Gå til innhold

Martha er jo fullstendig uspiselig!

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/norge/prinsesse-martha-louise_-lei-meg-for-at-jeg-mistet-oppdragene-for-kongehuset-1.16293154

"Jeg er nok den i Norge som har tatt imot mest kritikk av alle, tror jeg, sier hun til SVT.

I hele Norge?

– Ja, det tror jeg. Opp gjennom alle årene, ja, svarer prinsesse Märtha Louise kontant.

– Jeg ser på andre som er vant til å være i media, og som kanskje i en kort periode får den samme kritikken, og det holder veldig kort. 3–4 dager. Og de må gå i terapi og sånt. Og jeg tenker: «Åh, er det  hardt dette egentlig er». For jeg har vært i det så lenge, så jeg har blitt immun. Men skjønner at jeg kanskje er ganske sterk, da."

Æsj, for en selvrettferdig og ignorant person hun er. Helt fullstendig blind for sine privilegier. 

Og beklager, en mann ville ikke sluppet lettere unna med engleskoler. Vil nesten si at hun har sluppet billigere unna med å fremstilles som en litt alternativ og eksentrisk dame 

Blæh, håper de aldri slipper henne tilbake 

Anonymkode: 16b9a...bf9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438013-martha-er-jo-fullstendig-uspiselig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har i hvert fall ikke bakkekontakt.

Klart, det er jo mye tøffere å bli kritisert for bruk av kongelig tittel kommersielt enn oppfordring til å ta livet av noen og legge asfalt over, som enkelte andre har opplevd. 

Anonymkode: 33218...a6c

Oj! Det er sikkert ikke greit å være henne, og hun er nok i en vanskelig rolle, men dette ble veldig fjernt fra den virkeligheten jeg opplever. Det er jo litt søkt å skylde på at pressen vrir på ting når hun og sjamanen selv poster på Insta og det er lett å høre hva de sier. Tror kanskje det er greit om hun flytter jeg, siden Norge og pressen her er så forferdelig. 

Anonymkode: e3aea...8c7

Jeg er enig med henne i at hun er, om ikke den mest kritiserte, i alle fall blant de mest kritiserte i dette landet.

Også Ari måtte tåle mer fordi han var gift med henne. Eller, fordi ha var gift med henne så stakk han også hodet mer fram, noe som gjorde det lett å kritisere.

Men, det som ikke henger på greip er at hun ikke skjønner at hun ikke kan bruke sin kongelige posisjon til å fremme et meget kontroversielle livssyn som Durek og hun lever etter. Nei, hun gjør det kanskje ikke mens hun er på oppdrag for slottet. Men Durek bruker konsekvent fakta om at hun er prinsesse i sine egne sosiale medier, i videoer hun selv også deltar i. Mikset med medisinske råd som er direkte farlig. Det vitner om at hun har mistet gangsyn for hvorfor kongehuset eksisterer. I vårt moderne samfunn er det ingen som tror at kongefamilien er utpekt av Gud, kongehuset eksisterer fordi det blir sett på som en positiv samlende faktor for folket. Og når du eller de som er nør deg utnytter posisjonen din som prinsesse, så er du ikke lenger en positiv samlende faktor.

Anonymkode: f5f4a...bd7

Hun påstår at grunnen til at hun mistet representasjonsoppgavene sine er at hun er gift med Durek, og at det aldri ville ha skjedd hvis hun var en mann. 

Men det var ikke derfor, det var fordi hun aldri tok avstand fra de uttalelsene hans som er problematiske, særlig hvis du skal representere organisasjoner som jobber med veldig syke og sårbare mennesker. 

Hvis du er alvorlig syk, skal du slippe å forholde deg til "tenk deg frisk med denne medaljongen som jeg selger" - propaganda. 

Det er en viktig forskjell. 

