Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #1 Skrevet 12. februar 2023 Jeg ble i fjor headhuntet til en ny arbeidsgiver og lovet «gode muligheter for nettverksbygging og kompetanseutvikling». I vår arrangeres en nordisk konferanse som det hos min gamle arbeidsgiver var (og fortsatt er) en selvfølge at alle som jobbet mot dette fagfeltet deltok på. Hos min nye arbeidsgiver er det bestemt at kun en håndfull ansatte får reise, mens mellomlederne, også de som ikke jobber direkte med dette fagområdet er langt bedre representert. Jeg fikk nei fordi det var så kort tid siden jeg var utenbys på et obligatorisk kurs som alle nyansatte det siste året reiste på. Jeg føler meg rett og slett lurt, og jeg ser virkelig ikke hvorfor arbeidsgiver mener at det er viktigere at leder for HR er tilstede enn jeg som er en av dem som har mest relevant faglig ansvar ikke får delta. De snakker om det som om det er et gode på lik linje med en blåtur og at hvem sin tur det er (av de ansatte) er viktigere enn hvor relevant konferansen er faglig, Er dette vanlig? Hos min gamle arbeidsgiver dro en på de konferansene som var relevant innenfor rimelighetens grenser. Anonymkode: eae14...b5c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Skrevet 12. februar 2023 Dette høres urimelig ut. Hos oss er det også ganske strengt, men ikke slik som hos dere. Vi har som hovedregel at man må presentere et eller annet (i det minste en poster) for å få dra på konferanse, så det er ikke snakk om å sende HR-ledere og sånt. Anonymkode: 71d8f...309
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #3 Skrevet 12. februar 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Dette høres urimelig ut. Hos oss er det også ganske strengt, men ikke slik som hos dere. Vi har som hovedregel at man må presentere et eller annet (i det minste en poster) for å få dra på konferanse, så det er ikke snakk om å sende HR-ledere og sånt. Anonymkode: 71d8f...309 Jeg har oppdaget flere ting som ikke stemmer med det de forespeilet da jeg ble ansatt. Alle tingene handler om at ledelsen prioriterer seg selv og kniper inn på alt som gjelder de ansatte. Alt fra at de før jul hadde «ledersamling» på hotell med alt dekket som viste seg å være et uoffisielt julebord, mens de krevde 500kr i egenandel på det offisielle julebordet. Arbeidstidsordningen er dårligere i praksis enn forespeilet, jeg får ikke informasjonen jeg trenger for å gjøre en best mulig jobb eller delta i prosjekter jeg er klart best kvalifisert til. Jeg tror jeg ringer den gamle sjefen min i morgen og spør om det er muligheter der. Anonymkode: eae14...b5c
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #4 Skrevet 12. februar 2023 Hvorfor sluttet du i forrige jobb? Det er ikke alltid gresset er grønnere på den andre siden, men det var sikkert også en grunn til at du byttet jobb. Anonymkode: 0d5c3...77e
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2023 #5 Skrevet 12. februar 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor sluttet du i forrige jobb? Det er ikke alltid gresset er grønnere på den andre siden, men det var sikkert også en grunn til at du byttet jobb. Anonymkode: 0d5c3...77e Jeg sluttet fordi jeg fikk det som fremsto som et bedre tilbud med mindre reisevei og høyere lønn. Anonymkode: eae14...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå