Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #1 Skrevet 16. februar 2023 Jeg begynte på min ferd mot lettere kropp for 10 dager siden. Spiser kun mellom 14 og 22, og spiser det jeg har lyst på da egentlig, men tenker jo litt over hva jeg spiser og stopper når jeg er mett. Spiser masse godteri fortsatt dessverre fredag til søndag. Men, likevel har jeg nå gått ned 4 kg på 10 dager!! Er det den "periodiske fasten" som gjør det? Klart spiser jeg kanskje mindre pga det, men jeg spiser likevel usunne ting også. Feks et skolebrød i forgårs når jeg var litt fysen. Og det har vært 4 dager hvor jeg spiste mye godteri. I tillegg til mat. Lør og søn bruker jeg ikke periodisk faste, men spiser måltider med barna. Har prøvd å gå ned før, uten hell, men nå med denne "fasten" i uka så renner jo kg av. Blir det for fort om det skulle fortsette slik? Har mye å ta av da, fra 78 kg og er bare 160 høy. Anonymkode: 09da3...4c8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #2 Skrevet 16. februar 2023 Det meste er nok vann. Bruk målbånd istedenfor vekta. Anonymkode: dcfb5...472
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #3 Skrevet 16. februar 2023 Så bra! Og sååå motiverende! Jeg har holdt på siden forrige mandag med noen sprekker og har gått ned 2 kilo. Litt lite, men greit nok Skal prøve din variant!! Anonymkode: 7ec26...b01
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #4 Skrevet 16. februar 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Det meste er nok vann. Bruk målbånd istedenfor vekta. Anonymkode: dcfb5...472 Godt mulig det er vann, men jeg er da likevel 4 kg lettere enn før. Veier meg hver morgen og har ikke vært på denne vekta på veldig lenge. Svinger vanligvis bare en kg opp/ned gjennom uka. Anonymkode: 09da3...4c8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #5 Skrevet 16. februar 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Så bra! Og sååå motiverende! Jeg har holdt på siden forrige mandag med noen sprekker og har gått ned 2 kilo. Litt lite, men greit nok Skal prøve din variant!! Anonymkode: 7ec26...b01 Ja, jeg er dritglad😅 Bra jobba du og! Men redd jeg er veldig usunn da. Men jeg må ned, og lettere å holde vekta senere med sunn stil enn å gå ned. Jeg valgte å ikke trene ved siden av, det gjør meg alltid så sulten, og da spiser jeg bare mer og går ikke ned. Men trening er såklart bra. Tenkte å begynne med det når jeg er nede på under 70 et sted. Må fase "kuren" min over i varig livsstil. Synes faste funker greit, er aldri sulten morgen uansett, er veldig B menneske, og på kveldene er jeg alltid snokete etter noe godt. Greier ikke kutte godteri i helger, da ender jeg bare med at jeg spiser godteri hele uka etterpå🙈 Målet mitt er under 65, ideelt under 60, men det tror jeg ikke nytter når jeg snart er 50 år🤣 Pleide veie 55 i min unge voksne tid. Kanskje jeg skal bruke målebånd i tillegg, gjør du det? Jeg logger vekta da, og ser grafen. Nerd😎🙈 Anonymkode: 09da3...4c8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg er dritglad😅 Bra jobba du og! Men redd jeg er veldig usunn da. Men jeg må ned, og lettere å holde vekta senere med sunn stil enn å gå ned. Jeg valgte å ikke trene ved siden av, det gjør meg alltid så sulten, og da spiser jeg bare mer og går ikke ned. Men trening er såklart bra. Tenkte å begynne med det når jeg er nede på under 70 et sted. Må fase "kuren" min over i varig livsstil. Synes faste funker greit, er aldri sulten morgen uansett, er veldig B menneske, og på kveldene er jeg alltid snokete etter noe godt. Greier ikke kutte godteri i helger, da ender jeg bare med at jeg spiser godteri hele uka etterpå🙈 Målet mitt er under 65, ideelt under 60, men det tror jeg ikke nytter når jeg snart er 50 år🤣 Pleide veie 55 i min unge voksne tid. Kanskje jeg skal bruke målebånd i tillegg, gjør du det? Jeg logger vekta da, og ser grafen. Nerd😎🙈 Anonymkode: 09da3...4c8 Det skjønner jeg! jeg går for lavkarbo, av helsemessige årsaker. Men så var vi en tur i oslo, så tok ene ungen meg med på restaurant pga morsdag, så lagde den andre ungen muffins på morsdagen og det er vanskelig å hele tiden tilpasse. Mest pga ungene, de skal ikke tenke at karbohydrater er feil! Jeg er "bare" snart 40, men kjenner at det er langt vanskeligere å gå ned nå enn tidligere. Jeg har lagt på meg 20 kilo på halvannet år, og jeg må ned minst 10 av dem! Bare jeg kommer meg under 80 så er jeg fornøyd jeg bruker ikke målebånd, men skal vurdere det når jeg kan ta opp trening igjen. Holder at vekta går ned for min del Anonymkode: 7ec26...b01