Anonymkode: 3092b...150

Hun har jo blitt gjort narr av siden hun ble voksen da. Ok, engleskolen er laaaangt unna hva jeg ville brukt penger på. Samtidig så har hun ikke blitt møtt med noe respekt av media i voksen alder. Det er helt ok å ikke tro på slikt men å forfølge henne slik? Sende «agenter» på kurs for så skrive satirisk gjenfortelling i media ligner forfølgelse. 
Når det er sagt så er hun en av Norges mest privilegerte også da, det er fort gjort å glemme. 
Jeg har alltid likt HENNE da, synes hun virker som omtenksom og snill. Men etter denne Durek kom på banen har hun blitt litt sutrete. 

Anonymkode: 767c2...bc6

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har alltid vært stor fan av Martha. Men ikke i det hele tatt etter at hun ble sammen med sjamanen. Mistet totalt respekten. 

Anonymkode: e16de...da0

Enig! Eller, jeg har ikke mistet respekten for henne, jeg er mer redd for at hun lever i et usunt forhold som ikke gjør henne så godt som hun selv tror. Men jeg synes at pressen skal slutte å skrive om henne og fyren hun er sammen med. For om jammen driver de å overkoke den spikersuppa for mye mer enn det er verdt, langt over grensen. 

Anonymkode: 1b3ef...0d4

Jeg synes synd på henne fordi hun har rota seg bort i, og blitt fullstendig hjernevaska av sjamanen. 

Litt spesiell og virkelighetsfjern har hun vel alltid vært, ref. engleskole osv, men nå har hun virkelig rota seg bort, stakkars. 

Anonymkode: 5c738...fde

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg synes synd på henne fordi hun har rota seg bort i, og blitt fullstendig hjernevaska av sjamanen. 

Litt spesiell og virkelighetsfjern har hun vel alltid vært, ref. engleskole osv, men nå har hun virkelig rota seg bort, stakkars. 

Anonymkode: 5c738...fde

Det er slik hun fremstiller seg selv i alt hun gjør nå.

Gang på gang må hun ut og slukke branner for alt hennes forlovede gjør av helt uakseptable ting. Hun fremstår som fullstendig hjernevasket, men også som om hun forsøker å kjempe for å ikke fremstå slik.

Problemet med det meste hun gjør for tiden, det er at hun mer enn noe annet først og fremst gjør som hennes forlovede har økonomisk interesse av at hun gjør.

Samme dag, 22. desember, som hun gikk ut på engelsk på sin IG-konto og snakket om at media var skyld i at hun var helt ustabil psykisk og at media var den store og stygge ulven som ikke tok hensyn til henne og hennes barn... det var samme dag hun valgte å undertegne papirene som var påkrevd for at Durek Verret skal ha mulighet til å få patent på bruk av hennes tittel. Det nevnte hun beleilig ikke.

Og når man først snakker om barna hennes - Durek Verret valgte etter jul å gå ut og snakke om hennes barns sorg, snakket om at han selv hadde kontakt med barnas far.

Märtha Louise - det er ingen i media som omtaler dine barns sorg så tankeløst som det din forlovede, Durek Verret gjør!

Den avtalen hun også i dette intervjuet gjentar at hun og Verret var enige med Kongehuset om - det er jo den avtalen Durek Verret allerede mange ganger helt bevisst har valgt å bryte ved å stadig nevne Märtha som prinsesse, kongefamilien, kongehuset osv. via sitt firmas sosiale medier, i intervjuer og til media ellers.

Jeg er helt overbevist om at Verret også kommer til å bruke dette intervjuet med Märtha på SVT til sitt eget beste.

At hun (godt backet av Verret, ut fra div. tidligere uttalelser fra den kanten) nå gir media skylden for Ari Behns selvmord, det er en historieomskriving som vitner om hvor mye hun fremstår som hjernevasket.

Men selvfølgelig, det å fremstille seg, barna og Behn og Verret som ofre for stygge personer/krefter, det går jo rett inn i det narrativet Verret stadig forsøker å tegne opp.

Og når hun sier at hun tror hun er den personen i Norge som har mottatt mest kritikk av alle...

En ting er at det er et komplett historieløst utsagn som også er provoserende. Men mer enn noe annet er det egentlig bare trist, for det viser igjen bare hvor totalt fjern hun er blitt fra virkeligheten.

Märtha - Arne Treholt døde i dag. Mener du fremdeles at du er den mest kritiserte personen i Norge? Hva med Viggo Kristiansen, eller fetteren til Birgitte Tengs? Mener du fremdeles at du er den mest kritiserte personen i Norge?

Hun valgte bevisst å gå inn i en bransje hun visste var kontroversiell, og hun visste også at siden hun hadde den rollen hun hadde som prinsesse så ville dette bli enda mer kontroversielt. Likevel valgte hun å gjøre det. Akkurat det syntes jeg det stod respekt av, selv om jeg ikke er enig i alt hun gjorde. Hun selv har dessuten uttalt at hennes prinsessetittel hjalp henne med hennes forretningsvirksomhet.

Måten hun i intervjuet stadig sier at alt Verret blir kritisert for blir tatt ut av sin sammenheng av media... Det går også inn i det narrativet Verret - med hennes hjelp - har økonomisk nytte av at folk tror. Han har vist mange ganger siste årene at han mangler respekt for Märtha og hennes familie og hennes barn, han har vist mange ganger de årene hun og han har vært sammen at han lyver, at han bevisst utnytter hennes rolle som prinsesse og tilknytning til den norske kongefamilien. Nå har det blitt slik at han istedenfor å gjøre ting selv, heller har fått Märtha til å spre dette falske narrativet.

Men ser man nøye på øynene og mimikken og hører på tonefallet til Märtha i intervjuet ser man også at hun ikke lenger er komfortabel med å gjøre dette, hun blir svar skyldig og hun er tydelig ukomfortabel flere ganger når det blir snakk om Durek Verret. Det er tydelig at hun gjør ting hun nå ikke helt greier å stå for selv. Man kan bare håpe at det er starten på at hun begynner å forstå hvordan Durek Verret har manipulert henne i full offentlighet i flere år, hvordan han har utnyttet hennes prinsesserolle, og hvordan han har utnyttet hennes store hjerte og hennes sårhet over episoder med media fra tidligere år. Han trykker på alle knapper han kan, full offentlig manipulasjon og stadig iherdig forsøk på å få verden til å tro på et falsk narrativ.

Anonymkode: c8bd6...92c

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg liker Märtha og jeg synes at vi skal holde oss for gode til å kritisere henne her. Alle får leve det livet de vil og de skader ikke oss på noen måte. 

Anonymkode: 6715e...52b

Poenget er at dette KAN skade andre, folk kjøper en amulett i stedet for å gå til legen

Anonymkode: 1d16e...455

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg liker Märtha og jeg synes at vi skal holde oss for gode til å kritisere henne her. Alle får leve det livet de vil og de skader ikke oss på noen måte. 

Jo, det er nettopp det. De greiene hun støtter som Durek driver med kan jo være skadelig for folk. 

Anonymkode: 80da0...974

Ikke er hun hyggelig selv heller. Gikk forbi henne på et idrettsarrangement når hun skulle betale i kiosken og sånn som hun behandlet hun som jobbet der er i alle fall ikke bedre enn hun mener hun selv er behandlet av media. Da får hun som fortjent, hun er jo like ille selv. Ufordragelig dame.

Anonymkode: d2b13...842

Hun har alltid vært spesiell, og har nok hatt mange tunge stunder, men jeg har egentlig alltid likt henne likevel.

Nå derimot, den endringen som har skjedd etter sjamanen er ikke god. 

På meg virker det som han er veldig flink til å få henne til å føle seg elsket sammen med han, men samtidig blir hun manipulert til å ta hans meninger om ett og alt.

Vi som ser det utenfra ser ikke alt da, han har jo mange og kjente venner, han må være flink til å ha omsorg for de rundt seg for å kunne drive en alternativ sjamanvirksomhet såpass bra som han har gjort. Han passer overhodet ikke inn i kongehuset her i Norge, men han er nok ikke ond, han har bare en helt annen og kommersiell måte å se ting på. Typisk amerikansk businessmann.

Anonymkode: 9058e...6b8

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Å støtte opp om svindel er skadelig.

Anonymkode: a45b2...ec8

Når hun har så mye i mot media er det vanskelig å forstå at hun dytter barna sine frem i media. Både gjennom egen hjemme hos TV-serie og alskens prisutdelinger osv. Lukter dobbeltmoral en lang vei.

Anonymkode: 16433...b0a

Hvis man ikke liker media eller medias oppmerksomhet, er første bud å selv holde seg borte. Når man bevisst søker oppmerksomhet i media gjennom TV-program, sosiale medier, bøker, intervjuer, rød løper osv så plikt det patetiske å etterpå klage over hvor slemme media er?

Anonymkode: d6148...da5

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vanskelig å skrive Märtha? Uttaler dere navnet med a også, og ikke ä? 

Anonymkode: 07dfc...e13

Når har ikke jeg skrevet navnet hennes her, men jeg vet faktisk ikke hvordan jeg får frem den bokstaven. Hvordan gjør jeg det, skriver på PC.

Anonymkode: a45b2...ec8

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Vanskelig å skrive Märtha? Uttaler dere navnet med a også, og ikke ä? 

Anonymkode: 07dfc...e13

Det har skikkelig mye med diskusjonen å gjøre altså 🙈

Anonymkode: 982a1...901

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun har alltid vært spesiell, og har nok hatt mange tunge stunder, men jeg har egentlig alltid likt henne likevel.

Nå derimot, den endringen som har skjedd etter sjamanen er ikke god. 

På meg virker det som han er veldig flink til å få henne til å føle seg elsket sammen med han, men samtidig blir hun manipulert til å ta hans meninger om ett og alt.

Vi som ser det utenfra ser ikke alt da, han har jo mange og kjente venner, han må være flink til å ha omsorg for de rundt seg for å kunne drive en alternativ sjamanvirksomhet såpass bra som han har gjort. Han passer overhodet ikke inn i kongehuset her i Norge, men han er nok ikke ond, han har bare en helt annen og kommersiell måte å se ting på. Typisk amerikansk businessmann.

Anonymkode: 9058e...6b8

Det er jo klassisk for de som er "gode" til å manipulere. De er tilsynelatende gode og omsorgsfulle mot de det tjener dem selv å være det mot. Ikke minst for å bygge et falskt image som blir vanskelig for kritikere å stå opp mot.

Med tanke på hvordan han har satt opp prisene på sine behandlinger etter han og Märtha ble sammen, med tanke på hvordan han har utlevert Märthas mest intime liv, inkl. hva hun sier og hvordan hun reagerer på orgasmer, samt hvordan han ustanselig slenger om seg med hennes tittel og hennes/deres tilknytning til det norske kongeparet, kongefamilien og Kongehuset - så ser jeg dessverre ikke annet enn kalkulert egoisme og kynisme.

Jeg har diskutert det med amerikanere jeg kjenner, og de sier at de ikke kjenner seg igjen i hvordan han opererer og manipulerer. De sier at det er typisk i visse miljøer som har mange useriøse forretningsfolk, som er skruppelløse, ikke har hemninger mtp. å tråkke over andre og utnytte andre. Men det er en forretningsdrift som de amerikanerne jeg kjenner tar avstand fra. De ser på ham som en useriøs fyr som utnytter Märtha, hennes barn og tilknytningen til kongefamilien.

Som de sier - da han ikke hadde en kongelig kjæreste så brukte han jo sin tilknytning til en falsk prinsesse for alt det var verdt for å tjene penger og gjøre seg viktigere enn han er.

En useriøs forretningsmann er en useriøs forretningsmann uansett nasjonalitet og hudfarge.

Anonymkode: c8bd6...92c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det forloveden hennes holder på med er svindel. Å selge mennesker amuletter for å kurere dem for hvilken som helst sykdom er svindel i beste fall og direkte farlig om det medfører at folk ikke går til lege (han ble jo kurert for korona og var tydelig på å presisere at han IKKE fikk noe hjelp på sykehuset).

Hvis hun ikke vil omtales så mye i media burde hun og forloveden holde en lavere profil. De forventer å holde på med tvilsomme saker (i mine øyne renspikka svindel) og forventer at ingen skal stille spørsmål. Beklager, sånn fungerer det ikke.

Anonymkode: 0407b...539

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...