Gå til innhold

Hva og hvor spiser dere på Amadores, Gran Canaria?

Anbefalte innlegg

Vi har vært her ei stund nå, og maten er rett og slett forferdelig. Vi har prøvd flere restauranter, inkludert all inklusive restauranten på hotellet, og maten er rett og slett grusom. Har også prøvd flere av restaurantene på stranda. Biffene er seige, potetene knallharde, pizza har vi prøvd mange steder og de er seige og alt for lite stekt. Prøvde også en 'finere' restaurant som ikke lå på stranda. Lokalet var kjempefint, betjeningen var flink og hyggelig, prisen var stiv, men maten var ikke bra. Jeg er vanligvis ikke kresen eller fin på det på noe vis, men jeg skjønner ikke hvordan vi skal holde ut dette... Noen som har et godt tips?

Anonymkode: 4288a...565

Fortsetter under...

Huff! Det er så kjedelig når maten ikke er bra! Jeg har ikke vært der , men ville lest litt her https://no.tripadvisor.com/Restaurants-g4723275-Amadores_Gran_Canaria_Canary_Islands.html Det er mange streder hvor folk skriver de er veldig fornøyde. Kanskje du også kan spørre noen av de lokale hvor de selv går ut og spiser? Håper det løser seg og at dere får gode matopplevelser resten av ferien😊

Det er jo et stykke unna for dere, men i Maspalomas er det flere gode restauranter.  Ellers har jeg fortsatt til gode å spise på en skikkelig dårlig indisk restaurant. Det ligger noen indiske i Puerto Rico ihvertfall. Dette er jo utpregende turistområder så er mye dårlige steder. Folk er jo bare der en kort periode så de er ikke avhengige av gjestene kommer tilbake. 

To gode løsninger kan være å lage mat selv og å sørge for å være skikkelig sulten før måltidene. Dropp alt av småspising mellom måltidene, spis en lett frokost, kjøp litt brød og ost til lunch og sørg for å være i aktivitet. All mat blir mye bedre om man er sulten.

Anonymkode: bfa8f...0b1

Annonse

Tusen takk for alle gode tips! Vanligvis lager vi en god del av maten selv, men kjøkkenet og særlig spisesplassen var særs dårlig utstyrt. Selv om vi har leilighet med to soverom og sengeplass for fire er det f.eks bare tre spisestoler her. MEN, i dag gikk vi inn til Puert Rico og kjøpte oss middag på en finere restaurant, og endelig traff vi blink. Maten var faktisk kjempegod! Vi tok taxi hjem igjen og det kostet under 5 euro. Vi så flere potensielt gode restauranter, så nå blir det middag der resten av oppholdet 😁

Hi

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Spiser bare på Blue Beach. God mat og god service. 

Anonymkode: 8f1eb...e6f

Tusen takk. Den prøvde vi etter dine anbefalinger i lunsjen i dag, og det var veldig bra mat.

Hi

• 8 måneder senere...
Anonym bruker skrev (På 21.2.2023 den 8.55):

Vi har vært her ei stund nå, og maten er rett og slett forferdelig. Vi har prøvd flere restauranter, inkludert all inklusive restauranten på hotellet, og maten er rett og slett grusom. Har også prøvd flere av restaurantene på stranda. Biffene er seige, potetene knallharde, pizza har vi prøvd mange steder og de er seige og alt for lite stekt. Prøvde også en 'finere' restaurant som ikke lå på stranda. Lokalet var kjempefint, betjeningen var flink og hyggelig, prisen var stiv, men maten var ikke bra. Jeg er vanligvis ikke kresen eller fin på det på noe vis, men jeg skjønner ikke hvordan vi skal holde ut dette... Noen som har et godt tips?

Hvilket Hotel var dere på? 

Anonymkode: 5f17a...d5b

I Amadores spiser du kun bra på de fineste hotellene. I Puerto Rico er det flere steder, blant annet i det nye kjøpesenteret. Husk at dere kan spise også på hoteller dere ikke bor på. Vår favorittrestaurant ligger i «Nydalen», dalen ved siden av Puerto Rico, den heter «Cenador». En annen bra ligger i «ødemarken» i neste bukt mot vest fra Amadores og heter Guantanamo. Den er ikke åpen alle dager.

Anonymkode: 86ee3...041

Anonym bruker skrev (På 30.10.2023 den 0.07):

Mirador del Atlantico

Takk for svar. ❤️Men.. Orker du å fortelle mer om all innclusiven på Mirador del Antlantico? 

Skal dit om 1 mnd. Har bestilt all innclusive for første gang i mitt liv. reiser med 2 små barn. 

Hjelp hjelp. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar. ❤️Men.. Orker du å fortelle mer om all innclusiven på Mirador del Antlantico? 

Skal dit om 1 mnd. Har bestilt all innclusive for første gang i mitt liv. reiser med 2 små barn. 

Hjelp hjelp. 

Hei. 

Det går helt sikkert bra. Vi hadde kun frokost, ikke all inclusive. Frokosten var ok. Vi kjøpte lunsj et par ganger i restauranten ved bassenget. Det var ikke bra. Men for alt jeg vet kan all inclusive være bra/helt greit der. Jeg regner med at den ikke er verre enn  andre steder. Min frustrasjon gikk mer på at restaurantene i nærområdet var så sinnsykt dårlige. Men det tok seg opp mye da vi begynte å dra inn til Puerto Rico i stedet. Der er det noen skikkelig bra, innimellom enda fler dårlige. 

Men med to små barn er jo all inclusive mest lettvint. Håper dere får en fin tur med god mat 😊

Anonym bruker skrev (På 1.11.2023 den 22.29):

Hei. 

Det går helt sikkert bra. Vi hadde kun frokost, ikke all inclusive. Frokosten var ok. Vi kjøpte lunsj et par ganger i restauranten ved bassenget. Det var ikke bra. Men for alt jeg vet kan all inclusive være bra/helt greit der. Jeg regner med at den ikke er verre enn  andre steder. Min frustrasjon gikk mer på at restaurantene i nærområdet var så sinnsykt dårlige. Men det tok seg opp mye da vi begynte å dra inn til Puerto Rico i stedet. Der er det noen skikkelig bra, innimellom enda fler dårlige. 

Men med to små barn er jo all inclusive mest lettvint. Håper dere får en fin tur med god mat 😊

Takk for svar. 😊 Jeg er veldig skeptisk til all innclusive mat, men første gang vi reiser dit med barna. 

Jeg orker ikke sitte på restaurant vi ikke er fornøyd med, ene barnet liker å løpe.. Så tenker det blir stress på restaurant. Vi får prøve all innclusiven, så får vi se. 😬

Tok dere buss hit og dit? Jeg vil se fontenen på Mogan Mall. 😊

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. 😊 Jeg er veldig skeptisk til all innclusive mat, men første gang vi reiser dit med barna. 

Jeg orker ikke sitte på restaurant vi ikke er fornøyd med, ene barnet liker å løpe.. Så tenker det blir stress på restaurant. Vi får prøve all innclusiven, så får vi se. 😬

Tok dere buss hit og dit? Jeg vil se fontenen på Mogan Mall. 😊

Nei, eneste bussen vi tok var fra og til flyplassen. De fleste kveldene gikk vi gangveien til Puerto Rico. Det tok vel et lite kvarter. Så tok vi drosje hjem igjen. Det kostet 5 euro.

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Nei, eneste bussen vi tok var fra og til flyplassen. De fleste kveldene gikk vi gangveien til Puerto Rico. Det tok vel et lite kvarter. Så tok vi drosje hjem igjen. Det kostet 5 euro.

Oki. Takk. 😊 Skal Google meg til buss opp til Mogan Mall. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...