Gå til innhold

Hvordan har dere det i vinduene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke gardiner, men hvite plissé

Bor på en topp uten innsyn, og utsikt til sjøen.

Har noen blomster og lysestaker, men ikke så mange. Noen vinduer er helt uten pynt, andre (som kjøkkenet har mange blomster)

Har ikke noe fargetema. 

Har gardiner på soverommene da.

Anonymkode: 84dad...c69

Har mørke blå gardiner. Jeg liker egentlig ikke gardiner, men etter en uheldig hendelse i forbindelse med jobb der vedkommende klient gjentatte ganger dukket opp i hagen min kjøpte jeg meg gardiner for å hindre innsyn. 

Jeg har hvite karmer og sprossevindu. Har 2 sorte lykestaker fra Magnor og en liten potteplante i ene vinduskarm. De andre er uten noe

Anonymkode: 0da4b...f69

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: 20d80...426

Jeg har aldri tenkt på det jeg heller, men så malte jeg helt tilfeldig noen gjenstander i lysere nyanse enn fargen på husveggen og plasserte de i vinduene sammen med noen i mørkere nyanse. Tok ned gardinene og hang opp hvite kapper. Jeg ble så overrasket over hvor fint det så ut fra utsiden når alt harmoniserte. Derfor lurte jeg på om andre kanskje gjorde dette bevisst selv om jeg aldri har tenkt over det 🙂 men det ser ikke sånn ut her. 

Anonymkode: 359ed...bf1

Annonse

Vi bor i et gammelt hus med relativt små vinduer, og har liftgardiner i hvit lin i mange av rommene (og i tillegg nedtrekks-lysskjerming på soverommene, men det synes ikke). Fargen på veggene varierer fra rom til rom, men gardinene passer til alle. I karmene har vi planter av varierende størrelse.

Anonymkode: 63c10...572

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg har aldri tenkt på det jeg heller, men så malte jeg helt tilfeldig noen gjenstander i lysere nyanse enn fargen på husveggen og plasserte de i vinduene sammen med noen i mørkere nyanse. Tok ned gardinene og hang opp hvite kapper. Jeg ble så overrasket over hvor fint det så ut fra utsiden når alt harmoniserte. Derfor lurte jeg på om andre kanskje gjorde dette bevisst selv om jeg aldri har tenkt over det 🙂 men det ser ikke sånn ut her. 

Jeg har ikke ting i vinduskarmene for at det skal se fint ut utenfra. Det forbinder jeg med gamle damer som har symmetrisk oppsatte porselensfigurer og lamper.. I mine vinduskarmer står det akkurat nå ørten krukker med stiklinger som skal ha lys og varme. Gardinene er hvite i lin uansett årstid, jeg bytter ikke. Vasker og ruller og henger opp igjen.

Jeg har ikke gardiner, ene ungen har på sitt rom for å få det mørkere bare. Jeg bytter på hva som står fremme i stuevinduene, etter lyst og humør og årstid, akkurat nå er det litt spirende løker og noen lekre lysholdere jeg fikk til jul. Jeg ville ikke brydd meg om hvordan det så ut utenfra om jeg hadde hatt gjenboere heller, er jo kun til for å glede oss som er her. Om litt blir det gartneri i vinduskarmene, det er også en del av året.

Jeg har gardiner i nesten alle vinduer. De byttes litt etter årstid. Ellers er det planter lys og annet jeg føler for å ha der. Alt som er i vinduene er for å ha det fint inne. Hvordan det ser ut utenfra ofrer jeg ikke en tanke. 

Annonse

amandine skrev (39 minutter siden):

Jeg har ikke ting i vinduskarmene for at det skal se fint ut utenfra. Det forbinder jeg med gamle damer som har symmetrisk oppsatte porselensfigurer og lamper.. I mine vinduskarmer står det akkurat nå ørten krukker med stiklinger som skal ha lys og varme. Gardinene er hvite i lin uansett årstid, jeg bytter ikke. Vasker og ruller og henger opp igjen.

Hehe, jeg er ikke noen gammel dame, og ikke har jeg slikt i vinduene. Jeg kjøpte noen fine treskulpturer og vaser, og liker at sånt er malt. Hadde mer igjen av husmslingen og blandet sånn at det ble litt ulike nyanser. Jeg oppdaget jo helt tilfeldig hvor fint det tok seg ut fra utsiden, så ingenting jeg med vitende og vilje planla 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...