Gå til innhold

Argumenter for at jeg burde få ny firmabil- tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en håndverksbedrift. Jeg jobber på kontoret så er svært sjeldent ute å kjører iløpet av arbeidsdagen. Jeg kjører idag en varebil slik som håndverkerne som er ute å kjører hele dagen også gjør.

Det er nå krav om at neste firmabil skal være elbil og det skal bestilles nå snart. Jeg mener at det beste for bedriften er at jeg får en elbil også tar vedkommende som må ha ny bil den jeg kjører idag (den er bare 1 år gammel) Hvilke argumenter bør jeg komme med som grunn til at jeg bør få elbil?
Dette er mine argumenter for at jeg skal få elbil som jeg kommer på nå:

- Det blir ikke nødvendig å bruke tid på lading i arbeidstiden

- Jeg slipper å frakte rundt på luft siden varebilen jeg har ikke har noe i lasterommet

- En elbil personbil er billigere enn elbil varebil

- Jeg stiller opp døgnet rundt for jobben og har økt omsetningen vår svært mye (vet ikke om jeg skal nevne dette punktet, men alt jeg gjør gjør at jeg føler at jeg fortjener en mer praktisk bil enn den jeg har idag)

Anonymkode: d8a2b...d1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du ha bil du ikke bruker? 

Anonymkode: df7d4...520

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal du ha bil du ikke bruker? 

Anonymkode: df7d4...520

Fordi alle i firmaet har bil og en gang iblant må jeg ut både for å hjelpe, levere ting eller reise i møter

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Fordi alle i firmaet har bil og en gang iblant må jeg ut både for å hjelpe, levere ting eller reise i møter

Ds er det jo mye billigere og mer miljøvennlig at du leier en bil de få gangene du må ut og kjøre!

Anonymkode: 6dbf1...e89

Skrevet

Hvis elbil er billigere i drift for firmaet er det vel nokså logisk at de som er ute på veiene hele dagen kjører el?

Jeg ville kanskje ikke kranglet så veldig på dette, forstår heller ikke hvorfor du ønsker å bytte ut en et år gammel bil?

Anonymkode: 94362...250

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hvis elbil er billigere i drift for firmaet er det vel nokså logisk at de som er ute på veiene hele dagen kjører el?

Jeg ville kanskje ikke kranglet så veldig på dette, forstår heller ikke hvorfor du ønsker å bytte ut en et år gammel bil?

Anonymkode: 94362...250

Hun vil ikke ha en varebil når hun ikke har det behovet. Jeg skjønner det, bare si det som det er 

Anonymkode: cc1cc...85b

Skrevet

Skjønner virkelig ikke hva du skal med firmabil i utgangspunktet? Har du ikke egen bil?

Anonymkode: 427a1...827

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner virkelig ikke hva du skal med firmabil i utgangspunktet? Har du ikke egen bil?

Anonymkode: 427a1...827

Trenger du å skjønne det da, siden det tydeligvis er sånn i firmaet at alle har bil.

Anonymkode: 54148...618

Skrevet

- det er mer miljøvennlig at håndverkeren kjører el-bil fordi han faktisk kjører mye

- de kan selge varebilen du bruker nå og kjøpe en billig, brukt el-bil til deg

- de kan be deg bruke privatbil og så betalt per km du kjører, eller ta fra deg bil i det hele

Anonymkode: f2597...613

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...