Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Er det flere som reagerer litt på at alt ligger oppi diverse skåler, boller osv.? Altså, når jeg baker så bruker jeg jo selvfølgelig litermål og/eller vekt, ss, ts ol. for å få riktig mengde, men da tar jeg det rett derfra og over i det jeg baker. Altså, melken går fra kartongen og over i litermålet for å få 3 dl, og så oppi deigen, ikke oppi en pen skål i mellomtiden. På samme måte tar jeg skjeen ned i sukkerposen for de 4 ss sukker jeg trenger og har dem rett i bakebollen, ikke over i en søt skål i mellomtiden osv. Jeg skjønner jo at det sikkert ser mer delikat ut(?) i noens øyne, men for min del synes det faktisk er irriterende fordi det skaper unødvendig oppvask osv. Er jeg helt rar? Anonymkode: dd0c3...1ea
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Ja. Du er rar. Det er helt naturlig å måle opp på forhånd når du skal lage noe sømløst på en video. Anonymkode: 800ae...3a7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Men.. De har det i gjennomsiktige glassboller for å vise innholdet. Ser ikke hvordan dette er irriterende. Anonymkode: 36cf2...27d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er det flere som reagerer litt på at alt ligger oppi diverse skåler, boller osv.? Altså, når jeg baker så bruker jeg jo selvfølgelig litermål og/eller vekt, ss, ts ol. for å få riktig mengde, men da tar jeg det rett derfra og over i det jeg baker. Altså, melken går fra kartongen og over i litermålet for å få 3 dl, og så oppi deigen, ikke oppi en pen skål i mellomtiden. På samme måte tar jeg skjeen ned i sukkerposen for de 4 ss sukker jeg trenger og har dem rett i bakebollen, ikke over i en søt skål i mellomtiden osv. Jeg skjønner jo at det sikkert ser mer delikat ut(?) i noens øyne, men for min del synes det faktisk er irriterende fordi det skaper unødvendig oppvask osv. Er jeg helt rar? Anonymkode: dd0c3...1ea Ja. Her er du rar. Det er klart at det ser mer delikat ut på video med boller og skåler.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Er det flere som reagerer litt på at alt ligger oppi diverse skåler, boller osv.? Altså, når jeg baker så bruker jeg jo selvfølgelig litermål og/eller vekt, ss, ts ol. for å få riktig mengde, men da tar jeg det rett derfra og over i det jeg baker. Altså, melken går fra kartongen og over i litermålet for å få 3 dl, og så oppi deigen, ikke oppi en pen skål i mellomtiden. På samme måte tar jeg skjeen ned i sukkerposen for de 4 ss sukker jeg trenger og har dem rett i bakebollen, ikke over i en søt skål i mellomtiden osv. Jeg skjønner jo at det sikkert ser mer delikat ut(?) i noens øyne, men for min del synes det faktisk er irriterende fordi det skaper unødvendig oppvask osv. Er jeg helt rar? Anonymkode: dd0c3...1ea Jepp, du er rar. Det er jo for at det skal se bedre ut. Å gjøre det slik en gjør hjemme ser jo rotete og forstyrrende ut. Anonymkode: 19ee7...099
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #6 Skrevet 12. februar 2023 Ja, du er rar. De har det jo sånn for å ha det ferdig oppmålt og klart til bruk. Bakevideoer er jo noe helt annet enn hva man gjør hjemme selv. Jeg synes du er veldig rar som blir irritert fordi det blir ekstra oppvask for de som lager videoene 😆 Anonymkode: 5f21e...245
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #7 Skrevet 12. februar 2023 Haha, greit, jeg gir meg. Jeg er tydeligvis rar! Helt i orden. Jeg bare synes det ser så falskt ut liksom på den måten og hadde foretrukket ekte målinger, men jeg skjønner at jeg er alene om det 😂 HI Anonymkode: dd0c3...1ea
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #8 Skrevet 12. februar 2023 Men det er jo falskt som du kaller det. Disse videoene ville jo blitt evig lange om de skulle finne frem, måle opp, og rydde tilbake hver eneste lille ting mens da laget. De har målt opp alt på forhånd, rører det sammen for å vise deg hvordan det lages og vips, ferdig. De skal gjøre det sømløst og delikat, sikkert med mer oppvask, men det er jo en jobb de gjør dette. Ikke annerledes enn "nå har me juksa litt" på det gammeldagse fjernsynskjøkkenet. Anonymkode: fe6c2...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå