Gå til innhold

Tips mot kvalme når

Anbefalte innlegg

Ingen kvalmestillande hjelper. Er det noen som har erfaring med "naturlige" ting som kan hjelpe om ikke kvalmestillande medisiner hjelper? Ingen synsing på hva som er problemet helst, da vi blir fulgt opp at leger, men synes alt tar for lang tid. Og har fått flere forskjellige ting å prøve på resept uten hell.. Har også prøvd sjøsykearmbånd uten hell. Det er ikke omgangssyke eller korona. Det er konstant kvalme. 

Anonymkode: ad581...7ca

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438158-tips-mot-kvalme-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dette hjelper, for eneste gangen jeg har gått konstant kvalm var da jeg var gravid. Men for meg hjalp det å drikke den syrligste eplejuice (kunne ikke være søt). Drakk ikke mye. Merker at det hjelper den dag i dag hvis jeg er litt uvel.

Da broren min hadde kreft hjalp det han å drikke ingerfærte (laget med fersk ingefær) for å roe kvalmen etter  cellegiftskurene).

Anonymkode: f1392...56a

Det er tatt mange blodprøver i forhold til intoleranse og alt annet. Prøvd å fjerne matvarer, vi vil de skal ta gastroskopi, men de utsetter det til alt annet er sjekket da hen bare er 12. Både fastlege og sykehus er inni bildet og hen er under pågående behandling/undersøkelser osv. Men ting tar tid. Hva er den syrligste eplejusen som er da? Hen går også på tabletter for halsbrann osv, men har aldri hatt halsbrann, forbyggende pga mulig det er noe der og tidligere kvalme som kom og gikk. Vil ikke syrlig da påvirke det? Men vi prøver alt nå. Har tenkt på ingefær, men meget kresen. Men kan jo teste. 

Hi

Har du prøvd noe så enkelt som cola?

Mener jeg leste en gang at det var vitenskapelig bevist at det var den tingen som hjalp best av alle kjerringråd og sånt, at det ble gitt på mange sykehus osv. Vanlig cola med sukker.

Jeg personlig synes Farris hjelper, uten smak. Bare kullsyrevann med de saltene osv som er i den.

Anonymkode: 788c8...2e9

Annonse

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det er tatt mange blodprøver i forhold til intoleranse og alt annet. Prøvd å fjerne matvarer, vi vil de skal ta gastroskopi, men de utsetter det til alt annet er sjekket da hen bare er 12. Både fastlege og sykehus er inni bildet og hen er under pågående behandling/undersøkelser osv. Men ting tar tid. Hva er den syrligste eplejusen som er da? Hen går også på tabletter for halsbrann osv, men har aldri hatt halsbrann, forbyggende pga mulig det er noe der og tidligere kvalme som kom og gikk. Vil ikke syrlig da påvirke det? Men vi prøver alt nå. Har tenkt på ingefær, men meget kresen. Men kan jo teste. 

Hi

Har barnet andre symptomer?

Anonymkode: 91e99...799

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hi

Du kan få ingefærtabletter på apoteket, de har ikke så intens ingefærsmak.

Anonymkode: fb23c...df8

Anonym bruker skrev (På 18.2.2023 den 11.13):

Ingen kvalmestillande hjelper. Er det noen som har erfaring med "naturlige" ting som kan hjelpe om ikke kvalmestillande medisiner hjelper? Ingen synsing på hva som er problemet helst, da vi blir fulgt opp at leger, men synes alt tar for lang tid. Og har fått flere forskjellige ting å prøve på resept uten hell.. Har også prøvd sjøsykearmbånd uten hell. Det er ikke omgangssyke eller korona. Det er konstant kvalme. 

Når jeg hadde hyperemesis hjalp akupunktur litt. Men eneste som hjalp godt var Zofran. Noen synes ingefær hjelper da. 

Anonymkode: 401d5...702

Annonse

Anonym bruker skrev (På 18.2.2023 den 12.23):

Hi

Har vært gjennom lignende for eget barn, det ble testet å gi kvalmestillende intravenøst, rett etter oppstart av symptomene, det fungerte, men er selvsagt omfattende og noe som er opp til spesialistene å vurdere.

Anonymkode: 743b6...886

Anonym bruker skrev (På 18.2.2023 den 13.10):

Har barnet andre symptomer?

Anonymkode: 91e99...799

Har ingen andre symptomer. Men har en autoimmun sykdom i bunn og går på immundempende medisiner daglig. Dette er også sjekket opp i i forhold til kvalmen av spesialist. Og prøver er fine derfra også. Så er i tillegg veldig frustrerende å ikke finne ut hva som gjør kvalmen og at alt tar så lang tid. Har bare prøv zopran og afipran på resept da det er det eneste vi har fått til nå. Og reseptfrie på apoteket 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...