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #7 Skrevet 16. februar 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det skjønner jeg! jeg går for lavkarbo, av helsemessige årsaker. Men så var vi en tur i oslo, så tok ene ungen meg med på restaurant pga morsdag, så lagde den andre ungen muffins på morsdagen og det er vanskelig å hele tiden tilpasse. Mest pga ungene, de skal ikke tenke at karbohydrater er feil! Jeg er "bare" snart 40, men kjenner at det er langt vanskeligere å gå ned nå enn tidligere. Jeg har lagt på meg 20 kilo på halvannet år, og jeg må ned minst 10 av dem! Bare jeg kommer meg under 80 så er jeg fornøyd jeg bruker ikke målebånd, men skal vurdere det når jeg kan ta opp trening igjen. Holder at vekta går ned for min del Anonymkode: 7ec26...b01 Lavkarbo greier ikke jeg. Også som du sier pga ungene. Vil ikke de skal se at mor "slanker" seg, så de ser meg spise vanlig i helg, og middag i uka. Litt dumt det er vinterferie nå 😅 Litt usikker på hvordan jeg løser det, får ta et knekkebrød til frokost så de ser at jeg spiser noe. Anonymkode: 09da3...4c8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Lavkarbo greier ikke jeg. Også som du sier pga ungene. Vil ikke de skal se at mor "slanker" seg, så de ser meg spise vanlig i helg, og middag i uka. Litt dumt det er vinterferie nå 😅 Litt usikker på hvordan jeg løser det, får ta et knekkebrød til frokost så de ser at jeg spiser noe. Anonymkode: 09da3...4c8 Nei, hver sitt Jeg har god effekt av lavkarbo og hatt stor suksess med det før. Da var ungene mindre og brydde seg ikke nevneverdig. Nå har jeg større barn, og ikke nok med at de får med seg hva jeg spiser, de elsker jo den maten de og! Og jeg har ikke råd til å fore 5 stk med lavkarbo Heh, ja vinterferien står for tur... Akkurat frokost er vel "lov" å ikke orke? ungene er ikke noe frokostfolk så den skal jeg klare å dodge Anonymkode: 7ec26...b01
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #9 Skrevet 16. februar 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Nei, hver sitt Jeg har god effekt av lavkarbo og hatt stor suksess med det før. Da var ungene mindre og brydde seg ikke nevneverdig. Nå har jeg større barn, og ikke nok med at de får med seg hva jeg spiser, de elsker jo den maten de og! Og jeg har ikke råd til å fore 5 stk med lavkarbo Heh, ja vinterferien står for tur... Akkurat frokost er vel "lov" å ikke orke? ungene er ikke noe frokostfolk så den skal jeg klare å dodge Anonymkode: 7ec26...b01 Haha, det kan bli dyrt ja. Ja, kan vel greie å lure meg unna frokosten. Kanskje vi får ha smoothie verksted til lunsj, det er jo sunt og lett å ikke ha i seg for mye uten at det synes at man tar lite. Anonymkode: 09da3...4c8
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #10 Skrevet 16. februar 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg begynte på min ferd mot lettere kropp for 10 dager siden. Spiser kun mellom 14 og 22, og spiser det jeg har lyst på da egentlig, men tenker jo litt over hva jeg spiser og stopper når jeg er mett. Spiser masse godteri fortsatt dessverre fredag til søndag. Men, likevel har jeg nå gått ned 4 kg på 10 dager!! Er det den "periodiske fasten" som gjør det? Klart spiser jeg kanskje mindre pga det, men jeg spiser likevel usunne ting også. Feks et skolebrød i forgårs når jeg var litt fysen. Og det har vært 4 dager hvor jeg spiste mye godteri. I tillegg til mat. Lør og søn bruker jeg ikke periodisk faste, men spiser måltider med barna. Har prøvd å gå ned før, uten hell, men nå med denne "fasten" i uka så renner jo kg av. Blir det for fort om det skulle fortsette slik? Har mye å ta av da, fra 78 kg og er bare 160 høy. Anonymkode: 09da3...4c8 Når står våkner/ står du opp? Jeg forsøkte å spise mellom 12 og 20, men klokka ringer 6.15 og holdt på å daue av sult når kl var 12. Og hvis jeg spiser siste måltid 18 eller 19 så må jeg legge meg sulten når jeg går til sengs kl 23. Anonymkode: 82189...c04
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2023 #11 Skrevet 16. februar 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Når står våkner/ står du opp? Jeg forsøkte å spise mellom 12 og 20, men klokka ringer 6.15 og holdt på å daue av sult når kl var 12. Og hvis jeg spiser siste måltid 18 eller 19 så må jeg legge meg sulten når jeg går til sengs kl 23. Anonymkode: 82189...c04 Mellom 7 og 9 står jeg opp. Jeg er sjelden sulten tidlig, og etter jeg begynte med dette er jeg enda mindre sulten. Anonymkode: 09da3...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå