Gå til innhold

Handle på kreditt

Anbefalte innlegg

Jeg leste tråden om organisering av regninger, mange gode tips der. Jeg så at det er en del som handler på kreditt/klarna. Det må jo selvfølgelig folk gjøre om de vil. Jeg ble bare litt nysgjerrig på om det er normalen? 

Jeg har alltid blitt opptatt til å ikke bruke penger jeg ikke har akkurat der og da. Heller spare eller prioritere pengene sånn at jeg kan betale for varen med en gang. 

Er det uvanlig å ikke handle på kreditt? 

Ønsker ikke å se ned på noen med dette, ble bare overrasket da jeg trodde at kreditt er noe man evt bruker når det er krise, ikke i hverdagen 😊

Anonymkode: 04f88...b16

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438114-handle-p%C3%A5-kreditt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg leste tråden om organisering av regninger, mange gode tips der. Jeg så at det er en del som handler på kreditt/klarna. Det må jo selvfølgelig folk gjøre om de vil. Jeg ble bare litt nysgjerrig på om det er normalen? 

Jeg har alltid blitt opptatt til å ikke bruke penger jeg ikke har akkurat der og da. Heller spare eller prioritere pengene sånn at jeg kan betale for varen med en gang. 

Ønsker ikke å se ned på noen med dette, ble bare overrasket da jeg trodde at kreditt er noe man evt bruker når det er krise, ikke i hverdagen 😊

Når jeg handler med Klarna, så er det jo som en annen regning jeg vil forvente å få fram i tid. Jeg bruker Klarna masse ved kjøp på nett. Sikkert og enkelt. 

Handler det meste på mastercard. Får bonus på alle kjøp, samt at jeg er sikret å få pengene tilbake om det skulle være noe når jeg handler på nett. Betaler selvsagt regningen hver måned, den er da rentefri, så jeg tjener penger på å handle på kreditt

Anonymkode: 61357...609

Jeg skjønner ikke hvorfor det er sett på som så negativt å bruke kredittkort. Det handler ikke om å bruke penger man ikke har, men å få meg seg fordelene som kommer med kredittkortet! Jeg har pengene på konto og betaler kredittregningen så fort den kommer, men det er mange fordeler med kreditt jeg ikke får om jeg bruker vanlig bankkort. Alle som bruker kredittkort havner ikke på Luksusfellen altså 😅

Anonymkode: e0134...dc0

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg handler på klarna, men for penger jeg har. Betaler med en gang faktura kommer på epost.

Anonymkode: 07107...baa

Om jeg handler på nettet så betaler jeg 90% av gangene med kredittkort. Det gir meg en ekstra sikkerhet om det skulle være noe. Jeg har alltid oversikten over omtrent hvor mye jeg har handlet for så regninga som kommer en gang i måneden er ingen overraskelse. Den betales i sin helhet hver gang så jeg bruker ikke penger jeg ikke har. Jeg bare legger inn en ekstra sikkerhet når jeg netthandler. Det samme gjør jeg på utenlandsreiser. 

Jeg betaler alltid nettkjøp med Klarna eller kredittkort, det har med sikkerhet å gjøre. Det samme gjelder når jeg er i utlandet og når jeg betaler feriereiser. Det følger med endel fordeler i form av forsikring og trygghet mot svindel når man gjør det.

Men jeg bruker naturligvis ikke penger jeg ikke har- jeg betaler inn på kreditten straks etterpå, eller når regningen kommer. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor det er sett på som så negativt å bruke kredittkort. Det handler ikke om å bruke penger man ikke har, men å få meg seg fordelene som kommer med kredittkortet! Jeg har pengene på konto og betaler kredittregningen så fort den kommer, men det er mange fordeler med kreditt jeg ikke får om jeg bruker vanlig bankkort. Alle som bruker kredittkort havner ikke på Luksusfellen altså 😅

Anonymkode: e0134...dc0

Dette! 👍

Anonymkode: 39f98...a72

Jeg bruker kredittkort på alt jeg kan. Er vel bare betalingsautomaten hos legen som ikke aksepterer kredittkort.

Sparer tusenvis i året på å utnytte rabatter og bonus på kredittkortene. Betaler selvsagt alt ved forfall. 

Folk som ikke har mulighet til å betale alt ved forfall, bør absolutt ikke ha kredittkort.

Anonymkode: 8f3ae...fec

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg bruker ikke kreditt på krise, jeg prøver å ha nok i bakhånd til at det unngåes. Jeg handler på nettet etc med kredittkort og betaler det ut ved forfall. Kredittkort er en helt vanlig del av min økonomi, er av mange steder jeg har penger tilgjengelig. Sånn får jeg bonus på drivstoff og trygghet ved nettkjøp, for eksempel. 
Jeg vil si det er lurt å bruke kredittkort, og det er ikke snakk om lånte penger, sånn sett, det er fullt kontrollert.

Anonymkode: 23174...a7c

Bruker alltid kredittkort og klarna når jeg handler på nett siden det er tryggere.

Betaler også hele kredittkort regningen når den kommer og får aldri renter eller gebyrer på det.

Er ikke snakk om at jeg ikke har pengene, for det har jeg 

Annonse

Jeg bruker kredittkort eller «få varen først, betal etterpå» i alle tilfeller hvor det er mulig. Jeg har alltid pengene så jeg kunne i teorien ha betalt med en gang, men det er mer lønnsomt å bruke andre alternativ. En ting er renteinntektene, de utgjør jo ikke så mye, men cashback er jo greit å få med seg. Reiser betalt med (minst 50%) kredittkort gir gratis reiseforsikring, og varer som skulle vise seg at ikke kommer eller det er noe galt med vil jeg da slippe å legge ut for.

Jeg tror de aller fleste som bruker klarna, kredittkort osv tenker som meg, og at det derfor ikke er snakk om å handle for penger man ikke har.

Elsker å betale med klarna, og betaler alltid regningene til forfall! Men - har noen kjøp jeg har valgt å dele opp om mnd beløp, så det vil vel kanskje være kreditt? Har ikke vanlig kredittkort, kun visa. 

Anonymkode: 5fbc2...dd0

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ser ikke på klarna som kreditt, bare en måte å handle med faktura, som også kan utsettes litt. Uten at det koster noe ekstra. Handle med kredittkort gjør jeg kun om det er enste betalingsmåte. 

Anonymkode: 41978...603

Velger Klarna der jeg kan. Betaler aldri før jeg har mottatt varen. Har opplevd at ting jeg har bestilt ikke kommer. Jeg skjønner at dette er penger jeg aldri hadde sett igjen dersom jeg hadde forhåndsbetalt!

Anonymkode: 4e083...f02

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg bruker kredittkort på alt jeg kan. Er vel bare betalingsautomaten hos legen som ikke aksepterer kredittkort.

Sparer tusenvis i året på å utnytte rabatter og bonus på kredittkortene. Betaler selvsagt alt ved forfall. 

Folk som ikke har mulighet til å betale alt ved forfall, bør absolutt ikke ha kredittkort.

Anonymkode: 8f3ae...fec

Hvilke rabatter og bonuser får du? Kjenner til opptjening av eurobonus, men hva ner?

Anonymkode: 4d016...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...