Gå til innhold

Hva er typiske DIB-fraser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hiv ham på hue og ræva ut er jo en klassiker 😂.

Anonymkode: bd9e2...0b2

Det er stort sett mannen som sitter igjen med huset. Ikke alltid, men i større grad, det vet jo alle😅

Anonymkode: 2f293...892

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

- og du er sammen med han fordi?

-og du er venninne med henne fordi? 

- har du generelt liten språkforståelse?

- det handler om manglende sosial kompetanse/evner/antenner

😎

Det er spesielt noen av de samme brukerene som skiver de frasene. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I min omgangskrets…..

Ingen som sier det utenfor DIB

Anonymkode: 616f7...ea3

Jo, i min omgangskrets (haha, måtte bare) er det faktisk helt vanlig å si det slik. Det er sikkert forskjellig utfra bosted og liknende. 

Ellers må vel "vondt i mammahjertet" være en klassiker her, noe jeg forøvrig ikke hører IRL.

Anonymkode: 4aa28...d14

NotNaomi skrev (2 timer siden):

- har du generelt liten språkforståelse?

- det handler om manglende sosial kompetanse/evner/antenner

😎

OK, disse har jeg aldri fått som svar på noen av MINE tråder i alle fall...

Anonymkode: c6c49...dd0

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

"Har du tungt for det?"
"Mangler du generelt leseforståelse?" 

Og ikke minst "Så du mener altså at..." koblet med en avsindig feilfortolkning av den man siterer. 🙄

Generelt hersketeknikk altså... 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo, i min omgangskrets (haha, måtte bare) er det faktisk helt vanlig å si det slik. Det er sikkert forskjellig utfra bosted og liknende. 

Ellers må vel "vondt i mammahjertet" være en klassiker her, noe jeg forøvrig ikke hører IRL.

Anonymkode: 4aa28...d14

Men i min omgangskrets brukes det aldri. Da er vi jo allerede i omgangskretsen, så hvorfor bruke det?😁

Annonse

NotNaomi skrev (2 timer siden):

Men det var ikke spørsmål om hvem som har fått slike svar, men at de forekom ofte her. 

Men så vips fortalte jeg at jeg ikke hadde fått sånne svar! Tenk det, også uten at noen spurte 😆 Fæle greier, du.

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Vitterlig. 

Har knapt hørt ordet ute i verden, men her inne skrives det i omtrent hver tråd. Ekkelt ord. 

Anonymkode: 43866...56b

Enig, et idiotisk uttrykk. Også har man de som skriver "typ". 

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Men i min omgangskrets brukes det aldri. Da er vi jo allerede i omgangskretsen, så hvorfor bruke det?😁

Så dere prater aldri om andre omgangskretser? 

Anonymkode: 6e3bf...a86

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Så dere prater aldri om andre omgangskretser? 

Anonymkode: 6e3bf...a86

Ikke ved å si «i min omgangskrets». De personene jeg er sammen med er jo med i min omgangskrets

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ikke ved å si «i min omgangskrets». De personene jeg er sammen med er jo med i min omgangskrets

Ikke blant kollegaer som sier noe man reagerer på heller, som : det der sier jo mest om omgangskretsen din. I min omgangskrets skjer ikke sånt. 

Haha, syns jeg ser uttrykkene til de andre. Det ville blitt oppfattet som veldig ovenfra og ned. Og det er jo det meningen er også. 

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Ikke blant kollegaer som sier noe man reagerer på heller, som : det der sier jo mest om omgangskretsen din. I min omgangskrets skjer ikke sånt. 

Haha, syns jeg ser uttrykkene til de andre. Det ville blitt oppfattet som veldig ovenfra og ned. Og det er jo det meningen er også. 

Det virker snerpete rett og slett. Litt Wenche Foss.

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De fleste av uttrykkene er jo helt på sin plass. 

Anonymkode: 42970...0e4

Ser ikke bort fra at jeg har brukt noe ala sosial kompetanse,  men mest sannsynlig har jeg bare tenkt det. Det er jo hersketeknikk fordi man er på defensiven eller mangler argumenter idet man faktisk ytrer det. 

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Ser ikke bort fra at jeg har brukt noe ala sosial kompetanse,  men mest sannsynlig har jeg bare tenkt det. Det er jo hersketeknikk fordi man er på defensiven eller mangler argumenter idet man faktisk ytrer det. 

Uenig. Forakt er ikke et argument, men det er en nytelse å få utrykt det uansett.

Anonymkode: bd9e2...0b2

NotNaomi skrev (11 minutter siden):

Å anta at alle motargument er hersketeknikk er også en form for hersketeknikk. 

Anonymkode: 42970...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...