Gå til innhold

Tips til en god symaskin ønskes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattra i huset skal vist kjøpe seg symaskin og jeg er skjønner selv jeg ikke har klart å følge med på hva som er av slikt nå. Min symaskin som nå er 25år har vel igrunn avgått med døden. Den har nok ikke hatt godt av at jeg har sydd trampolinetrekk og alt mulig en trenger noe kraftigere saker til. Ungene har også fått gjøre som de vil med den. Så jeg vet jo egentlig hvorfor den har syngi på siste verset lenge. 
Det er en Janome som er enkel i bruk syns jeg, har endel forskjellige sømmer, men ikke noe fancy fancy greier. 

Har nå stjålet maskinen vi har på hytta, en Janome det også som er veldig mye mindre fancy enn min. Tror den har rett søm, sikksakk og knappehull. Søstra mi fikk den når un meldte seg inn i en bokklubb en gang. Helt kurant på hytta, den syr men kan ikke si jeg syns den er så god å sy med. 

Har spurt og gravd hva hu skal sy siden hun aldri har sydd noe serlig før. Det virker litt som hun skal sy som jeg gjør: sy opp gardiner, duker, handlenett, sy opp bukser, sy enkle plagg. Så en maskin som kan brukes til det meste, ha litt ulike sømmer uten at en trenger å være rakettforsker for å kunne bruke den (selv syr jeg i perioder så greit å ha en maskin som jeg slipper å sette meg inn i for hver gang jeg skal bruke den. Hun sier farmoren har en slik maskin, hun skjønner ingenting hver gang hun prøver seg på den og blir lei før farmor er ferdig med å forklare hvordan den virker) 

Den bør helst ikke være for dyr, men regner med at hun må ut med noen kroner for en god maskin også. Skal jo helst holde i mange år (og jeg kommer ikke til å sy ting som ikke bør syes på en. Noe hun også har skjønt ikke er lurt. Hun har gitt meg oppdrag nå for å gi min symaskin den sikkre død, har fått noen tykke sofaputer jeg må bytte glidelås på og hun var helt klar på at jeg måtte bruke min gamle maskin og ikke hyttemaskinen) 

Anonymkode: 8ee23...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Janome easy jeans. Jeg har en fancy janome -maskin men ender ofte med å låne datter sin easy jeans. Den er helt super!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...