Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Hvordan synes dere det er å skrive rapporter? Jeg går ofte å gnager på om jeg har ordlagt meg bra nok i rapportene når jeg kommer hjem. De rapportene jeg skriver skal leses av leger og psykologer og utifra dette (og selvfølgelig flere andre ting) skal de danne seg et mest mulig riktig bilde av pasienten sin tilstand. Kjenner det sliter litt på meg at jeg kverner på dette når jeg kommer hjem. Samtidig vet jeg med meg selv at jeg har gjort mitt beste for å gi et riktig bilde av situasjonen. Flere som har det slik eller har gode tips å komme med? Anonymkode: affff...a7d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Jeg regner med at du jobber i miljøet? Det har jeg gjort selv i mange år, men nå er jeg en del av behandlerteamet. Jeg har ofte pleid å bruke behandlingsplanen aktivivt, og dokumentere basert på hva som er definert som nødvendig å observere i den. Kan også lese kollegaers rapport fra kvelden eller dagen før dersom jeg er usikker på hvor mye de skriver. Anonymkode: 1482a...17d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 Brukte mer energi på det før, nå har jeg innsett at det ikke er poesi jeg skriver. Informasjonen skal være sann og relevant og gi et riktig bilde. Om setningen ble for lang, om det manglet et komma eller om det snek seg inn en skrivefeil betyr ikke noe. Anonymkode: 3db49...801
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Brukte mer energi på det før, nå har jeg innsett at det ikke er poesi jeg skriver. Informasjonen skal være sann og relevant og gi et riktig bilde. Om setningen ble for lang, om det manglet et komma eller om det snek seg inn en skrivefeil betyr ikke noe. Anonymkode: 3db49...801 Men det er viktig at det er objektivt fremstilt. Man kan beskrive at "pasienten uttrykker frustrasjon, oppleves oppgitt", men ikke skrive "pasienten er oppgitt og frustrert". Stor forskjell. Anonymkode: 1482a...17d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men det er viktig at det er objektivt fremstilt. Man kan beskrive at "pasienten uttrykker frustrasjon, oppleves oppgitt", men ikke skrive "pasienten er oppgitt og frustrert". Stor forskjell. Anonymkode: 1482a...17d Det er korrekt. Men det lærer man jo. Det er observasjoner man skal journalføre. Anonymkode: 24e62...d64
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men det er viktig at det er objektivt fremstilt. Man kan beskrive at "pasienten uttrykker frustrasjon, oppleves oppgitt", men ikke skrive "pasienten er oppgitt og frustrert". Stor forskjell. Anonymkode: 1482a...17d Ja, akkurat der tror jeg at jeg er ganske «flink». Og jeg prøver jo å beskrive situasjonene mest mulig korrekt men ikke alle situasjoner som er like lette å beskrive med ord. Takker for tilbakemeldinger:-) HI Anonymkode: affff...a7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå