Gå til innhold

Uff, i dag har jeg vært en dårlig mor!😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å nå er barna lagt å jeg plages med samvittigheten. Vært så sliten i dag, jobbet vakter sist uke som gjorde at jeg sov lite. Følt meg så sliten de siste dagene. Null energi. Ungene derimot har 100% energi. Roper, plager hverandre, sladrer,  roter, kaster ball inne, løper og slår seg. Surver fordi de slår seg grunnet løping, som jeg har sagt de ikke skal gjøre. Da får jeg lite sympati. Jeg har ikke orket å leke med de i dag. Jo mer de herjer, jo mindre energi fikk jeg. Blir sliten i hodet av å høre på dem. 

Jeg har vært utålmodig. Har egentlig hatt lyst til å være litt i fred. De har hverandre både til glede og irritasjon. Sendte de ut i hagen men alt var jo sååå kjedelig i dag. I dag har jeg vært en dårlig mor. Kjærlig, sagt jeg er glad i dem osv men energi til å underholde har jeg ikke hatt.

hilsen mor til 4 åring, 7 åring og 9åring. 

Anonymkode: 8bb32...ff5

Skrevet

Alle har sånne dager, dropp samvittigheten og lag deg en bedre dag i morgen ❤️❤️❤️

Anonymkode: e7723...28d

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Å nå er barna lagt å jeg plages med samvittigheten. Vært så sliten i dag, jobbet vakter sist uke som gjorde at jeg sov lite. Følt meg så sliten de siste dagene. Null energi. Ungene derimot har 100% energi. Roper, plager hverandre, sladrer,  roter, kaster ball inne, løper og slår seg. Surver fordi de slår seg grunnet løping, som jeg har sagt de ikke skal gjøre. Da får jeg lite sympati. Jeg har ikke orket å leke med de i dag. Jo mer de herjer, jo mindre energi fikk jeg. Blir sliten i hodet av å høre på dem. 

Jeg har vært utålmodig. Har egentlig hatt lyst til å være litt i fred. De har hverandre både til glede og irritasjon. Sendte de ut i hagen men alt var jo sååå kjedelig i dag. I dag har jeg vært en dårlig mor. Kjærlig, sagt jeg er glad i dem osv men energi til å underholde har jeg ikke hatt.

Det du gjør er jo å oppdra barna dine. Du har ikke vært dårlig i det hele tatt, tvert i mot. Barn har godt av å bli kjeftet på når de ikke gjør som de får beskjed om. 

Anonymkode: 7d250...4f7

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Kjære deg, sånne dager har vi alle. Du er ikke en dårlig mor selvom du noen ganger har lite overskudd og tålmodighet, det er sånn livet er. Du er helt sikkert en fin og god mamma og barna tåler fint at du er sliten i dag. Så fint at du likevel har vært kjærlig og sagt at du er glad i dem, det er det viktigste. 

Anonymkode: 5353d...de4

Skrevet

Spørsmålet er hvor ofte du opplever dette og hvor ofte du har dårlig samvittighet. Hvis det skjer en til to ganger i uka, så bør du gjøre noe med det og kanskje søke hjelp. Skjer dette en gang i halvåret og du da også sliter med dårlig samvittighet, så bør du kanskje også få hjelp til å forstå at det er helt normalt i en foreldrerolle. 

Anonymkode: a528a...11e

Skrevet

Neste gang sier du unnskyld på sengekanten. Det er hva man gjør etterpå som avgjør. 

Mamma hadde mange dårlige dager, sa aldri unnskyld, snakket aldri om det. 

Hvis jeg har en slik dag som du hadde, snakker jeg med barna før de legger seg. 

:"  I dag har jeg vært en dritt mamma (ja, jeg sier faktisk det.) Dagen ble ikke sånn jeg hadde tenkt. Jeg var bare så sliten i dag. Men sånn er livet, i dag var en teit dag, i morgen er en ny dag."  Da snakker vi så fint sammen etter det. 

Anonymkode: 494a3...b2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Neste gang sier du unnskyld på sengekanten. Det er hva man gjør etterpå som avgjør. 

:"  I dag har jeg vært en dritt mamma (ja, jeg sier faktisk det.) Dagen ble ikke sånn jeg hadde tenkt. Jeg var bare så sliten i dag. Men sånn er livet, i dag var en teit dag, i morgen er en ny dag."  Da snakker vi så fint sammen etter det. 

Men hun har jo ikke gjort noe galt? Skal en unnskylde for å ikke underholde ungene hele tiden? Når jeg ber om unnskyldning, er det når jeg har kjeftet eller vært urimelig. Ikke for å bare være en sliten forelder, altså det du kaller for dritt forelder. 

Anonymkode: 9e23f...351

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Litt av en unnskyldning. Du unnskylder din oppførsel for at de skal forstå deg ref at du dessverre ikke hadde et valg/kontroll og var sliten, samt bagatelliserer det med at sånn er livet med teite dager. Hvis du virkelig oppførte deg som en drittmamma, så bør du ikke vente særlig forståelse fra barna på den måten, men be om unnskyldning uten forbehold. Hvis du ikke var en drittmamma og egentlig oppførte deg litt mindre tålmodig av oppførselen deres, så har du ingenting å be om unnskyldning for. Må du si noe om det, så holder det at du sier at du ønsker dagen i morgen vil bli hyggeligere. 

Anonymkode: a528a...11e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Men hun har jo ikke gjort noe galt? Skal en unnskylde for å ikke underholde ungene hele tiden? Når jeg ber om unnskyldning, er det når jeg har kjeftet eller vært urimelig. Ikke for å bare være en sliten forelder, altså det du kaller for dritt forelder. 

Anonymkode: 9e23f...351

Enig. 

Jeg ble urettmessig altfor sint på sønnen i dag. Han går til barnepsykolog pga traumer fra mobbing (han er 9 år) og har litt for sterke reaksjoner på ting andre ville trukket på skuldrene for. Og jobben min er å få ham tilbake i grønn sine, ikke gå inn i hans røde sone og gjøre det verre. 

Så i kveld ba jeg om unnskyldning. 

Vanlig grensesetting unnskylder jeg ikke altså. Som da han satt og kastet Lego ned trappa. Eller for at jeg ikke vil leke med ham, så han må finne på noe selv. 

Ts har i tillegg 3 barn, de kan jaggu underholde hverandre. Jeg sender sønnen ut hver dag, jeg. Uavhengig om han er kranglete eller ei. Ut hver dag skal han. 

Anonymkode: a2b4c...a30

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tull! 

Anonymkode: 7d250...4f7

Skrevet

Du er ikke en dårlig mor ❤️

Anonymkode: 1fde6...fd3

Skrevet

Dette lærer de av!
Neste gang de herjer og spiller ball inne, kan du jo spørre dem om de husker hvordan det fungerte sist...?

Anonymkode: 653f0...25c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg sier aldri at jeg har vært en drittmamma. Jeg er nemlig ikke det selv om jeg er sliten eller trenger mer ro enn vanlig. 
Det skader ikke barn å få vite at de selv også påvirker verden rundt seg, at de selv også har litt å gjøre med hvordan folk omkring dem har det, og at også en mamma bare er et menneske. 

Anonymkode: 653f0...25c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...