Gå til innhold

Hvordan gjør du det med pottetrening?

Anbefalte innlegg

Får barnet gå av potten når det vil, eller må det sitte der så lenge du bestemmer? Jeg kjenner noen som skulle gi meg tips om dette og de sa at barnet deres måtte sitte der en viss tid, og de hindrer barnet i å gå av før tiden . Jeg syns dette er for strengt og vil ikke tvinge. Trodde ærlig talt ingen gjorde det sånn heller. Fikk litt vondt av barnet da. Hvordan gjør du det? Jeg vil ikke at barnet skal oppleve det som tvang.

Anonymkode: f654c...346

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Får barnet gå av potten når det vil, eller må det sitte der så lenge du bestemmer? Jeg kjenner noen som skulle gi meg tips om dette og de sa at barnet deres måtte sitte der en viss tid, og de hindrer barnet i å gå av før tiden . Jeg syns dette er for strengt og vil ikke tvinge. Trodde ærlig talt ingen gjorde det sånn heller. Fikk litt vondt av barnet da. Hvordan gjør du det? Jeg vil ikke at barnet skal oppleve det som tvang.

Anonymkode: f654c...346

Høres ikke positivt ut å tvinge barnet til en viss tid, det er gammeldagse metoder. Jeg begynte med å sette barna på potte når de hadde sovet. Var litt kjapp med å gå på badet og ta av bleien straks de våknet fra cirka 1 års alderen. De må nesten alltid tisse når de våkner og de forsto sammenhengen veldig fort og begynte å ville gå på potta ved hvert bleieskift, syntes det var stas. Etterhvert ble det mer og mer i potta og mindre i bleien, de ble bevisste på at de måtte tisse og begge sluttet med bleie da de var 2 år.

Anonymkode: 016e4...c99

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...