Gå til innhold

Altså, hvorfor hetses ikke hun som faktisk holdt dopet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ingen sier at det er greit med narkotika. Hele poenget mitt er at det er latterlig å jage etter denne ene personen, når hun er en så liten del av problemet. 

Petter Northug er tatt for å kjøre i påvirket tilstand, ikke bare én gang. Han har også vært hatt et stort forbruk av kokain og er faktisk dømt for å ha brutt norsk lov ved gjentatte anledninger. Er han kansellert? 

Melina Johnson er dømt for ruskjøring, kjøring uten førerkort og vold. Er hun kansellert? 

Nora Haukland smiler stolt mens hun holder mulig kokain i hånden, noe hun antakeligvis oppbevarer på Skaugum. Er hun kansellert?

Miley Cyrus røyker hasj på scenen foran tusenvis av fans. Er hun kansellert? 

Poenget er at disse menneskene er overalt og det er ikke mulig å rette skylden mot ett menneske. Det er heller ikke noe som kan stoppes. 

Anonymkode: f033f...2ab

Glemte Caroline Nitter.

Hun ser like plastikk ut som SE, og det er ikke lenge siden hun sto på rød løper og sa noe helt avskyelig. Hun sto, gravid, og sa at hun skulle drikke og feste hele natten fordi hun «skulle bare ta abort likevel». 

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ingen sier at det er greit med narkotika. Hele poenget mitt er at det er latterlig å jage etter denne ene personen, når hun er en så liten del av problemet. 

Petter Northug er tatt for å kjøre i påvirket tilstand, ikke bare én gang. Han har også vært hatt et stort forbruk av kokain og er faktisk dømt for å ha brutt norsk lov ved gjentatte anledninger. Er han kansellert? 

Melina Johnson er dømt for ruskjøring, kjøring uten førerkort og vold. Er hun kansellert? 

Nora Haukland smiler stolt mens hun holder mulig kokain i hånden, noe hun antakeligvis oppbevarer på Skaugum. Er hun kansellert?

Poenget er at disse menneskene er overalt og det er ikke mulig å rette skylden mot ett menneske. Det er heller ikke noe som kan stoppes. 

Selvfølgelig kan det stoppes. Ved at NRK sier opp avtalen, ved at annonsører avslutter arbeidsforhold osv. 

Northug mistet nesten all sjarm etter fadesene, han ble straffet og fikk konsekvenser. Det ble ingen forherligelse av hans handlinger. Han la seg paddeflat.

Vi må ha nulltoleranse for narkotika, og ved sanksjoner vise at dette tas avstand fra! Det vil ha stor påvirkning om NRK nå går ut og setter et eksempel, noe de bør gjøre!

Anonymkode: d29dd...c81

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Glemte Caroline Nitter.

Hun ser like plastikk ut som SE, og det er ikke lenge siden hun sto på rød løper og sa noe helt avskyelig. Hun sto, gravid, og sa at hun skulle drikke og feste hele natten fordi hun «skulle bare ta abort likevel». 

Det er ikke forbilder, det er ikke ansatte i statskanalen. Det er en Å kjendis som er kjent for å være dum.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke forbilder, det er ikke ansatte i statskanalen. Det er en Å kjendis som er kjent for å være dum.

Tror du unge i dag velger sine forbilder ut fra hvem som vises på NRK? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tror du unge i dag velger sine forbilder ut fra hvem som vises på NRK? 

Hvis du ikke ser forskjell på Nitter og Northug da er vi ferdig med å diskutere. 

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Bare SE som er ansatt av statskanalen da, er jo liksom det som er saken da 

Anonymkode: fdb64...0f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Åpenhet om sex, feks.

Anonymkode: 37b9e...bf0

åpenhet om å bli rundpult og at kondom er dust?

ja det er skikkelig bra forbilde for ungdommen......

Anonymkode: 87dea...5f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

åpenhet om å bli rundpult og at kondom er dust?

ja det er skikkelig bra forbilde for ungdommen......

Det er bra at hun bidrar til mindre skam rundt dette med sex. Herregud...

Skrevet

Er det skam å ha sex altså??

Eller er det skam å bruke kondom tenker du?

Skrevet

Skam rundt sex?? Hvilket år lever du i?? Hun påfører jo heller skam når hun snakker ned pikkene hun blir rundpult av som om det ikke er personer knyttet til disse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, det var ikke seriøse spørsmål, og du unngår også å svare på mitt innlegg. 

Svare på om jeg generelt er negativt innstilt? Til plastdukker som forherliger narkotikamisbruk - et rungende JA på det spørsmålet. 

Så står spørsmålet om du ikke skjønner forskjellen å Sofie Elise og den andre mini-influenseren ved lag. 

Anonymkode: 1428a...301

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Svare på om jeg generelt er negativt innstilt? Til plastdukker som forherliger narkotikamisbruk - et rungende JA på det spørsmålet. 

Så står spørsmålet om du ikke skjønner forskjellen å Sofie Elise og den andre mini-influenseren ved lag. 

Hvilken «mini-influenser» sikter du til?

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Kokain er svært vanedannende, og farlig. Opp mot 20% av de som benytter kokain utvikler avhengighet!! Det er et av de mest vanedannende stoffene du kan få i deg på markedet. 
Tenk om 15-20% av alle som hadde drukket alkohol hadde blitt alkoholikere?

Ufarliggjøring av et så sterkt narkotisk middel er farlig!

