han overreagerer, vi har det ellers fint uten sex, men det synes tydeligvis ikke han. Jeg tror også at han har funnet seg en ny dame. Nå sitter han på jobb og sender meg linker til leiligheter han mener jeg har råd til. Jeg har ikke råd til å beholde huset, det har han. Vi har voksne barn som har flyttet ut, så det går ikke utover dem i stor grad. Vet ikke helt hva jeg vil, er bare veldig lei meg. Anonymkode: a38f5...b1e Skjønner at dette er trist for deg, men for de aller fleste mennesker er sex en viktig del av et forhold. En ting er å ha perioder i livet der man har mindre sex en normalt, men år uten… 8 år uten sex er veldig lenge. De fleste ville nok vurdert brudd lenge før. Dette er trist for deg! Men det går nok bedre med deg etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Har han ingen høyrehånd? Hva med venstrehånd? Anonymkode: 604f6...a57
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Dette er fordi vi ikke har sex. Vi har ikke hatt sex på 8 år. Vi har vært i samtale med hverandre og med sexolog uten at det har hjulpet. Jeg vil bare ikke ha sex. Han har spurt meg om det er greit med åpent forhold, noe ikke jeg vil. Nå er han lei, så nå vil han skilles, og jeg er helt knust. Syntes han overreagerer, vi har det ellers fint uten sex, men det synes tydeligvis ikke han. Jeg tror også at han har funnet seg en ny dame. Nå sitter han på jobb og sender meg linker til leiligheter han mener jeg har råd til. Jeg har ikke råd til å beholde huset, det har han. Vi har voksne barn som har flyttet ut, så det går ikke utover dem i stor grad. Vet ikke helt hva jeg vil, er bare veldig lei meg. Anonymkode: a38f5...b1e Det er lov å være lei seg! Men det er også lov å savne sex, og når du hverken vil ha sex selv eller tillater ham å få det andre steder nekter du jo ham å oppfylle det som tross alt er et veldig menneskelig behov. Det å kalle hans reaksjon for å overreagere synes jeg dessuten er urimelig av deg, det er ikke opp til deg å vurdere om størrelsen på hans følelser og behov er gyldige eller ei. Du kan bare forholde deg til at han har det slik. Jeg hadde forøvrig også blitt ulykkelig uten sex, selv om jeg hadde strukket meg langt for å beholde ekteskapet. Det er ikke enkelt! Ettersom barna har flyttet ut er jo det også et hensyn mindre å ta. Kanskje det kan være noen positive sider for deg i dette også? Det er ikke enkelt å se det når man står i en krise, men jeg ville snakket med en terapeut av noe slag - om så kun for en time eller to, for å få råd. Anonymkode: 8591c...0ff
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #9 Skrevet 24. februar 2023 Skjønner han godt. Dere har ikke det som er forskjell på venn og kjærester. Hadde ikke hatt det sånn i 8 år for å si det sånn. Anonymkode: 0f7d0...176
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #10 Skrevet 24. februar 2023 Ærlig sak. Ta hintet. Anonymkode: aef9d...c69
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Skrevet 24. februar 2023 Vet du...det er ganske urettferdig av deg å sette han i denne situasjonen og så i tillegg pådytte han din sorg over skilsmisse. Du vil ikke ha sex, du vil ikke ha åpent forhold - så da skal han være tvunget til å leve uten dette resten av livet? Nå må du gjøre det riktige her - la han gå uten for mye tøys og tull. Dette er like mye konsekvens av dine valg som hans! Anonymkode: 81590...97d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #12 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er fordi vi ikke har sex. Vi har ikke hatt sex på 8 år. Vi har vært i samtale med hverandre og med sexolog uten at det har hjulpet. Jeg vil bare ikke ha sex. Han har spurt meg om det er greit med åpent forhold, noe ikke jeg vil. Nå er han lei, så nå vil han skilles, og jeg er helt knust. Syntes han overreagerer, vi har det ellers fint uten sex, men det synes tydeligvis ikke han. Jeg tror også at han har funnet seg en ny dame. Nå sitter han på jobb og sender meg linker til leiligheter han mener jeg har råd til. Jeg har ikke råd til å beholde huset, det har han. Vi har voksne barn som har flyttet ut, så det går ikke utover dem i stor grad. Vet ikke helt hva jeg vil, er bare veldig lei meg. Anonymkode: a38f5...b1e Jeg hadde gått ifra mannen leeeeenge før det om vi ikke hadde sex🤭 sexen er jo veldig viktig i ett forhold. Så når du ikke vil ha åpent forhold eller pule så må det bli slik. Anonymkode: a642e...c73
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #13 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har han ingen høyrehånd? Hva med venstrehånd? Anonymkode: 604f6...a57 Seriøst?? Det er jo ikke det samme som sex med ett annet menneske🤭 Anonymkode: a642e...c73
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Skrevet 24. februar 2023 Skilsmisse er jo den eneste logiske løsningen. Du kan ikke forvente at mannen skal leve i et forhold uten sex og intimitet. At han har ventet i åtte år (!!!) er mer enn de aller fleste hadde orket. Å gå til terapeut/psykolog/sexolog burde du ha gjort for lenge siden, og fortsatt med til du fant tilbake til egen sexlyst. Og siden du ikke har gjort det så er det eneste riktige å gi mannen friheten til å ha et sexliv uten deg. Anonymkode: e8c85...cdb
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #15 Skrevet 24. februar 2023 Synes det er beundringsverdig at han faktisk har holdt ut så lenge. Et forhold uten sex er helt utenkelig for meg. Og du med h/v-hånda, er du seriøs? Det kan jo ikke sammenliknes med et intimt forhold til et annet menneske... Anonymkode: 41d7c...f74
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #16 Skrevet 24. februar 2023 Sex, intimitet og nærhet er ganske viktig for de aller aller fleste altså. En samboer uten dette er jo bare en venn, ikke en partner. At du lever greit uten betyr ikke at han lever greit uten.... Du kan virkelig ikke lage drama og vanskeligheter ut av dette, du må rett og slett bare akseptere at han har holdt ut i mange år for deg og barna sin skyld, nå trenger han å tenke på seg selv. Anonymkode: 9e376...54c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Skrevet 24. februar 2023 Stakkars mann, skjønner han godt og jeg synes også synd på deg. Håper det løser seg for dere begge. Mannen din er jo helt ekstremt tålmodig, jeg hadde ikke holdt ut så lenge. Anonymkode: ab74f...6e9
sug lut Skrevet 24. februar 2023 #18 Skrevet 24. februar 2023 Men hvorfor skal du flytte ut og ikke han? Det er han som vil ut.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #19 Skrevet 24. februar 2023 sug lut skrev (17 minutter siden): Men hvorfor skal du flytte ut og ikke han? Det er han som vil ut. Hun har ikke råd til å sitte med huset. Anonymkode: b30a1...6a7
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #20 Skrevet 24. februar 2023 Etter så mange år sammen, du skriver at barna har flyttet ut, hva gjør at dere har så forskjellig økonomisk situasjon? Har dere ikke hatt felles økonomi? Anonymkode: 94f92...274
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #21 Skrevet 24. februar 2023 Det at mannen min ikke vil ha sex er en av de tyngste grunnene til at vi ikke fungerer som par. vi i er i terapi og jeg har sagt at denne terapien gjør jeg kun for at han vil. I mine øyne er det å ikke ville ha sex med partneren din er et like stort svik som å være utro. Anonymkode: 3e8f2...d00
Gjest NotNaomi Skrevet 24. februar 2023 #22 Skrevet 24. februar 2023 Stakkars mann. Han lever i et forhold hvor hans helt naturlige behov ikke blir dekket, og han prøver å finne løsninger også med å foreslå åpnet forhold og å gå i terapi som du attpåtil understreker er kun for hans skyld. Du har jo åpenbart ikke noe ønske om å rette opp i forhold fordi du selv syns at du har det bra. Her må jeg ærlig innrømme at sympatien ligger hos han. Men mulig du faktisk får det bra ved brudd du også, og det unner jeg deg uansett.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #23 Skrevet 24. februar 2023 Skjønner veldig godt at du syns det er trist og leit, og du har jo lov å sørge over bruddet. Men helt ærlig: har du ikke sett dette komme? Jeg tenker som mange andre her, at det er helt greit at du velger vekk et seksualliv for din egen del. Men du kan ikke bestemme at en annen også skal velge bort sitt. Og det er jo det du langt på vei gjør når du heller ikke vil at mannen skal ha sex med andre. Og hvis du tenker deg godt om: hvorfor får han ikke det, da? Det er jo ikke som om du selv blir snytt for noe du ønsker deg - han gir bare til andre det du ikke vil ha. Selv har jeg to ganger avsluttet forhold fordi det seksuelle ikke fungerte. Den ene var en samboer som hadde mye mindre trang til både sex og kos, kyss og nærhet enn det jeg har. Jeg følte det som om jeg var i ferd med å sulte i hjel... Den andre var et begynnende forhold til en kjæreste som hadde en erektil dysfunksjon som gjorde samleie umulig. Man kan godt si at dette var kun én ting, og at personligheten hans burde veie opp for det, men jeg er også et menneske med en kropp. Og et seksuelt samliv er for meg en forutsetning for ethvert samliv. Anonymkode: a6a72...595
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #24 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Etter så mange år sammen, du skriver at barna har flyttet ut, hva gjør at dere har så forskjellig økonomisk situasjon? Har dere ikke hatt felles økonomi? Anonymkode: 94f92...274 Hun har vel en jobb som ikke er like innbringende som hans, da. Et huslån som skal betjenes av én person i stedet for av to, vil jo gjøre et større innhogg i lønna hennes enn da de begge bidro. Anonymkode: a6a72...595
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #25 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Har han ingen høyrehånd? Hva med venstrehånd? Anonymkode: 604f6...a57 Joda, det har han sikkert. Og det er dem han skal bo sammen med nå. Anonymkode: a6a72...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå