Anonym bruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 75 MILLIARDER til krigen i Ukraina. Hva tenker dere om det? Anonymkode: e5cef...615
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 Hva tenker du om det? Vi kan jo starte der, kanskje. Anonymkode: 6b832...83d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 Vel nå gav Norge 8 milliarder i fjor til Ukraina også. Men når det gjelder støtten til jordskjelvoffrene så burde det blitt gitt som et privat lån til Erdoğan. Han har vunnet valg for 20 år siden på at det var gjort for lite for å sikre bygg for jordskjelv. Så ble det innført en jordskjelvskatt som alle tyrkere må betale, denne har E brukt på veier og annet tull. Så i 2019 var det valg igjen og når det viste seg at folk hadde kjøpt leilighet bygg som ikke var godkjent ikke fikk flyttet inn så gav han amnesti til utbyggere mot at de betalte ei bot, men ingenting ble utbedret. Mange av byggherren der nede er venner av E og har vært med å betale for hans valgkamp imot at de fikk gode bygg-kontrakter. Sammenligner man med Japan og skjelvet der i 2011 så døde det ca 19.000 og her var skjelvet på 9, 0 i tillegg til at de også ble truffetav en tsunami. I Tyrkia og Syria er nå antallet døde over dobbelt. Ja det er fryktelig tragisk og jeg synes veldig synd på de tyrkerende som er rammet, men mye av dette kunne vært unngått. Anonymkode: a441c...0ad
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vel nå gav Norge 8 milliarder i fjor til Ukraina også. Men når det gjelder støtten til jordskjelvoffrene så burde det blitt gitt som et privat lån til Erdoğan. Han har vunnet valg for 20 år siden på at det var gjort for lite for å sikre bygg for jordskjelv. Så ble det innført en jordskjelvskatt som alle tyrkere må betale, denne har E brukt på veier og annet tull. Så i 2019 var det valg igjen og når det viste seg at folk hadde kjøpt leilighet bygg som ikke var godkjent ikke fikk flyttet inn så gav han amnesti til utbyggere mot at de betalte ei bot, men ingenting ble utbedret. Mange av byggherren der nede er venner av E og har vært med å betale for hans valgkamp imot at de fikk gode bygg-kontrakter. Sammenligner man med Japan og skjelvet der i 2011 så døde det ca 19.000 og her var skjelvet på 9, 0 i tillegg til at de også ble truffetav en tsunami. I Tyrkia og Syria er nå antallet døde over dobbelt. Ja det er fryktelig tragisk og jeg synes veldig synd på de tyrkerende som er rammet, men mye av dette kunne vært unngått. Anonymkode: a441c...0ad For en korrupt jævel av en opportunist. Anonymkode: 22815...89b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Det høres greit ut. Anonymkode: d4aa9...98c
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vel nå gav Norge 8 milliarder i fjor til Ukraina også. Men når det gjelder støtten til jordskjelvoffrene så burde det blitt gitt som et privat lån til Erdoğan. Han har vunnet valg for 20 år siden på at det var gjort for lite for å sikre bygg for jordskjelv. Så ble det innført en jordskjelvskatt som alle tyrkere må betale, denne har E brukt på veier og annet tull. Så i 2019 var det valg igjen og når det viste seg at folk hadde kjøpt leilighet bygg som ikke var godkjent ikke fikk flyttet inn så gav han amnesti til utbyggere mot at de betalte ei bot, men ingenting ble utbedret. Mange av byggherren der nede er venner av E og har vært med å betale for hans valgkamp imot at de fikk gode bygg-kontrakter. Sammenligner man med Japan og skjelvet der i 2011 så døde det ca 19.000 og her var skjelvet på 9, 0 i tillegg til at de også ble truffetav en tsunami. I Tyrkia og Syria er nå antallet døde over dobbelt. Ja det er fryktelig tragisk og jeg synes veldig synd på de tyrkerende som er rammet, men mye av dette kunne vært unngått. Anonymkode: a441c...0ad Nå har han vel mer eller mindre gjort seg til diktator. Men jeg kommer ikke til å sette foten innenfor det landets grenser så lenge det styres av en korrupt diktator. Jeg tror tyrkerne må tørre å kaste ham, tross tapene det vil føre til. Om de ikke gjør det vil de tape langt mer, noe jordskjelvofrene dessverre er tydelige eksempler for. Over 40 000 døde er bare en liten del av det, så kommer alle de som er hjemløse, alle som er varig skadet fysisk og psykisk, oppbygging av alt som er tapt. Anonymkode: 7ef33...cd3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nå har han vel mer eller mindre gjort seg til diktator. Men jeg kommer ikke til å sette foten innenfor det landets grenser så lenge det styres av en korrupt diktator. Jeg tror tyrkerne må tørre å kaste ham, tross tapene det vil føre til. Om de ikke gjør det vil de tape langt mer, noe jordskjelvofrene dessverre er tydelige eksempler for. Over 40 000 døde er bare en liten del av det, så kommer alle de som er hjemløse, alle som er varig skadet fysisk og psykisk, oppbygging av alt som er tapt. Anonymkode: 7ef33...cd3 Er enig i det at de må få han bort. Problemet er at de ikke får vite sannheten. Nå har de også fått en ny lov som gjør at man kan bli fengslet for å spre 'usannheter' på nettet og den som bestemmer hva som er sant eller ikke er jo sultanen selv. Blir det for mye så stenges some frem til leverandørene har fjernet innholdet. Han fikk også stengt twitter 1-2 dager etter jordskjelvet p.g.a kritikk og skadet hjelpearbeidet. (twitter ble brukt til å be om hjelp til å grave) Media er styrt av E etter 'kuppforsøket', så de skriver kun om en side. Dessverre så stemmer også veldig mange tyrkere som bor i Europa på han. Jeg. Jeg kjenner jeg blir så forbannet når jeg hører tyrkere i Norge si så fantastisk han er, men blir kalt rasist når jeg ber de flytte ned igjen og prøve å leve av en jobb der nede. Anonymkode: a441c...0ad
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Er enig i det at de må få han bort. Problemet er at de ikke får vite sannheten. Nå har de også fått en ny lov som gjør at man kan bli fengslet for å spre 'usannheter' på nettet og den som bestemmer hva som er sant eller ikke er jo sultanen selv. Blir det for mye så stenges some frem til leverandørene har fjernet innholdet. Han fikk også stengt twitter 1-2 dager etter jordskjelvet p.g.a kritikk og skadet hjelpearbeidet. (twitter ble brukt til å be om hjelp til å grave) Media er styrt av E etter 'kuppforsøket', så de skriver kun om en side. Dessverre så stemmer også veldig mange tyrkere som bor i Europa på han. Jeg. Jeg kjenner jeg blir så forbannet når jeg hører tyrkere i Norge si så fantastisk han er, men blir kalt rasist når jeg ber de flytte ned igjen og prøve å leve av en jobb der nede. Anonymkode: a441c...0ad Enig at det provoserer. Det er helt uforståelig at de som har tilgang på fakta nekter å forholde seg til det. Og da kan man jo lure på hvorfor de ikke flytter tilbake, når de mener det er så bra. Måten han nå hindrer Sverige i å bli NATO-medlem er også helt uforståelig at NATO ikke har muligheter til å svare på eller omgjøre. Han har ikke NATOs beste i tankene med dette, kun sitt eget beste og utnytter det skamløst. Anonymkode: 7ef33...cd3
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2023 #9 Skrevet 19. februar 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Enig at det provoserer. Det er helt uforståelig at de som har tilgang på fakta nekter å forholde seg til det. Og da kan man jo lure på hvorfor de ikke flytter tilbake, når de mener det er så bra. Måten han nå hindrer Sverige i å bli NATO-medlem er også helt uforståelig at NATO ikke har muligheter til å svare på eller omgjøre. Han har ikke NATOs beste i tankene med dette, kun sitt eget beste og utnytter det skamløst. Anonymkode: 7ef33...cd3 He he he sikker på han ringer Putin og skryter over hvor flink han har vært til å stoppe de nye landene som har søkt om medlemskap i NATO. Greit at Sverige har et problem med at det blir sendt mye penger ut av landet til en del steder hvor de ikke skulle blitt sendt, men når det gjelder brenningen av koranen så det en vits. Har ikke hørt han klage når andre land har brent bøker. Anonymkode: a441c...0ad
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 Nei, vi må jo vinne denne krigen for demokratiet? Ellers er jo russerne på oss med økonomisk diktatur hvor høringsinnspill ikke blir tatt til etterretning av finansminister uten kalkulator. Eller noe sånt? Tenke seg en sånn verden da? Anonymkode: 39349...192
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 100mill.er bare en liten del av det staten tjente på lærerstreiken. Slapp av! Anonymkode: d14d8...7d9
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Jeg tenker at det er rom for at vi betaler mye mindre i skatt. Tenk at de politikerne ikke ser annen utvei en hele tiden å øke skattene til alle, for å ta vare på velferdsstaten. For en løgn! Det er bare å holde igjen noen milliarder av det som sendes til velferdskloden som er blitt vårt ansvar. Anonymkode: 40e26...e03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå