Gå til innhold

Veldig uheldig å glemme ADHD-medisin en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort historie:

Datter, 11 år, har tatt ADHD-medisin rundt et år, hver dag. Nå havnet hun på overnatting hos en venninne og medisinen ble avglemt hjemme. Det er litt for langt for meg å dra dit med den nå. Dere med erfaring på feltet: er det  uheldig å hoppe over medisinen en dag sånn plutselig, eller er det uproblematisk? 

Takk på forhånd for svar :-)!

Anonymkode: 4191f...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint.

Adhd medisinen fungerer omtrent momentant og går helt ut av kroppen igjen hver dag. Derfor er det null problem å hoppe over nå og da etter som man glemmer eller behøver det.

Anonymkode: 6d0f9...a9b

Skrevet

Vi dropper medisiner i helger og ferier etter råd fra abup. Dette for at toleransegrensen ikke skal øke unødvendig. 

Anonymkode: c2179...396

Skrevet

Tusen takk for svar, da ble jeg beroliget :-)!

HI

Skrevet

Vet om flere som ikke tar i helgene og i ferier, bare når det er skole og fritidsaktiviteter 🙂😊

Anonymkode: d14a1...d51

Skrevet

Det kommer jo an på hvilken medisin det er snakk om. Med Ritalin er det uproblematisk.

Anonymkode: d61b4...8d6

Skrevet

Det kommer litt an på type medisiner. Strattera bør tas hver dag til omtrent samme klokkeslett. Andre medisiner, som Ritalin, Medikinet, Elevanse ol. kan tas mer etter behov. Mine to med ADHD tar kun medisiner når de trenger det, f.eks. skoledager. 

Anonymkode: 3f7bc...fcc

Skrevet

Datteren vår på 11 bruker Ritalin, og har glemt den er sjelden gang.
Snakket med BUP om det, så lenge det ikke skjer ofte er det ikke noe problem

Anonymkode: 0d387...d8e

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Kort historie:

Datter, 11 år, har tatt ADHD-medisin rundt et år, hver dag. Nå havnet hun på overnatting hos en venninne og medisinen ble avglemt hjemme. Det er litt for langt for meg å dra dit med den nå. Dere med erfaring på feltet: er det  uheldig å hoppe over medisinen en dag sånn plutselig, eller er det uproblematisk? 

Takk på forhånd for svar :-)!

Det skjer av og til her også. Det er ingen krise, men vi merker at hun blir veldig urolig, særlig mot slutten av dagen da er det mye armer og bein, hun snubler, søler og snakker fort og i munnen på andre, hopper fra det ene til det andre. 

Anonymkode: 17b93...4cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...