Gå til innhold

Tips til å finne tilbake sexlysten på samboer etter minst fem år med tørke?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bare om du føler motvilje, og det høres det ut som du gjør?

Veldig mange av oss er bare slitne i småbarnsfasen, og lysten kommer ikke spontant. Men når man setter av tid til sex så er det deilig.

Jeg har fire barn og i mange år følte jeg ingen spontan lyst, men vi hadde sex en dag i uken likevel. Da vekket sex'en lysten, og det var deilig med en orgasme og nærhet.

For sånne som oss er det riktig å holde den seksuelle biten av forholdet igang, for å forbli kjærester og ikke bare venner som drifter familien sammen.

For deg har det blitt feil, og jeg kjenner at du har følt deg presset og nærmest voldtatt av kravet om å beholde kjæresteriet i forholdet. Da er det nok helt riktig å avslutte tenker jeg.

Men jeg tror ikke flertallet er som deg, så rådet kan ikke forbys. Jeg har vært sammen med mannen i 25 år, og den spontane lysten kom tilbake når ungene ble større.

Anonymkode: 4284f...dea

Jeg mente jo selvsagt ikke at det skulle forbys, men heller «forbys,» hvis du skjønner.

Ja, det ble etter hvert motvilje, men etter gjentatte råd bl.a her inne, lot jeg han ta meg likevel i håp om at det skulle gå seg til underveis. Det gjorde aldri det. Jevnt over ble det til at han «lurte den inn» mens jeg lå med ryggen til med unnskyldningen at han lovte å gjøre seg fort ferdig. Andre ganger kom han snikende over meg, presset seg inn, jokk, jokk og ferdig. Aldri i løpet av disse årene kom lysten underveis.

Men ellers har vi et ok forhold, og vi har klart å skape et fint hjem og en fin familie. Det er det som er så synd å kaste bort.

HI

Anonymkode: fbc29...6be

Fortsetter under...

Kan bare fortelle deg at slik hadde jeg det også. Trodde jeg hadde mistet helt lysten på sex og menn, helt til jeg møtte en som jeg falt for :)

Siden Exmannen og jeg ikke sov sammen på over 8 år, null sexuell kjemi, tålte ikke at han så på meg m.m, så tok jeg skrittet og ba om seperasjon.

Nå nyter jeg sexlivet med en annen og har det veldig bra. ( skal sies at det ikke bare var sexlivet somj var problemet men mye sammensatt)

Anonymkode: 3b18d...fe0

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mente jo selvsagt ikke at det skulle forbys, men heller «forbys,» hvis du skjønner.

Ja, det ble etter hvert motvilje, men etter gjentatte råd bl.a her inne, lot jeg han ta meg likevel i håp om at det skulle gå seg til underveis. Det gjorde aldri det. Jevnt over ble det til at han «lurte den inn» mens jeg lå med ryggen til med unnskyldningen at han lovte å gjøre seg fort ferdig. Andre ganger kom han snikende over meg, presset seg inn, jokk, jokk og ferdig. Aldri i løpet av disse årene kom lysten underveis.

Men ellers har vi et ok forhold, og vi har klart å skape et fint hjem og en fin familie. Det er det som er så synd å kaste bort.

HI

Dette er jo voldtekt 😲 Ikke rart motviljen til sex med ham har økt når han er en slik idiot 🤨

Anonymkode: 7d9e1...53f

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Dette er jo voldtekt 😲 Ikke rart motviljen til sex med ham har økt når han er en slik idiot 🤨

Anonymkode: 7d9e1...53f

Enig!!! Dette er ikke det jeg tenker på når jeg hører "sex avler sex". Min mann respekterer meg og ville aldri ha gjort det der mot meg. Det er IKKE greit!

Anonymkode: 98309...ae2

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

HI

Jeg som svarte om att sex avler sex. Nei jeg leste ikke alle svarene før jeg svarte, så beklager de😊 

Hadde dette vert meg så hadde jeg foreslått for mannen og ha åpent forhold en stund bare for å se om du får igjenn gnisten på andre menn. Prøve noe nytt. Må være litt kjedelig med jokk jokk ferdig hver gang🤔 

Anonymkode: fb6cb...a59

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg som svarte om att sex avler sex. Nei jeg leste ikke alle svarene før jeg svarte, så beklager de😊 

Hadde dette vert meg så hadde jeg foreslått for mannen og ha åpent forhold en stund bare for å se om du får igjenn gnisten på andre menn. Prøve noe nytt. Må være litt kjedelig med jokk jokk ferdig hver gang🤔 

Anonymkode: fb6cb...a59

Åpent forhold ble foreslått for lenge siden. Det vil han ikke.
Gnisten på andre menn er der.

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

HI

Men dette er jo nærmest overgrep.

Jeg har virkelig aldri opplevd at mannen har "sneket den inn" altså. Skal man få lyst på sex må jo lysten vekkes før man har samleie. En partner man har hatt i mange år vet gjerne hvilke knapper som skal trykkes på og kan med det få deg lysten før et evt samleie er aktuelt. Hadde han fingret deg, slikket deg eller hva du nå enn liker så du fikk lyst før han gikk videre til samleie hadde jo resultatet vært et helt annet.

Og å ta en kvinne bakfra, med en unnskyldning og lovnad om å bli fort ferdig sier veldig mye om denne mannen. Det kunne virkelig aldri mannen min gjort. Da hadde han heller onanert altså.

Det vitner om total mangel på respekt for deg, og det må jo gjennomsyre hele forholdet deres selv om dere har et fint hjem og alt det der...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men dette er jo nærmest overgrep.

Jeg har virkelig aldri opplevd at mannen har "sneket den inn" altså. Skal man få lyst på sex må jo lysten vekkes før man har samleie. En partner man har hatt i mange år vet gjerne hvilke knapper som skal trykkes på og kan med det få deg lysten før et evt samleie er aktuelt. Hadde han fingret deg, slikket deg eller hva du nå enn liker så du fikk lyst før han gikk videre til samleie hadde jo resultatet vært et helt annet.

Og å ta en kvinne bakfra, med en unnskyldning og lovnad om å bli fort ferdig sier veldig mye om denne mannen. Det kunne virkelig aldri mannen min gjort. Da hadde han heller onanert altså.

Det vitner om total mangel på respekt for deg, og det må jo gjennomsyre hele forholdet deres selv om dere har et fint hjem og alt det der...

Du sier noe. Det er det som er så rart med det hele, for han er supersnill og grei ellers. Men når det kommer til sengekosen, blir han rar og annerledes. Ofte blir han hardhendt, og det har vært flere tilfeller der jeg blør etterpå. Jeg har sagt ifra at «nå ble det litt voldsomt,» men han har ingen respons på det. Det er ikke sånn at han slenger meg rundt, men alt er så hardt. Til og med når han kysser, er det hardt.

Alt dette har jeg selvsagt sagt ifra om, men han tar det ikke til seg. Neste gang er det akkurat likt som forrige. 
HI

Nå har jeg lest de fleste trådene dine og jeg tror du må komme til erkjennelsen at dette samlivet ikke er fruktbart for deg og at dere bør skilles. 
Jeg vet ikke helt hvorfor du har en motvilje for å skilles. Kanskje aller helst barna og kanskje økonomi. Men du blir jo deprimert i forholdet og det går også utover barna.

Anonymkode: 97854...22b

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg lest de fleste trådene dine og jeg tror du må komme til erkjennelsen at dette samlivet ikke er fruktbart for deg og at dere bør skilles. 
Jeg vet ikke helt hvorfor du har en motvilje for å skilles. Kanskje aller helst barna og kanskje økonomi. Men du blir jo deprimert i forholdet og det går også utover barna.

Anonymkode: 97854...22b

Du har rett, jeg vet det jo. Men ja, det går på barna og økonomien. Og det faktum at jeg ser på det som et enormt nederlag å bryte opp et tilsynelatende godt hjem. Barna har det godt nå, og de vil lide hvis vi flytter hvert til vårt ved at de må bo 50% her og 50% der. Thats it.

HI

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du sier noe. Det er det som er så rart med det hele, for han er supersnill og grei ellers. Men når det kommer til sengekosen, blir han rar og annerledes. Ofte blir han hardhendt, og det har vært flere tilfeller der jeg blør etterpå. Jeg har sagt ifra at «nå ble det litt voldsomt,» men han har ingen respons på det. Det er ikke sånn at han slenger meg rundt, men alt er så hardt. Til og med når han kysser, er det hardt.

Alt dette har jeg selvsagt sagt ifra om, men han tar det ikke til seg. Neste gang er det akkurat likt som forrige. 
HI

Det du forteller om her + det at han tar deg bakfra uten å forberede deg og sier han skal gjøre seg raskt ferdig, det tenker jeg er overgrep!

Med dette siste du skriver så gir det dessverre et inntrykk av at tenner på å ta kvinner med vold.

Jeg synes du har vært lenge nok i dette forholdet, og egentlig altfor lenge.

Se litt på hvordan du argumenterer i det du skriver her... Dette er ikke kritikk av deg! Men sammenlign det du selv skriver her med kvinner du sikkert har lest om her inne som lever i typisk fysisk eller psykisk voldelige forhold. "Han er jo så snill og grei ellers" (når han ikke psyker ned eller slår...), "han er jo verdens beste pappa" (når han ikke skremmer barna med voldsomt sinne mot mor som barna observerer).

Det du forteller om høres ut som vold som er spesifikt rettet mot sex, dvs. at han har en eller annen fetisj, eller kanskje til og med at han egentlig er homofil og blir sint når han tenner på deg. (Og så det ikke misforstås, det er ikke normalt for homofile å være voldelige eller voldta, men en person som i mange år har undertrykt legningen sin og lever med en person av motsatt kjønn kan oppleve sinne mot det å ha sex med partner når den egentlig ønsker seg en av samme kjønn.)

Uansett hva din manns problem er, HI, så er det ikke noe du bør leve med! Denne mannen har større problemer! Jeg har ingen tro på at dette kan løses på annen måte enn å få ham til å innrømme hva som gjør at han tenner på å ikke gi deg nytelse når han ligger med deg, hvorfor han tenner på å nærmest voldta deg.

Det er jammen ikke rart at du ikke vil ha sex med den mannen!

Jeg tror alle trådene dine har endt opp i denne, HI, for så klart som du skriver det her, om mannens seksuelle adferd, det har du ikke skrevet det før. Jeg tror det var viktig at du skrev dette. Har du fortalt psykolog og sexolog du var hos disse detaljene? Det mannen din gjør mot deg seksuelt er jo ikke normalt og det er vel egentlig bikket over i det ulovlige.

:klem:

Anonymkode: ee45b...31a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det du forteller om her + det at han tar deg bakfra uten å forberede deg og sier han skal gjøre seg raskt ferdig, det tenker jeg er overgrep!

Med dette siste du skriver så gir det dessverre et inntrykk av at tenner på å ta kvinner med vold.

Jeg synes du har vært lenge nok i dette forholdet, og egentlig altfor lenge.

Se litt på hvordan du argumenterer i det du skriver her... Dette er ikke kritikk av deg! Men sammenlign det du selv skriver her med kvinner du sikkert har lest om her inne som lever i typisk fysisk eller psykisk voldelige forhold. "Han er jo så snill og grei ellers" (når han ikke psyker ned eller slår...), "han er jo verdens beste pappa" (når han ikke skremmer barna med voldsomt sinne mot mor som barna observerer).

Det du forteller om høres ut som vold som er spesifikt rettet mot sex, dvs. at han har en eller annen fetisj, eller kanskje til og med at han egentlig er homofil og blir sint når han tenner på deg. (Og så det ikke misforstås, det er ikke normalt for homofile å være voldelige eller voldta, men en person som i mange år har undertrykt legningen sin og lever med en person av motsatt kjønn kan oppleve sinne mot det å ha sex med partner når den egentlig ønsker seg en av samme kjønn.)

Uansett hva din manns problem er, HI, så er det ikke noe du bør leve med! Denne mannen har større problemer! Jeg har ingen tro på at dette kan løses på annen måte enn å få ham til å innrømme hva som gjør at han tenner på å ikke gi deg nytelse når han ligger med deg, hvorfor han tenner på å nærmest voldta deg.

Det er jammen ikke rart at du ikke vil ha sex med den mannen!

Jeg tror alle trådene dine har endt opp i denne, HI, for så klart som du skriver det her, om mannens seksuelle adferd, det har du ikke skrevet det før. Jeg tror det var viktig at du skrev dette. Har du fortalt psykolog og sexolog du var hos disse detaljene? Det mannen din gjør mot deg seksuelt er jo ikke normalt og det er vel egentlig bikket over i det ulovlige.

:klem:

Anonymkode: ee45b...31a

Takk! Virkelig, takk. ❤️

HI

Anonym bruker skrev (På 23.2.2023 den 6.09):

Tror ikke du har lest tråden. Utsagnet sex avler sex burde bli forbudt. Åresvis med pliktsex og  «bare kom igang, det blir bra etterhvert» er akkurat det som har ødelagt for oss. 
Nei. Sex avler ikke sex. Det setter kroppen i alarmberedskap og gir en følelse av tvang og sterkt ubehag. 

HI

Men - unnskyld om jeg setter i gang noen ubehagelige følelser her altså - men hvorfor fortsatte du i ÅREVIS med noe du hadde aversjon mot og som bare ga deg følelse av tvang? Det burde vel ha demret at du var på vei i gal retning? 

Når man sier at sex avler sex, så er det jo fordi at det er mange som kommer ut av dvalen ved å rett og slett "vilje" seg til å gjøre det. Men da oppdager de i løpet av samleiet at det var godt likevel, at de gamle følelsene av nytelse renner på - og så trenger de kanskje ikke "vilje" det like hardt neste og neste og neste gang, det blir gradvis mer spontant og noe de gleder seg til. Hvis man ikke overhodet merker at et snev av lyst og nytelse kommer tilbake i løpet av samleiet, så skal man jo ikke trumpe igjennom nye og nye ganger gjennom flere år.

Jeg vet ikke helt hvem du har hentet dine råd fra, men selv har jeg vært på dette forumet lenge, og har frarådet mange å drive med sex de ikke kjente glede ved. Når rådet virker mot sin hensikt slutter man å følge det...

Anonymkode: b29bb...63c

Annonse

Anonym bruker skrev (På 23.2.2023 den 13.40):

Du har rett, jeg vet det jo. Men ja, det går på barna og økonomien. Og det faktum at jeg ser på det som et enormt nederlag å bryte opp et tilsynelatende godt hjem. Barna har det godt nå, og de vil lide hvis vi flytter hvert til vårt ved at de må bo 50% her og 50% der. Thats it.

HI

Du hadde sikkert ikke likt å få vite at din mor ble jevnlig voldtatt for ikke å bryte opp barndomshjemmet....

Anonymkode: b29bb...63c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...