Gå til innhold

Toro gluten- og melkefrie kaker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Muffinmiksen slår til her i alle fall.

Ellers er både langpanne og brownies bra fra Toro. Bare pass på å ikke bruke smør som fett, siden smør har laktose. 

Anonymkode: beb9b...d83

Vanlig muffinsmiks eller den med sjokolade? Og hvilken langpannekake?

Vet den vanlige browniesmiksen til Toro er veldig god, men har ikke prøvd glutenfri.

Anonymkode: 2e3bc...ad4

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Både den lyse og sjokolade muffins er uten gluten og melk, det samme er Langpannesjokoladekaken. Bare bruk olje istedenfor smør når du lager den.

Anonymkode: bc47f...9d7

Eller margarin.

Anonymkode: 43ade...b24

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Både den lyse og sjokolade muffins er uten gluten og melk, det samme er Langpannesjokoladekaken. Bare bruk olje istedenfor smør når du lager den.

Kan man ikke bruke det blå smøret, soft flora spesial?

Anonymkode: 140f5...ce2

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det finnes laktosefritt smør, de har det i de fleste matbutikker.

https://www.tine.no/merkevarer/tine-laktosefri/produkter/tine-laktosefri-meierismør

Anonymkode: 78b54...6bf

Bare husk at laktosefritt og melkefritt ikke er det samme. Det er ikke sikkert at en med melkeallergi kan bruke laktosefritt. Det kommer an på hva i melka man er allergisk mot. 

Anonymkode: 382e4...219

Toro langpanne er kjempegod synes vi, lager alltid denne til barnebursdager, muffins og brownies er også gode. Gele, marengs/pavlova og kokosbollekake eg også gluten og laktosefri. Bare bruke Laktosefri fløte og sjokolade. Når gutten min har bursdag pleier vi å lage alt gluten og laktosefritt, vi pleier å ha Toro langpanne, Toro lyse muffins, Pavlova med laktosefri krem, og bær, gele, og kokosboller. Og popcorn og chips i små beger. 

Anonymkode: 50801...be1

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Toro langpanne er kjempegod synes vi, lager alltid denne til barnebursdager, muffins og brownies er også gode. Gele, marengs/pavlova og kokosbollekake eg også gluten og laktosefri. Bare bruke Laktosefri fløte og sjokolade. Når gutten min har bursdag pleier vi å lage alt gluten og laktosefritt, vi pleier å ha Toro langpanne, Toro lyse muffins, Pavlova med laktosefri krem, og bær, gele, og kokosboller. Og popcorn og chips i små beger. 

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

https://www.tine.no/merkevarer/tine-laktosefri/produkter/tine-laktosefri-meierismør

TS skal ha melkefritt, ikke laktosefritt. Det er to forskjellige ting.

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Kan man ikke bruke det blå smøret, soft flora spesial?

Anonymkode: 140f5...ce2

Jo, bruk det! Ikke olje. Hilsen ei som ikke tåler melk, og det er bedre med "smør" 😊😊

Anonymkode: 3ab7e...a92

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Stor forskjell på laktosefri og melkefri altså!

Anonymkode: ee887...225

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Takk for svar alle sammen. Men hvilke av disse blandingene er gode? 😄

Den lyse muffins slår alltid an hos alle i familien her ihvertfall. 

Anonymkode: c37d5...e8a

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

TS skal ha melkefritt, ikke laktosefritt. Det er to forskjellige ting.

Takk. Riktig! Må være melke(protein)fritt. Laktosefritt hjelper ikke.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi synes miksene er gode, og brukte dem allerede før det ble nødvendig pga allergi. Bare vær obs på at muffins med sjokoladebiter fra Toro inneholder gluten. Fort gjort å bomme!

Anonymkode: 9e603...8d9

Takk for tips. Kommer nok til å lese på pakken uansett for å være sikker. 

Den glutenfri browniesen fra Toro er god. Bestevenninnen til datteren min har cøliaki, og de lager stadig den. Liten forskjell fra den vanlige. Server den med bringebærsorbet, så er den super både til voksne og barn.

De lyse muffinsene er veldig kjedelige i smak, du må ha noe mer i dem. Ha i frosne blåbær, vanilje, eplebiter med kanel og sukker på, appelsinjuice og cest eller noe sånt.

Anonymkode: fce3b...859

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...