Gå til innhold

IA bedrift og egenmelding

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ble ansatt i staten for et halvt år siden, kom fra privat sektor der egenmelding kan tas kyn 4 ganger i året 3 dager av gangen. Jeg forstår det slin at hos IA bedrifter har man 24 dager man kan bruke over maks 8 dager perioder. 

Jeg var borte fra jobb med egenmelding torsdag forrige uke da jeg hadde migrene. Nå i dag har jeg pådratt meg omgangssyken. I privat bedrift måtte vi vente 16 dager mellom hver egenmelding eller skaffe sykemelding. Hvordan er det i en IA bedrift? Kan jeg ta enegenmelding, for så å ta en ny etter bare 4 dager igjen? Prøvde søke dette opp, men var ingen klare svar :)

Anonymkode: 4ed91...cb7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438021-ia-bedrift-og-egenmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det kan du. 

dersom du er syk fredag og mandag teller helga med (totalt 4 dager) 

så torsdag og i morgen gir bare 2 dager 

Anonymkode: a43ff...6b2

Åh ok :) så de 24 dagene kan man bruke uavhengig av hverandre så lenge de ikke overstiger 8 dager i strekk, inkludert helger?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Åh ok :) så de 24 dagene kan man bruke uavhengig av hverandre så lenge de ikke overstiger 8 dager i strekk, inkludert helger?

Jupp. Det teller 24 dager fra første gang og så 12 mnd frem i tid. Det er kun fredag og mandag som gjør at det teller 4 dager. Er du syk mandag og onsdag er det 2 

Anonymkode: a43ff...6b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...