Gå til innhold

Vennskapet ble annerledes for ny kjærlighet..

Anbefalte innlegg

Det var ei tidligere kollega av meg som jeg da ble venninne med. Ikke helt close venninne, men nære nok til at vi gikk ut av og til, dro på fjellet, drakk kaffe osv.. Jeg møtte tilfeldig eks mannen hennes på en venners venner fest og i etterkant av det møttes vi i arrangemanger via korpset eller andre settinger. Det blomstret tidlig en nyskjerrighet hos begge, jeg merket han også likte meg- (Det var bare noe med atmosfæren..) Da de var gift kjente jeg verken hun eller han og Hun forlot han for snart 4 år siden og flyttet til en annen kommune og sluttet også derfor i min jobb. Men kontakten beholdt vi frem til et punkt. Nå har det seg slik at jeg og eksmannen hennes har blitt ett par og jeg føler meg som en dritt mot henne. Jeg har dårlig samvittighet, men samtidig vet jeg det innerst inne går greit for henne. Hun har tatt litt mindre kontakt, men hun gir respons på facebook, liker bilder og gratulerer meg med dagen. Er jeg ei fæl venninne? 

Anonymkode: 6101a...524

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi

Du trenger vel ikke å ha dårlig samvittighet. Jeg hadde fint akseptert det på det nivået deres vennskap var, for det ville vært verre med en nær venninne. Jeg tror ikke at jeg ville hatt den samme kontakten med venninner etter sånt uansett, for da ville jo plutselig eksen bli et tema igjen,men sur eller båret nag hadde jeg ikke gjort. Hadde holdt det på sånn overfladisk hyggelig nivå som din venninne. 

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Det var ei tidligere kollega av meg som jeg da ble venninne med. Ikke helt close venninne, men nære nok til at vi gikk ut av og til, dro på fjellet, drakk kaffe osv.. Jeg møtte tilfeldig eks mannen hennes på en venners venner fest og i etterkant av det møttes vi i arrangemanger via korpset eller andre settinger. Det blomstret tidlig en nyskjerrighet hos begge, jeg merket han også likte meg- (Det var bare noe med atmosfæren..) Da de var gift kjente jeg verken hun eller han og Hun forlot han for snart 4 år siden og flyttet til en annen kommune og sluttet også derfor i min jobb. Men kontakten beholdt vi frem til et punkt. Nå har det seg slik at jeg og eksmannen hennes har blitt ett par og jeg føler meg som en dritt mot henne. Jeg har dårlig samvittighet, men samtidig vet jeg det innerst inne går greit for henne. Hun har tatt litt mindre kontakt, men hun gir respons på facebook, liker bilder og gratulerer meg med dagen. Er jeg ei fæl venninne? 

Nei, hvorfor skulle du være det? Det er jo lenge siden de var sammen, du har ikke gjort noe galt og venninna di viser jo at hun er ok med det.

Anonymkode: aaee4...cee

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, hvorfor skulle du være det? Det er jo lenge siden de var sammen, du har ikke gjort noe galt og venninna di viser jo at hun er ok med det.

Anonymkode: aaee4...cee

Okei takk dere💛💛 får litt angst av tanken, men er man forelsket så er man forelsket. Det rare var da meg og venninnen min snakket sammen og jeg tiet om han. Jeg visste godt at hun var over han. Litt merkelig nå mellom oss da, naturlig kanskje.. 

Jeg hadde syntes det var helt greit hvis jeg hadde vært henne, hadde ikke vært sur. Men jeg hadde heller ikke tenkt at vennskapet vårt hadde hatt en kjempefremtid gitt omstendighetene. 

Anonymkode: 65537...b0a

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg hadde syntes det var helt greit hvis jeg hadde vært henne, hadde ikke vært sur. Men jeg hadde heller ikke tenkt at vennskapet vårt hadde hatt en kjempefremtid gitt omstendighetene. 

Anonymkode: 65537...b0a

Nei og det er litt av en situasjon å være i. Virket som han begynte å bli intr før jeg ble kjent med henne. Hadde vel vært noe annet om det var ei barndomsvenninne? 

Annonse

Jeg hadde en kjæreste i en periode på noen måneder for 2-3 år siden. 
Så ble han sammen med ei jeg kjenner ganske godt nå i høst.

Det kunne ha vært bare fint og hyggelig det - jeg unner dem begge å ha det bra, jeg vet at de har hatt flere ulykkelige forhold begge to. Men de er ikke helt samkjørte, og det pinlige eller litt vanskelige nå, det er at han sender meg meldinger og beklager seg litt. Forteller hva dama har gjort og gjør som ikke er okay for ham. Søker råd av meg.

Og jeg sitter litt for nært på begge to til at jeg syns det er greit. Jeg blir liksom nødt til å ta "parti". Og jeg kan ikke si det jeg innerst inne tenker, som er at hun utnytter ham og at han bør avslutte forholdet. For jeg ønsker ikke at noen skal sitere meg på det etterpå, eller få det til å låte som om at jeg sier det av egeninteresse. Jeg er IKKE ute etter å gjenoppta noe med akkurat ham, og det vil jeg ikke at noen skal tro. I alle fall ikke hun dama! Da blir det drama.

Anonymkode: 6696b...932

Anonym bruker skrev (På 21.2.2023 den 16.40):

Du blir først en fæl venninne når du deler hennes betroelser, som muligens også involverer hennes eks, med kjæresten din. Men det gjør du vel ikke?

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det kunne ha vært bare fint og hyggelig det - jeg unner dem begge å ha det bra, jeg vet at de har hatt flere ulykkelige forhold begge to. Men de er ikke helt samkjørte, og det pinlige eller litt vanskelige nå, det er at han sender meg meldinger og beklager seg litt. Forteller hva dama har gjort og gjør som ikke er okay for ham. Søker råd av meg.

Og jeg sitter litt for nært på begge to til at jeg syns det er greit. Jeg blir liksom nødt til å ta "parti". Og jeg kan ikke si det jeg innerst inne tenker, som er at hun utnytter ham og at han bør avslutte forholdet. For jeg ønsker ikke at noen skal sitere meg på det etterpå, eller få det til å låte som om at jeg sier det av egeninteresse. Jeg er IKKE ute etter å gjenoppta noe med akkurat ham, og det vil jeg ikke at noen skal tro. I alle fall ikke hun dama! Da blir det drama.

Her er det jo bare for deg og be han slutte og dele info.  Enkelt og greit.

Anonymkode: 40be0...ef8

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ts her, den ser jeg virkelig godt. Det må jo være en spesiell situasjon, men trenger ikke alltid å være negativt. Det kommer nok mye anpå personligheten og kjemien mellom eksene. Jeg er ingen dramaqueen og om jeg skulle falt for han og han for meg, ville det vært veldig viktig for meg å konfrontert dette med henne først. Jeg kunne truffet han i det skjulte først for å se om det ville funket. 

Nå er ikke meg og henne veldig bekjente, kun i underkant av ett år har vi truffet hverandre og pratet litt. Så nære venninner er vi ikke. Syntes du jeg kan spørre han om å treffes en dag? En del av meg har så lyst, samtidig som jeg kjenner litt på dårlig samvittighet. Alle kan jo havne i en slik situasjon, kjærligheten kan man ikke alltid kontrollere. 

prekæs skrev (59 minutter siden):

Du blir først en fæl venninne når du deler hennes betroelser, som muligens også involverer hennes eks, med kjæresten din. Men det gjør du vel ikke?

Nå har ikke jeg kjæreste, mulig jeg ikke forstod hva du mente? Men jeg ville sørget for at det var greit for alle. De samarbeider godt og det ville nok vært noe helt annet om ikke. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå har ikke jeg kjæreste, mulig jeg ikke forstod hva du mente? Men jeg ville sørget for at det var greit for alle. De samarbeider godt og det ville nok vært noe helt annet om ikke. 

Jeg forsto det slik at du hadde blitt sammen med venninnes eksmann? Du får jo en litt delt rolle hvis dere har vært/er venninner, samtidig som du er sammen med hennes eksmann. Håper det går greit for alle :)

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han spurte meg til råds da hun viste seg å ha en guttevenn som var litt for close til at det var komfortabelt. 
Jeg syns det ville være dårlig gjort å late som om jeg ikke brydde meg. Og er jeg forpliktet til å være mest lojal mot henne, altså? Ikke mot ham?

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Sit

prekæs skrev (7 timer siden):

Jeg forsto det slik at du hadde blitt sammen med venninnes eksmann? Du får jo en litt delt rolle hvis dere har vært/er venninner, samtidig som du er sammen med hennes eksmann. Håper det går greit for alle :)

Det er sant❤ vi er bare ikke offensiellt kjærester enda grunnet henne. Redd hun vil reagere, jeg får helt vondt... 

Anonym bruker skrev (På 26.2.2023 den 8.18):

Burde jeg ha vennsksapet vårt litt på avstand? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...