Gå til innhold

Kreft i bukspyttkjertelen med spredning; er prognosene virkelig så dårlig som man leser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en kreftform som er vanskelig å oppdage på et tidlig stadium så når man først får mistanker og lege starter undersøkelser er den veldig ofte langtkommen. 

Anonymkode: b7c5e...d47

Dessverre så dårlig som de sier. Min far hadde ikke spredning men døde i sommer etter 1.5år. Da tålte ikke kroppen mer behandling, til tross for lav lavdose cellegift. 
beklager ❣️

Anonymkode: cf9b0...173

Annonse

Tror ikke de er ganske realistiske i sine prognoser altså, de overdriver ikke for sikkerhets skyld.

En barndomskamerat av mannen døde av denne kreftformen i fjor, han levde under et år fra diagnosen ble satt.

Så vidt jeg har forstått er det så mange "myke" viktige organer det spres til derfra, så man får ikke fjernet kreften kirurgisk. 

Anonymkode: 37c6d...e2e

Min onkel levde dessverre kun fire uker etter han fikk diagnosen. 
Det er dessverre en forferdelig kreftform som stort sett blir oppdaget for sent etter den har spredd seg. 
Det er bare trist 💔

Anonymkode: 71ea1...5d0

Denne er dessverre svært aggressiv og oppdages sent. Det fører til at mange dør kort tid etter diagnosen er stilt. Dessverre. Jobber på en akuttavdeling å får inn flere som er skikkelig dårlige da det blir påvist. Mange dør i løpet av kort tid. 

Anonymkode: 67242...01e

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, er i nær familie😢 

Var de prognosene jeg fryktet og har hørt, men skulle så gjerne ønsket at det ikke var sant. 

HI

Anonymkode: 1b8ec...b5f

❤️ klem til deg

Anonymkode: 76c7c...d30

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, er i nær familie😢 

Var de prognosene jeg fryktet og har hørt, men skulle så gjerne ønsket at det ikke var sant. 

HI

❤️

Anonymkode: 46f59...1f7

Kjenner dessverre for mange som har dødd av dette. Venninna mi mista bl a begge foreldrene til den sykdommen... Hun sier "får jeg selv også den, så vil jeg be om å slippe behandling. Bare dø."

Anonymkode: 54bac...013

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Min onkel levde dessverre kun fire uker etter han fikk diagnosen. 
Det er dessverre en forferdelig kreftform som stort sett blir oppdaget for sent etter den har spredd seg. 
Det er bare trist 💔

Anonymkode: 71ea1...5d0

Kan jeg spørre om hvor syk han var da kreften ble oppdaget? Var han relativt oppegående eller sengeliggende? 

Anonym bruker skrev (På 19.2.2023 den 23.56):

Kjenner dessverre for mange som har dødd av dette. Venninna mi mista bl a begge foreldrene til den sykdommen... Hun sier "får jeg selv også den, så vil jeg be om å slippe behandling. Bare dø."

Anonymkode: 54bac...013

Uffda🥴 vet du hvorfor hun tenker at hun ikke ville hatt behandling? Cellegift skal jo også være smertelindring… 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Uffda🥴 vet du hvorfor hun tenker at hun ikke ville hatt behandling? Cellegift skal jo også være smertelindring… 

Generelt svar: En del ønsker kun palliativ behandling da de anser den livsforlengende fasen som ved for dårlig kvalitet og ikke verdt å gjennomgå. Vektskålen veier ikke tungt nok for livsforlengende, kun smertelindring. Har sett litt av dette rundt hissige kreftformer uten prognoser for overlevelse. 

Anonymkode: 5cf49...60c

Anonym bruker skrev (På 19.2.2023 den 23.25):

Ja, er i nær familie😢 

HI

❤️

Anonymkode: f97cb...2db

Takker for omtanken, selv om dere er ukjente mennesker så gjør det godt allikevel🌸

Dere som vet litt om forløpet (selv om det sikkert er ulikt fra person til person), kan dere skrive litt om hvordan kreften utviklet seg og hvordan den siste tiden var fysisk? Både med tanke på matinntak, kvalme/oppkast, hvor lenge var personen sengeliggende før døden inntraff? 
uff, kjenner dette ikke er lett da jeg har et stykke reisevei. Er tilstede så mye jeg kan men kan jo ikke være der hele tiden😢

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...