Det er mildt sagt løgn og ingenting som kan dokumenteres. Jeg ser at flere reagerer på påstanden min om at kokain ikke er verre enn alkohol, og at noen heller velger å si noe om hvor farlig kokain er. Jeg skrev ikke at det var ufarlig men at alkohol gi langt mer helseskader. Jeg forsvarer ikke bruk av noen rusmidler og kommenterte som jeg gjorde fordi en her skrev at hun ikke brukte sterkere rusmidler enn alkohol, noe som var et merkelig utsagn siden alkohol er mer skadelige. Det riktige ville vært å si at hun ikke bruker ulovlige rusmidler.

Anonymkode: 47b8e...8be

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er mildt sagt løgn og ingenting som kan dokumenteres. Jeg ser at flere reagerer på påstanden min om at kokain ikke er verre enn alkohol, og at noen heller velger å si noe om hvor farlig kokain er. Jeg skrev ikke at det var ufarlig men at alkohol gi langt mer helseskader. Jeg forsvarer ikke bruk av noen rusmidler og kommenterte som jeg gjorde fordi en her skrev at hun ikke brukte sterkere rusmidler enn alkohol, noe som var et merkelig utsagn siden alkohol er mer skadelige. Det riktige ville vært å si at hun ikke bruker ulovlige rusmidler.

Når du vrøvler slik så fremstår du fullstendig uten troverdighet. Kokain er mye mer skadelig og vanedannende enn alkohol. Les deg opp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Når du vrøvler slik så fremstår du fullstendig uten troverdighet. Kokain er mye mer skadelig og vanedannende enn alkohol. Les deg opp. 

Blander meg litt inn her, men her er det du som bommer og som må lese deg opp. 

https://forskning.no/alkohol-og-narkotika/hva-er-verst-for-helsa-narkotika-alkohol-eller-sigaretter/332123

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei. jeg trekker normalt ikke konklusjoner ut fra et bilde. 

Anonymkode: 3a730...dbd

Da tror jeg du er veldig sjelden. De fleste trekker en eller annen konklusjonen når de ser et bilde, med eller uten tekst. Det er jo en grunn til at de fleste nyhetsartikler har bilder, at det finnes mennesker som lever av å fotografere og at enkelte bilder blir ikoniske. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilken «mini-influenser» sikter du til?

Det vet du da, du vil bare ikke svare på spørsmålet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Blander meg litt inn her, men her er det du som bommer og som må lese deg opp. 

https://forskning.no/alkohol-og-narkotika/hva-er-verst-for-helsa-narkotika-alkohol-eller-sigaretter/332123

Det er ikke 0f9 som bommer. I artikkelen her sammenlignes alkoholmisbruk vs. misbruk av andre rusmidler. De fleste er ikke alkoholikere og dermed blir ikke alkohol verre enn kokain. Leser du til bunnen av artikkelen kan du lese: 
" alle de tre forskere råde barna sine til å velge alkohol i stedet for hasj eller andre former for narkotika."
"Skulle man gi barna et godt råd, så vil jeg si: hold deg unna heroin og kokain. Drikk alkohol med måte" 

Anonymkode: 6d276...cca

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

18BFA7DD-950B-46DE-BC54-6805BD00DC05.png

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det vet du da, du vil bare ikke svare på spørsmålet. 

Nei? Jeg har ingen problemer med å svare for meg, men det har vært nevnt mange navn i denne tråden. Du er den som svarer med korte svar og løse spørsmål uten mening. Kom med et konkret spørsmål. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke 0f9 som bommer. I artikkelen her sammenlignes alkoholmisbruk vs. misbruk av andre rusmidler. De fleste er ikke alkoholikere og dermed blir ikke alkohol verre enn kokain. Leser du til bunnen av artikkelen kan du lese: 
" alle de tre forskere råde barna sine til å velge alkohol i stedet for hasj eller andre former for narkotika."
"Skulle man gi barna et godt råd, så vil jeg si: hold deg unna heroin og kokain. Drikk alkohol med måte" 

De råder til å velge det ene rusmiddelet som ikke er ulovlig, ja. Selvfølgelig kan de ikke sitte å oppfordre unge til å velge noe som er forbudt ved lov. 

Skrevet

Venninna er beskyttet via kjæresten, og media hauser ikke opp negative ting når det gjelder barna til kronprinsparet. Venninna burde gått ut sammen med se og beklaget. Det er hun som holder posen. Er denne hennes så kaster hun jo se under bussen. En skikkelig dårlig venninne.

Anonymkode: 3b8b4...b97

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De råder til å velge det ene rusmiddelet som ikke er ulovlig, ja. Selvfølgelig kan de ikke sitte å oppfordre unge til å velge noe som er forbudt ved lov. 

Nei, det trengte de ikke. De kunne sagt at de ikke råder barn/ungdom til å bruke noen rusmidler.

Kokain er veldig avhengighetsskapende og man kan bli avhengig første gang man tester det. Jeg vet i alle fall at jeg foretrekker at mine barn når de er gammel nok drikke noen enheter med alkohol framfor en stripe kokain. Men du må selvsagt råde dine barn til bruk av andre rusmidler- 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Da tror jeg du er veldig sjelden. De fleste trekker en eller annen konklusjonen når de ser et bilde, med eller uten tekst. Det er jo en grunn til at de fleste nyhetsartikler har bilder, at det finnes mennesker som lever av å fotografere og at enkelte bilder blir ikoniske. 

Det er også en grunn til at de fleste nyhetsartikler har tekst som forteller hva du ser. 

Anonymkode: 3a730...dbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...